| کد مطلب: ۱۱۱۸۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

جاذب سولفوزدایی ارتقاء یافته، گواهی بر توسعه دانش فنی ایرانی

امکان مسمومیت ناشی از سولفور برای کاتالیست های جریان پایین دستی در بسیاری از واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی، نیاز به توسعه دانش فنی تولید انواع کاتالیست های سولفورزدایی ارتقاء یافته را در مجموعه دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی ایجاد نمود.

جاذب سولفوزدایی ارتقاء یافته، گواهی بر توسعه دانش فنی ایرانی

آرمان ملی آنلاین - خوارزمی که از سال 94، عنوان یکی از برترین تولید کنندگان جاذب های سولفور زدا را به خود اختصاص داده است، اکنون برای رسیدن به عملکرد مطلوب در موارد خاص، کاتالیست های ارتقا یافته را با فرمولاسیونی متفاوت برای واحد های مختلف ارائه کرده است.

یکی از کاتالیست های با حساسیت بالا پری ریفورمینگ با محتوای نیکل بالاست که در واحد های هیدروژن و متانول مورد استفاده قرار می گیرد ومسمومیت این کاتالیست باعث افت عملکرد و کاهش طول عمر کاتالیست ها می شود.

جاذب های ارتقا یافته تولیدی خوارزمی، با قرارگرفتن در کنار جاذب های سولفورزدایی رایج و یا به تنهایی، میزان سولفور خروجی مخازن سولفورزدا را تا محدوده ppb10 کاهش می دهد. این نوع جاذب برای اولین بار در کشور در شرکت خوارزمی تولید و به مجمع پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه گاز بید بلند تحویل دهی شده و عملکرد درخشانی را به ثبت رسانده است. همچنین اخیراً در واحد هیدروژن پالایشگاه آبادان دو نوع از این جاذب-کاتالیست های ارتقاء یافته مورد استفاده قرار گرفته و نتیجه حاصله حذف کامل ترکیبات سولفور از جریان گاز ورودی بوده است.

سایر جاذب های سولفورزدایی ارتقا یافته خوارزمی شامل جاذب های ارتقا یافته با Promoter های متفاوت، علاوه بر حذف سولفور تا مقادیر ppb10، موجب حذف ترکیبات ارگانیک سولفور و COS موجود در گاز نیز می شوند.

همچین در واحدهای متانول نیز برای افزایش طول عمر کاتالیست های Pre-reforming، استفاده از جاذب های پروموت شده با مشخصاتی متفاوت، توصیه می شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار