| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

امضای قرارداد فروش اتیلن و +C3 مابین شرکت پتروشیمی ایلام و پتروشیمی گچساران

مراسم امضای قرارداد فروش اتیلن و +C3 مابین شرکت پتروشیمی ایلام و پتروشیمی گچساران در پترول برگزار شد.

 امضای قرارداد فروش اتیلن و +C3 مابین شرکت پتروشیمی ایلام و پتروشیمی گچساران

آرمان ملی آنلاین - جعفری فر مدیرعامل پتروشمی ایلام در این مراسم گفت: یکی از چالش های اصلی در پتروشیمی ایلام کمبود خوراک بوده و هست. این قرارداد در راستای هم افزایی شرکت‌های زیر مجموعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس امضا می شود که انشاالله با اجرایی شدن آن (که البته یک ماهی هست که اجرایی شده) بخش قابل توجهی از کمبود خوراک واحد پلی اتیلن سنگین در مجموعه پتروشیمی ایلام از طریق خط اتیلن غرب تامین می شود.

جعفری فر در ادامه افزود: ما رکورد تولید 45 تن در ساعت را در ماه گذشته به واسطه تامین اتیلن، که توسط شرکت پتروشیمی گچساران تامین شد را ثبت کردیم.

جعفری فر با اشاره به اهمیت امضای این قرارداد خاطرنشان کرد: فروش +C3  به عنوان یک محصول جانبی در الفین های گازی به ویژه  شرکت پتروشیمی گچساران اگر برای آن مصرف کننده ای پیش بینی نشود می‌تواند مشکلات زیست محیطی و هدر رفت منابع را به همراه داشته باشد. با توافقی که با جناب مصدقی فر صورت پذیرفت ما این موتیفیکیشن را ظرف یک ماه گذشته در واحد الفین پتروشیمی ایلام انجام دادیم و عملا یک هفته است که این اصلاحات فنی اجرایی شده و تزرق +C3  به واحد الفین انجام میگیرد.

به گفته جعفری فر این موتیفیکیشن به دلیل اینکه یک پروژه هیدروکربنی است هم داری مزایایی ارزش افزوده برای کشور است و  از سمت دیگر باعث افزایش تولید پروپیلن برای پتروشیمی ایلام خواهد شد و انشاالله پس از راه اندازی شرکت ارغوان گستر ایلام که واحد PP است بخشی از کمبود خوراک آن واحد تامین خواهد شد. همچنین از طرفی دیگر نیز بخشی از تامین خوراک واحد الفین به خاطر ترکیبات C4 که داخل این برش هست، هم به گونه ای انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: با محاسباتی که انجام شد انشاالله اگر تولید با ظرفیت کامل یعنی 80 هزار تن را مبنا قرار دهیم در حدود 17 میلیون دلار به ارزش افزوده در پتروشیمی ایلام افزوده خواهد شد.

جعفری فر در پایان سخنان خود از همکاری بسیار خوب مصدقی فر تقدیر و تشکر کرد.

علی علیرضا نژاد قائم مقام پترول، جعفری فر مدیرعامل پتروشیمی ایلام، مصدقی فرد مدیرعامل پتروشیمی گچساران، قنبریان معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار پترول، توکلی مدیر مالی پترول وبرخی از اعضای هیات مدیره دو شرکت پتروشیمی گچساران و ایلام حضور داشتند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار