| کد مطلب: ۱۰۸۹۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران مطرح کرد :

بومی‌سازی کارخانه تولید آهن اسفنجی با تلاش‌ کارشناسان ایرانی

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان گفت : این شرکت برای اولین بار در کشور، کارخانه تولید آهن اسفنجی را با استفاده از دانش بومی، توانمندی‌های ایرانی و تلاش‌های کارشناسان این کشور بومی‌سازی کرده است.

بومی‌سازی کارخانه تولید آهن اسفنجی با تلاش‌ کارشناسان ایرانی

آرمان ملی آنلاین - مهندس پاک بین، معاون بهره برداری شرکت فولاد خوزستان در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : راهبرد اصلی این شرکت برای ادامه صنعت فولاد، بومی‌سازی و حمایت از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی است.

او بیان کرد: برای مقابله با تحریم‌ها و تامین قطعات، شرکت فولاد خوزستان به شدت به بومی‌سازی پروژه‌ها متمرکز شده و با شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و نخبگان صنعتی همکاری‌های فعالی را آغاز کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد : این شرکت برای اولین بار در کشور، کارخانه تولید آهن اسفنجی را با استفاده از دانش بومی، توانمندی‌های ایرانی و تلاش‌های کارشناسان این کشور بومی‌سازی کرده است.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۳۷۹ توسط کارشناسان ایرانی آغاز شد و در اوایل سال ۱۳۸۰ زمزم یک به مرحله بهره‌برداری رسید. این اقدام نه‌تنها نمونه‌ای از پیشرفت و توانمندی‌های داخلی در زمینه صنعت و تولید است، بلکه نشان‌دهنده استقلال و استفاده از دانش بومی در توسعه صنعت کشور است.

پاک بین ادامه داد: با بومی‌سازی، ما توانستیم اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در کشور ایجاد کنیم و بخش قابل توجهی از ارز برای تامین نیازهای فولاد خوزستان را فراهم آوریم. همچنین، با بومی‌سازی محصولات، می‌توانیم با توانمندی‌های خود در بازارهای بین‌المللی حضور یافته و به صادرات اقدام کنیم که این امر به ارزآوری در کشور منجر خواهد شد.

وی  افزود:  این گام بزرگ، نشان از تصمیم جدی این شرکت برای توسعه صنعت فولاد و پیشبرد راهبرد بومی‌سازی است. این اقدام به عنوان یک واکنش مثبت به تحریم‌ها به‌شمار می‌آید و باعث تقویت اقتصاد داخلی و افزایش قدرت صادرات ایران در زمینه فولاد می‌گردد.

مهندس پاک بین، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان گفت : از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲، این شرکت توفیق بومی‌سازی حدود شش هزار و هفتصد و چهار کالا را به دست آورده است.

وی بیان کرد : در سال ۱۴۰۰، شرکت فولاد خوزستان با بومی‌سازی هشتصد و بیست و دو، کالا به عنوان قدم اول گام برداشت. همچنین در سال ۱۴۰۱ به هفتصد و سی و چهار کالا افزایش یافت و در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲، بیش از چهارصد کالا بومی‌سازی افزوده شد.

مهندس پاک بین تاکید کرد : این فعالیت‌های بومی‌سازی به صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای منجر شده است. وی در ادامه گفت: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، میزان صرفه‌جویی به حدود بیست و دو میلیون یورو رسیده است که نشان‌دهنده عملکرد برجسته این شرکت در بهره‌برداری از منابع و توانمندی‌های داخلی می‌باشد. این عدد در سال ۱۴۰۱ برابر با بیست میلیون یورو بوده است.

همچنین، مهندس پاک بین اعلام کرد : تعداد سفارشات کالاهای شرکت به شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این دوره افزایش یافته است. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان یادآور شد که در نه ماه نخست سال ۱۴۰۲، دویست و سی و پنج کالا به شزکت های دانش بنیان واگذار شده است این در حالی که در سال ۱۴۰۱، این تعداد صدو شصت و نه کالا بوده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار