| کد مطلب: ۱۰۹۲۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران مطرح کرد؛

درخشش فروش و صادرات نفت ستاره خلیج فارس با برنامه ریزی های متخصصان جوان

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت : درخشش فروش و صادرات فرآورده‌های این پالایشگاه با برنامه ریزی های متخصصان جوان ستاره خلیج فارس صورت گرفته است .

درخشش فروش و صادرات نفت ستاره خلیج فارس با برنامه ریزی های متخصصان جوان

آرمان ملی آنلاین - بیست و ششمین همایش شرکت‌های برتر ایران به همت سازمان مدیریت صنعتی در راستای معرفی و شناخت ۵۰۰ شرکت برتر ایران در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.در این همایش که با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت به عنوان مهمانان ویژه و مدیران شرکت‌های صنعتی بزرگ کشور برگزار شد، ۵۰۰ شرکت برتر کشور با شاخصه اصلی ارزیابی در فروش معرفی شدند.

در این همایش شرکت نفت ستاره خلیج فارس با درخشش به عنوان شرکت نخست فروش در میان شرکت‌های ایران اسلامی معرفی شد.همچنین در ارزیابی شاخصه‌های صادرات نیز این مجموعه عظیم نفتی کشور توانست در شرایطی که طی سال گذشته مستقیماً از سوی استکبار جهانی تحت تحریم قرار گرفت با شگفتی سازی به رتبه ۵ دست یابد و در شاخصه ارزش افزوده نیز رتبه ۷ کشور را کسب کند.

نفت ستاره خلیج فارس ۴۰ درصد بنزین کشور را تولید می‌کند

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ضمن قدردانی از کارکنان متعهد بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در خصوص کسب این افتخارات ارزشمند، اظهار کرد: با اعمال تغییرات عملیاتی در پالایشگاه در این مدت میزان تولید و تحویل بنزین و اجزای بنزینی افزایش چشم گیری داشته است.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل موثر در درخشش فروش و صادرات فرآورده‌های این پالایشگاه که با برنامه ریزی های متخصصان جوان پالایشگاه ستاره خلیج فارس صورت گرفته است ،  رکوردزنی افزایش خوراک در سال گذشته بود که از ابتدای راه اندازی پالایشگاه تاکنون بی سابقه بوده است.

جعفرپورهمچنین ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دستاوردهای این شرکت در زمینه تولید و فرآوری میعانات گازی و بنزین ، گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگترین تولید کننده بنزین کشور است. این پالایشگاه با استفاده از خوراک میعانات گازی که ترکیبات بنزینی زیادی دارد، می‌تواند بنزین با کیفیت بالا تولید کند.وی افزود: در حال حاضر شرکت نفت ستاره خلیج فارس ۴۰ درصد بنزین کشور را تولید می‌کند و قصد دارد این میزان را افزایش دهد.

رشد ۶۲ درصدی در درآمد عملیاتی

جعفرپور اظهار داشت: در رتبه بندی سال گذشته، شرکت نفت ستاره خلیج فارس با درآمد عملیاتی ۲۴۰ هزار میلیارد تومان، مقام دوم را پس از هلدینگ خلیج فارس که ۲۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشت، به خود اختصاص داد.وی در ادامه گفت: امسال، با رشد ۶۲ درصدی در درآمد عملیاتی، این شرکت با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد، به مقام اول رسید.مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس عوامل این موفقیت را رشد تولید، تنوع محصولات، تبدیل مواد خام و اجزای بنزینی به بنزین نهایی و جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد.وی گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس در سال ۱۴۰۱ بیشترین میزان رشد تولید را داشت و رکورد تولید پالایشگاه را به ثبت رساند.

رشد در تصفیه و کیفی سازی فراورده‌های نفتی

جعفرپور همچنین از رشد شرکت در زمینه تصفیه و کیفی سازی فراورده‌های نفتی خبر داد و گفت: سال گذشته با تغییراتی که انجام شد، توانستیم حدود یکصد هزار بشکه به ظرفیت کیفی سازی انواع فراورده‌ها اضافه کنیم.

وی از طرح احداث آمونیاک با استفاده از گاز‌های مازاد هیدروژن نیز برای تولید پتروشیمی‌ها خبر داد و گفت: این طرح با حضور ریاست محترم جمهور در بهمن ماه کلنگ زنی و به زودی فرایند پتروپالایش انجام خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار