| کد مطلب: ۱۱۲۱۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

ایریتک تنها شرکت پیشرو در معدن زغال سنگ ایران

عضو هیئت مدیره شرکت ایریتک ، اعلام کرد که این شرکت طراحی معدن مکانیزه طبس را انجام داده و در کنسرسیوم ایریتک ایراسکو، اولین معدن نیمه مکانیزه ایران را طراحی کرده است. این معدن در حال تولید بیشترین زغال سنگ ایران است و یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود.

ایریتک تنها شرکت پیشرو در معدن زغال سنگ ایران

آرمان ملی آنلاین - ایرج فاضل بخشایشی، عضو هیئت مدیره شرکت ایریتک، اعلام کرد که این شرکت به عنوان اولین شرکت پیمانکار در زمینه انجام پروژه‌های EPC در حوزه‌های معدن، صنایع معدنی، نفت و گاز، با اجرای بهینه پروژه‌های صنعتی و بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، موفق شده است تا رسالت اصلی خود را که آموزش و رشد مهندسی و همچنین رشد دانش سازندگان داخلی و پیمانکاران اجرایی در کشور است، به خوبی انجام دهد.

بخشایشی افزود: پروژه طبس، پروژه‌ای بود که با کمترین خسارت جانی و با کیفیت بالا انجام شد. اما یکی از چالش‌هایی که ما در شرکت ایریتک با آن روبرو شدیم، عدم توجه و قدردانی کافی از این دانش در کشور بود. این موضوع باعث شد که پروژه‌های بعدی از این مسیر پیش نرفتند و به همین دلیل، در سمینارهای مختلف، کمبود زغال سنگ همواره مطرح می‌شود.

وی با اشاره به همکاری با شرکت انگلیسی در پروژه طبس گفت: دانشی که در این پروژه به کار گرفته شد، بخصوص در بخش برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، بسیار ارزشمند بود. اما متاسفانه به دلیل عدم تکرار این پروژه، بخش بزرگی از همکاران طراح از کشور مهاجرت کردند و در دسترس نیستند.

بخشایشی با تأکید بر اینکه همکاران در طبس این دانش را نگه داشته و در حال استفاده از آن هستند، افزود: ما امیدوار بودیم که شرکت ایریتک یا دانش مکانیزه طبس بصورت یک دانش در یک شرکت پیمانکار در کشور برای همیشه جای بگیرد، اما این فرصت از دست رفت و این چالش متاسفانه پیش آمد.

وی در پایان اظهار داشت: شرکت ایریتک همان شرکتی است که طراحی معدن مکانیزه طبس را انجام داد. ما در کنسرسیوم ایریتک-ایراسکو، اولین معدن نیمه مکانیزه ایران را طراحی کردیم که یکی از افتخارات کشور است و در حال تولید بیشترین ذغال سنگ ایران است. این پروژه برای اولین بار در ایران بود و شروع سختی داشت، اما در آن بازه زمانی، همه کشورها با همین ظرفیت در حال انجام این سطح پروژه‌ها بودند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار