| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد

افتتاح دو پروژه مهم وین‌فنسینگ و باکت‌ویل طی نیمه اول سال

پنجمین جلسه کمیته راهبری با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل، قائم‌مقامان و مشاوران مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس شهدای مدافع حرم استان واقع در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار شد.

 افتتاح دو پروژه مهم وین‌فنسینگ و باکت‌ویل طی نیمه اول سال

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با تسلیت به مناسبت چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت گفت: با همت تمامی ارکان معاونت طرح و برنامه، بهره‌برداری از پروژه باکتویل در تیرماه انجام خواهد شد. همچنین پروژه وین‌فنسینگ بعنوان بزرگ ترین پروژه ی زیست محیطی کشور در شهریورماه ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید و ابتدای مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: بحران آب چالشی جدی در سال‌های آینده خواهد بود و ما باید برای آن برنامه ریزی کنیم. واحد روابط عمومی با همکاری واحد آبرسانی در این زمینه، باید در قالب پادکست، مصاحبه‌های تصویری و با تاکید بر این مساله در تورهای گردشگری خانوادگی و دانشجویی، اطلاع رسانی و تاکیدات لازم در این خصوص را انجام دهد. همچنین برای صرفه‌جویی در انرژی باید جوایز و هدایایی برای واحدهای برتر در نظر گرفته شود. 

مدیرعامل افزود: با توجه به اثرات مخرب محدودیت های برقی بر صنعت فولاد، ما باید به سمت و سویی برویم که یکی از شرکت‌های تابعه را متولی احداث نیروگاه تولید برق با استفاده از انرژی ترکیبی قرار دهیم. برای مثال استفاده از سلول های خورشیدی برای تولید برق مورد نیاز شرکت می تواند موثر باشد. ما به صورت متوسط ۶ الی ۷ ماه در سال دچار چالش کاهش حامل‌های انرژی هستیم، بنابراین در این حوزه باید به دنبال ایجاد فرصت باشیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه فولاد خوزستان با وجود تمامی خدماتی که در حوزه مسئولیت های اجتماعی در استان ارائه می نماید، مورد محدودیت‌های شدید حامل انرژی قرار گرفته است و ضررهای بسیار دیده است که جا دارد در این خصوص، مسئولان استان همکاری ویژه تری با این مجموعه در راستای پایداری تولید و اشتغال جوانان ایفا نمایند. در چند روز گذشته، این محدودیت به بیشترین حد خود رسیده و ناگهان برق شرکت قطع می شود. این بی توجهی در حوزه برق می‌توانست باعث بروز حادثه‌ای هولناک شود و ممکن بود با قطع ناگهانی برق، سیستم جابجایی کوره پاتیلی، جان ۲۰۰ تن را به خطر بیاندازد.

وی افزود: محدودیت‌های فولاد خوزستان در سال جاری، چندین برابر سال گذشته بوده و تابستانی سخت را رقم خواهد زد. این مساله تاثیر مستقیم بر رکورد تولید، سودآوری و فروش ما خواهد داشت. بنابراین ماهانه ۲۰۰ هزار تن شمش و آهن اسفنجی باید فروخته شود تا نقطه سربه‌سر باقی مانده و وارد ضرر نشویم. این توضیحات بیانگر عقب‌ماندگی شرکت فولاد خوزستان در تامین حاشیه‌ی سود می‌باشد. ما باید بدانیم که با کمک یکدیگر در داخل مجموعه بر مشکلات چیره خواهیم شد. باید با بررسی‌های دقیق، مرکز هزینه‌ها مورد پایش قرار گرفته و میزان هزینه‌ی واقعی هر بخش به‌دست بیاید. درخواستی که از مدیران ارشد شرکت داریم، این است که هزینه‌های غیر ضروری شرکت کنترل شود. بعنوان مثال اکنون هزینه‌ی حمل مواد اولیه، بسیار بالاست و باید در این حوزه با درایت کار انجام شود. باید از فیوم و لجن صنعتی در بازیافت استفاده شود.

مدیرعامل اظهار داشت: در خوزستان نیروگاه‌هایی وجود دارد که حاضرند برای پیشگیری از قطع برق ۳۰۰ مگاوات خارج از شبکه به شرکت برق بدهند، اما توانیر حاضر به همکاری نیست. این امر نیازمند پیگیری تک‌تک عزیزان در حوزه خرید و بهره برداری و انرژی برای برطرف شدن این معضل است.

وی گفت: در راستای صرفه جویی در مصرف برق و با توجه به دستورالعمل ارائه شده از سوی استانداری مبنی بر کاهش ساعت کاری، از روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت کاری از ساعت ۷ الی ۱۴ خواهد بود.

ابراهیمی گفت: حضرت آقا بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات، تاکید فراوان داشته اند. این دوره برای نظام، بسیار حیاتی بوده و شرکت در انتخابات مهم‌ترین پارامتر سرنوشت‌ساز در کشور است که نیازمند است، تمامی کارکنان در این دوره حضور پرشور داشته باشند. بنابراین روز جمعه یک انتخاب بزرگ را پیش رو داریم.

گفتنی است، در جلسه یادشده مصوبات سررسید شده صورتجلسات قبلی، ارائه گزارش میزان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها و عملکرد معاونت بهره‌برداری و خلاصه کتاب هوش هیجانی مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار