| کد مطلب: ۱۱۲۶۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

صبح امروز سه شنبه ۱۲ تیرماه، عملیات اجرایی شهرک تخصصی زنجیره مس با حضور ویدیو کنفرانسی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد ، صبح امروز آیین آغاز احداث شهرک توسعه زنجیره مس، با حضور سرپرست ریاست جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیأت عامل سازمان توسعه‌ و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و سایر مقامات استانی و محلی برگزار شد.

مخبر سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از شهرک تخصصی زنجیره مس گفت: زنجیره مس یک موقعیت فوق العاده برای کشور ایجاد می کنند. وی با تأکید بر جلوگیری از خام فروشی معدن گفت: با اکتشاف و بهره برداری از معدن مس می توانیم ۱۲ میلیارد صادرات داشته باشیم.

وی یکی از مولفه های رشد و توسعه اقتصاد کشور را توسعه زنجیره مس نام برد.

سرپرست ریاست جمهوری افزود دو سال وقت گذاشته شد تا استقرار شهرک زنجیره مس در لامرد نهایی شود.

طی این رویداد عباس علی آبادی وزیر صمت با ارائه گزارشی از ظرفیت های معدنی و صنعتی در حوزه مس افزود: برای توسعه زنجیره مس مشکل فناوری نداریم و و خوشبختانه تمام فناوری‌هایی که در این حوزه است در کشور کاملاً یافت می‌شود. وی با اشاره به ورود صنعت مس به محصولات میانی و نهایی گفت: هدف این پروژه این است که تا پایان زنجیره بتوانیم حرکت کنیم. وی با تاکید بر رعایت شرایط محیط زیستی گفت: با استفاده از ماشین‌های خودکار از تمام ظرفیت‌ها جهت ایجاد شرایط محیط زیستی استاندارد بهره خواهیم برد.

وزیر صمت جذب سرمایه گذاری، تأمین مواد اولیه، جذب شرکت های دانش بنیان را از جمله مأموریت های صنعت مس قلمداد کرد.

در ادامه موثقی نیا معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل سازمان ایمیدرو اظهار داشت:

با هدف پرهیز از خام فروشی

۲۰ میلیارد تن ذخیره سنگ مس اکتشاف شده داریم.

وی با اشاره به شرایط قبل از انقلاب در حوزه مس گفت: پیش از انقلاب تولید مس نداشتیم و مس مولود انقلاب است. وی با اشاره به تولید سالیانه بالغ بر ۳۰۰ هزار تن محصول کاتد مس گفت: رویداد امروز ورود به گام دوم صنعت مس می باشد.

رییس هیأت عامل ایمیدرو در ادامه از آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سه حوزه اتصالات مسی، خط تولید اسید فسفوریک و محصولات سیمی خبرداد.

وی تصریح کرد:با راهبری ایمیدرو و تلاش همکارانم در هلدینگ زنجیره مس، شهرک تخصصی زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار با هدف جهش تولید و توسعه و گسترش زنجیره این صنعت امروز آغاز شد.

موثقی نیا در پایان صحبت های خود از همه مسئولان استانی و محلی به جهت همکاری و همراهی با منطقه ویژه اقتصادی لامرد تشکر کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار