| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

در مجمع عمومی عادی سالیانه ؛

«بوعلی سینا» به ازای هر سهم ۷۰۰ تومان سود تقسیم کرد

مجمع عمومی سالیانه پتروشیمی بوعلی سینا با حضور92.42 درصدی برگزارشد و تقسیم سود 700 تومانی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران شرکت رسید.

«بوعلی سینا» به ازای هر سهم ۷۰۰ تومان سود تقسیم کرد

آرمان ملی آنلاین - مجمع سالانه پتروشیمی بوعلی سینا روز دو شنبه 11تیرماه در محل مرکز همایش های دانشگاه بهشتی برگزارشد .

سید محمد احمد زاده مدیر عامل پتروشیمی بوعلی سینا در مجمع عمومی عادی سالیانه به گزارش عملکرد شرکت پرداخت و گفت : درآمد شرکت از تولید نشأت می‌گیرد، به این معنا که باید حجم و مقدار تولید افزایش یابد تا فروش و قیمت فروش نیز افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا اظهار داشت : روند کلی سود شرکت افزایشی بوده است. هرچند امسال سود بیشتری داشتیم، اما با چالش‌هایی مواجه شدیم که تلاش کردیم با اتخاذ استراتژی‌های مناسب از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کنیم.

احمد زاده : نیروی انسانی محورتمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت است

 وی در ادامه توضیح داد : در زمینه درآمد و تولید، تلاش کردیم تا تولید را افزایش داده و بالاتر از ظرفیت حفظ کنیم. به گفته وی ؛ افزایش تولید نیازمند تلاش مستمر ۷۰۰ نفر نیروی انسانی است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند. همچنین فرآیندهایی برای پایش مداوم تولید و عوامل تأثیرگذار بر آن، تأمین خوراک، نگهداری، ایمنی و محیط زیست طراحی کرده‌ایم.

وی تاکید کرد : نیروی انسانی محور اصلی تمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت است و بدون نیروی انسانی، این دستاوردها ممکن نخواهد بود.

تهدید نداشتن خوراک ثابت را به یک فرصت تبدیل کردیم

وی همچنین گفت: تهدید نداشتن خوراک ثابت را به یک فرصت تبدیل کردیم؛ یعنی خوراکی را خریداری می کنیم که محصول بیشتری به ما بدهد. این در حالی است که هزینه لجستیک نیز برای شرکت بیشتر می شود اما از سوی دیگر برای بوعلی ارزش افزوده ایجاد می کند. احمد زاده در خصوص نرخ خوراک توضیح داد : به طور مداوم از طریق هلدینگ در حال رایزنی هستیم تا قیمتهای واقعی تری با ضریب ۹۵ صدم برای خوراک تعیین کنیم.

احمد زاده تصریح کرد : با برنامه ریزی های انجام شده راندمان تولید را افزایش دادیم طی سه سال گذشته هیچ وقت به دلیل اورهال توقف کامل نداشتیم. از همین رو در سال گذشته ۵۰ میلیون دلار افزایش درآمد داشتیم.

وی  ادامه داد : با کاهش ۳ درصد هدر رفت موجب افزایش ۶۰ هزار تن محصول در سال شدیم. همچنین تأمین ۲۰۰ هزار تن خوراک واحدهای میانی با کشتی جهت جلوگیری از توقف تولید یکی دیگر از اقدامات مهم مجموعه بوعلی بود. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ میلیون تن محصول را به فروش رسانیم.

وی گفت : در بخش هزینه های لجستیک به جز محصول برش سنگین افزایشی نداشتیم بنابراین با مدیریت هزینه لجستیک افزایش ۲۵ میلیون دلاری درآمد را تجربه کردیم.

وی افزود: درصد مقداری فروش داخلی و صادراتی شرکت در سال نشان دهنده آن است ،که ۳۷ درصد صادرات و ۶۳ درصد فروش داخلی است.

وی با اشاره به به اقدامات مالی در جهت افزایش سودآوری شرکت گفت : ایجاد تنوع در سرمایه گذاری به منظور افزایش سودآوری خرید سهام پتروشیمی ،اروند جهت خرید سهام پتروشیمی پلیمر گچساران در دستور کار است.

اقدامات پیش رو در جهت سودآوری شرکت بوعلی سینا

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا همچنین به تشریح مهمترین اقدامات پیش رو در جهت سودآوری پرداخت و گفت : تولید پارازایلین با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار، تبدیل رافینیت به ریفرمیت و تبدیل برش سبک به ریفرمیت از جمله این اقدامات هستند. همچنین، سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز در دستور کار قرار دارد.در زمینه اقدامات مالی، مدیرعامل شرکت به ایجاد تنوع در سرمایه‌گذاری‌ها به منظور افزایش سودآوری اشاره کرد.

وی افزود : شرکت در حال اقدام جهت خرید سهام پتروشیمی اروند و پتروشیمی پلیمر گچساران است.

وی ادامه داد : از اهم دستاوردهای شرکت پتروشیمی بوعلی سینا می‌توان به دستیابی به ۱۰ همت سود خالص، کسب ۵۳ همت درآمد حاصل از فروش، تولید ۲ میلیون تن محصول معادل ۱۱۰ درصد ظرفیت و فروش ۲ میلیون تن محصول اشاره کرد. همچنین، نسبت سود ناخالص با افزایش درآمد بهبود یافته است.

مدیرعامل شرکت همچنین به متوسط قیمت فروش محصولات واحد پارازایلین در مقایسه با ریفرمیت اشاره و تاکید کرد: قیمت محصولات پارازایلین، ارتوزایلین و بنزن نسبت به ریفرمیت بالاتر است.

 در پایان مجمع عمومی سالیانه پتروشیمی بوعلی سینا به اتفاق آرا، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، پتروشیمی نوری، مبین انرژی خلیج فارس و سرمایه گذاری ایلام به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره به مدت دو سال دیگر ابقا شدند.

همچنین به ازای هر سهم ۷۰۰ تومان سود نقدی تقسیم شد. روزنامه اطلاعات روزنامه کثیرالانتشار  انتخاب شد و مبلغ مسئولیت اجتماعی ۸۰ میلیارد تومان تصویب شد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار