| کد مطلب: ۱۱۲۶۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیر مجتمع طلای موته خبر داد:

رشد ۹.۵ درصدی تولید شمش طلا در سه ماهه ۱۴۰۳/ مجموع ذخایر قابل استخراج موته به ۵ میلیون تن رسید

مدیر مجتمع طلای موته از رشد تولید شمش طلا در این مجتمع خبر داد و گفت: تا پایان سه ماهه نخست سال جاری، موفق به تولید ۶۹ کیلوگرم شمش طلا در مجتمع طلای موته شده‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رشد ۹.۵ درصدی تولید شمش طلا در سه ماهه ۱۴۰۳/ مجموع ذخایر قابل استخراج موته به ۵ میلیون تن رسید

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو ، محمد خلیلی مدیر مجتمع طلای موته درباره این مجتمع توضیح داد: مجتمع طلای موته با انجام اکتشافات تکمیلی و حین  استخراج در سه معدن زیرمجموعه خود به میزان حدود ۴هزار و ۵۰۰ متر حفاری اکتشافی طی دو سال گذشته انجام و میزان ذخایر قابل استخراج خود را از ۳.۵ میلیون به حدود ۵ میلیون تن در پایان سال ۱۴۰۲ افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته عملکرد بی‌سابقه‌ای در مجتمع طلای موته به ثبت رساندیم، افزود: ما در سال ۱۴۰۲ موفق به استخراج ۴۴۵ هزار تن ماده معدنی از مجموعه معادن شدیم که این میزان استخراج به معنای تحقق ۱۸۵ درصدی برنامه تولید و رشد ۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیشتر است.

خلیلی عنوان کرد: برنامه تولید طلای موته در سال ۱۴۰۲، معادل ۲۴۰ کیلوگرم شمش طلا بوده که با تولید ۲۴۶ کیلوگرم شمش طلا نسبت به این برنامه پیشتاز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری موفق به تولید ۶۹ کیلوگرم شمش طلا در این مجتمع شدیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۹.۵ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و در صورتی که تولید به همین روند ادامه یابد، کارخانه موفق به تولید بیش از ۲۶۰ کیلوگرم شمش طلا تا پایان سال جاری خواهد شد.

مدیر مجتمع طلای موته درباره تولید نقره این مجتمع تصریح کرد: با توجه به وجود عنصر نقره در کان‌سنگ معادن طلای موته، نقره نیز به صورت یک محصول جانبی و در قالب شمش‌های یک کیلوگرمی و مجزا از شمش طلا در کارخانه تولید می‌شود.

وی افزود: میزان تولید نقره مجتمع طلای موته در سال ۱۴۰۲ به ۲۰ کیلوگرم رسید و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در سال جاری نیز حداقل به همین میزان تولید داشته باشیم.

خلیلی درباره اقدامات حفاظت از محیط زیست از سوی این مجتمع بیان کرد: مجتمع طلای موته علیرغم ثبت افزایش تولید، در نرخ مصرف سیانور به میزان قابل توجهی کاهش داشته‌ایم به صورتی که مصرف سیانور از ۰.۸۴ کیلوگرم در ازای هر تن خاک معدنی به ۰.۶۸ کیلوگرم در هر تن رسیده و این روند کاهشی مصرف سیانور ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از طرح آبگیری از باطله خروجی کارخانه طلای موته از طریق راه‌اندازی واحد آبگیری با استفاده از تیکنر و فیلتر پرس و کاهش رطوبت پالپ خروجی به کمتر از ۱۵ درصد در سال جاری آب بازیافتی کارخانه به ۷۰ درصد خواهد رسید.

مدیر مجتمع طلای موته تصریح کرد: از ابتدای سال جاری طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید کارخانه شروع شده و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید کارخانه، میزان تولید سالانه طلا در این مجتمع به ۳۵۰ کیلوگرم خواهد رسید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار