| کد مطلب: ۱۰۸۰۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

آمادگی دانش آموزان در مقابله با زلزله افزایش یافت

ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک با اجرای مانور آموزشی مقابله با زلزله با محوریت پناه گیری، تخلیه اضطراری و اسکان موقت در مدرسه دخترانه خانسفید آمادگی دانش آموزان را افزایش داد.

آمادگی دانش آموزان در مقابله با زلزله افزایش یافت

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، کیوان فاتحی منش رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل این منطقه گفت:  به مناسبت روز ایمنی مدارس در برابر زلزله، با هدف آمادگی دانش آموزان هنگام وقوع زلزله و چگونگی شرایط حضور در زمان حادثه و شیوه رویارویی با بحران که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش آموزش داده شده، مانور زلزله برای دانش آموزان مدرسه خانسفید برگزار شد.

او افزود: در این مانور دانش آموزان با مواردی چون پناهگیری، حمل مصدوم، تخلیه اضطراری و اسکان موقت (چادر زنی) آشنا شدند تا با اتکا به این آموزش ها بتوانند تا حد بسیار زیادی تلفات و آسیب های روحی و روانی را در هنگام بحران کاهش دهند.

فاتحی منش تصریح کرد: با توجه به این موضوع و سناریو از قبل تعیین شده، بر اثر زمین لرزه فرضی شش ریشتری قسمت های مختلف مدرسه تخریب و پس از حادثه اقدامات اولیه انجام شد که این مانور با حضور عوامل سازمان های تخصصی و عمومی عضو ستاد بحران منطقه از جمله آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، بهداشت، نیروی انتظامی، ادارات آبفا، برق، گاز و مخابرات شمیرانات با همکاری کارشناسان شهرداری ناحیه پنج برگزار شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار