| کد مطلب: ۱۰۶۷۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد

معاون فروش پتروشیمی جم در گفت و گو با آرمان ملی آنلاین خبر داد؛

قاچاق محصولات پتروشیمی در نتیجه افزایش تفاوت نرخ ارز آزاد و نرخ مرکز مبادلات

بهروز پزشکیان با بیان اینکه قاچاق محصولات پتروشیمی در نتیجه افزایش تفاوت نرخ ارز آزاد و نرخ مرکز مبادلات رخ می دهد، گفت: ثبات نرخ ارز کمک می کند تا قاچاق کاهش یابد و صادرات از مسیر قانونی توسعه یابد‌.

قاچاق محصولات پتروشیمی در نتیجه افزایش تفاوت نرخ ارز آزاد و نرخ مرکز مبادلات

آرمان ملی آنلاین - معاون فروش پتروشیمی جم در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست در گفت و گو با آرمان ملی آنلاین با بیان اینکه در حال حاضر قیمت محصولات پتروشیمی در بازار داخلی بر مبنای نرخ پایه و در بورس کالا تعیین می شود، گفت: برپایه تصمیم گیری جدیدی که برای تعیین قیمت فروش محصولات پتروشیمی گرفته شده نرخ تسعیر ارز پتروشیمی ۳۷۵۰۰ تعیین شده اما هنوز  در بازار داخلی قیمت  دلار آزاد حدود ۴۹ هزار تومان است که با دلار ۳۷۵۰۰ تومانی دلار مرکز مبادلات ارزی فاصله دارد.

بهروز پزشکیان با بیان اینکه فاصله نرخ ارز آزاد و مرکز مبادلات ارزی منجر به قاچاق محصولات پتروشیمی می شود، گفت: در واقع تفاوت نرخ ارز آزاد با نرخ ارز معاملاتی پتروشیمی ها منجر به قاچاق مواد پتروشیمی به کشور های همسایه همچون عراق و افغانستان می شود به ویژه در زمانی که قیمت ارز بالا رفته بود باعث از دست دادن این بازار برای صادرات شده بود زیرا قاچاق محصولات پتروشیمی به این کشورها بازار را اشباع کرده بود. به همین دلیل ثبات نرخ ارز کمک می کند تا قاچاق کاهش یابد و صادرات از مسیر قانونی توسعه یابد‌.

او با تاکید بر اینکه صادرات محصولات پتروشیمی در بازارهای خارجی شناور و بر مبنای جذابیت قیمت گذاری است، اظهار کرد: افزایش تقاضای محصولات در یک منطقه باعث جذاب شدن آن بازار می شود و منجر به افزایش قیمت هم می شود و این موضوع به برنامه های صادراتی ما جهت می دهد.

معاون فروش پتروشیمی جم با اشاره به اینکه ایران پلاست با بسترسازی برای تقویت ارتباط شرکت ها با مصرف کنندگان و تامین کنندگان داخلی در مسیر بهبود تولید عمل کرده است، گفت: همچنین شرکت های پتروشیمی با حضور در ایران پلاست توانسته اند با مشتریان بیشتری از کشورهای حوزه سی آی اس، افغانستان، عراق، ترکیه و... آشنا شوند.

بهروز پزشکیان با بیان اینکه در حال حاضر محصولات شرکت جم به کشورهای چین، هند، اروپا و... صادرات می شود، گفت: در حال حاضر نمایشگاه ایران پلاست نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتری مواجه شده و به توسعه صادرات شرکت های پتروشیمی ایران در منطقه سی آی اس و ... موثر است.

 او با تاکید بر اینکه تحریم ها موانعی برای توسعه صادرات شرکت ها ایجاد کرده است، گفت:  با این حال شرکت پتروشیمی جم در صادرات بسیار موفق عمل کرده و تحریم ها نتوانسته مانع جدی بر سر راه برنامه‌های صادراتی این شرکت ایجاد کند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار