| کد مطلب: ۱۱۲۵۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد

مجمع «کچاد» 620 ریال سود تقسیم کرد/ سرمایه گذاری 16/3همت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1402، روز چهارشنبه 6 تیر با حضور 88 درصد سهام‌داران «کچاد» برگزارشد و به ازای هرسهم 620 ریال سود تقسیم گردید .

مجمع «کچاد» 620 ریال سود تقسیم کرد/ سرمایه گذاری 16/3همت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای

آرمان ملی آنلاین - مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو(سهامی عام) روز چهارشنبه 6 تیر 1403 با حضور بیش از 87 درصد سهامداران در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش  برگزار شد و صورت های مالی این شرکت در سال 1402 به تصویب رسید. سود خالص این شرکت در سال مالی 1402 نیز با افزایش 11 درصدی همراه شد و به 254 هزارو 170 میلیارد ریال رسید.

مهندس طاهر زاده  دبیر مجمع و مدیر عامل شرکت چادرملو طی این جلسه گزارشی از عملکرد و برنامه های اجرایی شامل عملیات استخراج ، تولید و فروش محصولات و طرح ها و برنامه های  سال جاری شرکت ارائه کرد .

وی با اشاره به جایگاه دوم چادرملو در تولید کنسانتره کشور با سهم ۱۷ درصدی  اظهار داشت : میزان تولید کنسانتره چادرملو در سال گذشته، به ۱۰ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۹۹۹ تن رسید و بر این اساس ما در جایگاه دومین تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن کشور قرار گرفتیم؛ پیش‌بینی ما بر این است که با راه‌اندازی شرکت عصر نوین بهاباد، در ادامه سهم چادرملو از تولید کنسانتره سنگ‌آهن کشور افزایش پیدا کند. در این سال، موفق به تولید سه میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۶۲ تن گندله شدیم و جایگاه ششم تولیدکننده گندله کشور را از آن خود کردیم.

بهره برداری از ۷ طرح توسعه تا پایان امسال

مهندس طاهر زاده با بیان اینکه طی سال گذشته در طرح‌های توسعه گام‌های مثبتی برداشتیم  ، توضیح داد : برای اولین بار، بالغ بر ۱۶٫۳ دهم همت سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای شرکت و شرکت های وابسته صورت گرفته است. در سال جاری، با افتتاح طرح های توسعه ای، محدودیت های زیرساختی در تولید کاهش یافته و سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، رقابت پذیری ما در شرایط فعلی افزایش یافته داده است.

مدیر عامل چادرملو همچنین برعزم چادرملو برای بهره برداری از حداقل ۷ طرح توسعه این گروه تا پایان امسال ، گفت : ادامه عملیات احداث کارخانه شماره 2 گندله سازی  ،  نیروگاه شماره 2 سیکل ترکیبی اردکان به ظرفیت 546 مگاوات در شهرستان اردکان ، احداث کارخانه اکسیژن به ظرفیت 15 هزار نرمال متر مکعب ، احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در خضرآباد یزد ، احداث 2 نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در بهاباد و اردکان ، آماده سازی ، باطله برداری و دستیابی به توده معدن D19 با مشارکت سنگ آهن مرکزی ایران ، ادامه عملیات اکتشاف، استخراج و فراوری سنگ آهن آنومالی A10 –  ، احداث کارخانجات میلگرد و کلاف شهرستان میبد به ظرفیت 300 هزار تن در سال ، احداث و بهره برداری از کارخانه ذوب فولاد به ظرفیت 600 هزار تن ، تولید کلاف به ظرفیت 450 هزار تن و آهن اسفنجی به ظرفیت 1 میلیون و 200 هزار تن در فولاد سرمد ابرکوه ، بهره برداری از کارخانه کنسانتره بهاباد به ظرفیت 1 تا 1 میلیون و 300 هزار تن در سال ، تداوم احداث 2 کارخانه مگامدول آهن اسفنجی هر یک به ظرفیت 1 میلیون و 100 هزار تن در شهرستانهای اقلید و اردبیل و مشارکت در پروژه های اکتشاف و استخراج معادن جدید در منطقه و خارج از منطقه به منظور دسترسی به منابع معدنی پایدار از جمله مهمترین طرح های چادرملو است . وی در ادامه به موضوع اشتغال زایی اشاره کرد و افزود : با سرمایه‌گذاری ۶۲۴ میلیون یورو، انتظار می‌رود که اشتغالزایی قابل توجهی در این مجموعه صورت گیرد، به طوری که ۱۸۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۵۶۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

ثبت رکورد تولید با وجود محدودیت‌های برق

مهندس طاهر زاده همچنین به تلاش های صورت گرفته برای رفع محدودیت های انرژی از جمله برق و گاز اشاره کرد و اظهار داشت :  با وجود افزایش محدودیت‌های برق در مقایسه با سال‌های گذشته، مجموعه چادرملو موفق شده است تا رکورد تولید را در واحدهای فولادسازی خود از زمان آغاز بهره‌برداری به ثبت برساند.

وی در خصوص عملکرد چادرملو در حوزه فروش،  توضیح داد : میزان فروش داخلی چادرملو در سال گذشته به ۵۳۵ هزار و ۷۴ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال و فروش صادراتی شرکت به ۳۲ هزار و ۷۷۹ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال رسید . همچنین مجموع فروش چادرملو در سال ۱۴۰۲ به ۵۶۷ هزار و ۸۵۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال رسید که این میزان با رشد بیش از ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بود.

مهندس طاهر زاده درباره با میزان سودآوری چادرملو در سال ۱۴۰۲، گفت : در سالی که گذشت، ما توانستیم بیش از ۲۳۰ هزار و ۲۸۳ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال سود اصلی در شرکت و ۲۰۱ هزار و ۶۸۸ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال سود عملیاتی در گروه چادرملو کسب کنیم؛ ضمن اینکه سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲، به ۲۵۴ هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال و سود خالص گروه (تلفیقی) به ۲۶۲ هزار و ۳۳۸ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال رسید.

بر اساس این گزارش ، طبق آخرین صورت های مالی منتشر شده شرکت صنعتی ومعدنی چادرملو با سرمایه اسمی ۳۲۴۰۰ میلیارد تومانی در ۱۲ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ موفق به کسب درآمد ۶۰ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش داشته است.در پایان جلسه مدیرعامل و مدیریت امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به سوالات سهام‌داران حاضر در محل برگزاری مجمع پاسخ دادند وسود ۶۲۰ ریالی به ازای هر سهم میان سهام‌داران تقسیم شد.

888

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار