با امضای تفاهمنامه شش جانبه با حضور ایرانخودرو؛
زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد میشود
تفاهمنامه شش جانبه همکاری با موضوع پیادهسازی سامانه تماس اضطراری (e-call)، میان گروه صنعتی ایرانخودرو، ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، شرکت ارتباطات سیار ایران و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، به امضا رسید.
![زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد میشود](https://cdn.armanmeli.ir/thumbnail/zwZC321GqtIJ/S6Hsh8dSr2z7Oz9zGla1YvHrg-LW4xM-HR8NLGoT6SF27gvge54c70s_uzPBlgh1YzKW8nJt0EhFqqqm95MB2VsLg5ydWyjW/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C1.jpg)
آرمان ملی آنلاین - به گزارش ایکوپرس- این تفاهمنامه با هدف کاهش خسارات مادی و معنوی تصادفهای جادهای، بین طرفین منعقد شد و اساس عملکرد آن بر پایه پیادهسازی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای اولین بار در کشور و به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سمنان است.
این سامانه، سخت افزار پیادهسازی شده بر روی خودروهاست که در صورت وقوع تصادفات جادهای، بهصورت دستی یا خودکار با مرکز امداد و نجات تماس گرفته و حادثه را گزارش میکند.
طبق این تفاهمنامه، ایرانخودرو نسبت به راهاندازی خط تولید خودروی مجهز به سامانه E-Call اقدام و برنامه تولید آتی برای برنامه ریزی اپراتورها با هدف تجهیز و تامین سرویس E-Call در شبکه اپراتوری را ارایه خواهد کرد.
همچنین طبق این تفاهمنامه، ایرانخودرو در تعریف خدمات و پروژههای مورد نیاز و اولویتدار در اجرای طرح آزمایشی و همچنین در زمینه مشخص کردن ابعاد و خصوصیات فنی سامانه به منظور گزارش به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی همکاری خواهد کرد.
رعایت نقطه نظرات فنی اپراتورها (مصوب در کارگروه مشترک) در تولید ماژول ارتباطی خودرو، بهکارگیری و معرفی نیروهای فنی و مجرب به سایر طرفین تفاهم نامه برای تعریف و اجرای طرح آزمایشی از دیگر مفاد این تفاهمنامه برای ایرانخودرو است.
ارسال نظر