مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران :
تعامل و همفکری عامل تعالی سازمان است
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در نشست صمیمی با مسئولین میان رده مدیریت های این شرکت، تعامل ، همفکری،خلاقیت ، تعهد و کار گروهی را از عوامل پیشرفت و تعالی سازمان برشمرد.
آرمان ملی آنلاین - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس مهدی حیدری در نخستین نشست مدیر عامل با مسئولین میان رده مدیریت های این شرکت ، برگزاری این جلسات را پرخیر و برکت برشمرد و بر تداوم آن تاکید کرد و افزود: شنیدن سخنان همکاران در هر رده و جایگاه سازمانی باعث شناخت و درک بهتر سازمان و تلاش برای حل مسایل و مشکلات می شود. چرا که لازمه داشتن سازمان پویا نیازمند نیروهای خلاق است و در این زمینه باید تلاش خود برای رفع مشکلات کارکنان را در دستور کار قرار دهیم.
بر اساس این گزارش در آغاز این نشست ، روسای بخش های مختلف مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در یک فضای دوستانه به طرح و بیان مشکلات واحدهای کاری خود پرداختند و مدیر عامل نیز وعده تحقق خواسته های آن از مجراهای قانونی و کوشش برای رفع کمبودها و مشکلات را داد.
مهندس حیدری با اشاره به واگذاری و فعال سازی پروژه های جدید اظهار داشت : سالهای گذشته سمت و سوی سرمایه گذاری در صنعت نفت در جهت توسعه میدانهای مشترک به عنوان پروژه های ملی بود و توسعه میدانهای مستقل و مشترک در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پس از مطالبه گری و پیگیری های مداوم در دستور کار قرار گرفت . طرح ضربتی تولید گاز ، توسعه میادین مشترک شرکت، ذخیره سازی گاز طبیعی در میدانهای جدید ، تداوم روند تولید صیانتی نفت و گاز و تولید آب از چاههای ژرف در ادامه فعالیت جدید به شمار می رود . همچنین مدیریت ماتریسی در ذیل حرکت پروژه محوری شرکت معنا و مفهوم می یابد.
وی در توضیح مدیریت ماتریسی تصریح کرد :سازمان ماتریسی ، ساختار پیچیدهای است که در آن سیستم گزارشدهی کارکنان به مدیران بهجای آنکه به صورت عمودی و سلسلهمراتبی صورت بگیرد، بهشکل ماتریسی یا شبکهای تنظیم میشود. این ساختار سبب آسانتر شدن جریان افقی اطلاعات و مهارتها میشود.
مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در رابطه با دسته بندی مهمترین موارد و مسائلی که نیازمند حل آن در کوتاه مدت و بلند مدت است ، اظهار داشت : مهمترین مشکلاتی که ساختار شرکت را درگیر کرده است ، کمبود نیروی انسانی و چارت سازمانی ، پراکندگی ساختمانهای شرکت و کمبود فضا و لزوم تسریع در خریداری و تجمیع ساختمانها و اصلاح فرایندها است. چارت سازمانی این شرکت یکی از حلقه های مغفول مانده در بین شرکتهای تابعه ملی نفت ایران است که با تلاشهای صورت گرفته به سمت حل و فصل این موضوع گام بر می داریم.
مهندس حیدری با بیان اهمیت اصلاح فرایند ها در یک سازمان خاطرنشان کرد : با ایجاد بهبود و اصلاح فرایندها در کوتاه مدت ، پویایی به سازمان برمی گردد و جایگاه نسبتا قابل قبولی برای آن ایجاد می شود ولی اگر سازمان دارای اهداف بلند مدت است ، بایستی جایگاه خود را به کلاس جهانی برساند و این امر جز از طریق مهندسی اصلاح فرایند ها حاصل نخواهد شد.
بر اساس این گزارش مهندس حیدری به موضوع برندسازی پرسنلی و سازمانی برای پیشبرد فعالیت های شرکت اشاره و خاطرنشان کرد : از آغاز تصدی مسئولیت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، با حضور در شرکتهای تابعه و مناطق عملیاتی و ستادی تلاش شد تا ضمن آشنایی با همکاران و شناخت نیروهای توانمند و واگذاری مسئولیت به آنها ، نقاط قوت ، ضعف و قابل بهبود سازمان شناسایی شود . با این شناخت می توان به اصلاح ، بهبود و تثبیت نقش و جایگاه شرکت در نزد افکار عمومی دست یافت و اهمیت کارهای تبلیغی برای رسیدن به این هدف طراحی شده است تا ملت شریف ایران اسلامی نقش خطیر شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تولید نفت و گاز برای آنها تبیین شود.
ارسال نظر