| کد مطلب: ۱۰۷۰۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

فیلم: اسرائیل با این سه اصل به مردمش بابت کشتار فلسطینی‌ها خود آرامش وجدان می‌دهد

اظهارات گدعون لوی، روزنامه‌نگار منتقد برجسته اسرائیلی در این ویدئو کمک شایانی به فهم ریشه‌های رویدادهای جاری در فلسطین و اسرائیل می‌کند.

فیلم: اسرائیل با این سه اصل به مردمش بابت کشتار فلسطینی‌ها خود آرامش وجدان می‌دهد

صابر گل عنبری در کانال تلگرامی خود با انتشار ویدئویی از سخنرانی یک روزنامه نگار برجسته اسرائیلی نوشت: گدعون لوی، روزنامه‌نگار منتقد برجسته اسرائیلی است که برخی اوقات در روزنامه چپ هاآرتص هم مطلب می‌نویسد. وی از 1974 تا 1978 نیز دستیار و سخنگوی شیمون پرز و چند سالی هم معاون سردبیر روزنامه "هاآرتص" بود.

اظهارات او در کلیپ بالا، به عنوان یک روزنامه نگار کهنه‌کار که بیش از 50 سال در متن تحولات ابر بحران خاورمیانه بوده و دست از آستین شجاعت و صداقت برای بیان این حقایق بیرون می‌کند، کمک شایانی به فهم ریشه‌های رویدادهای جاری در فلسطین و اسرائیل می‌کند. 

سال‌هاست که نوشته‌ها و سخنرانی‌هایش را که عمدتا به دور از تحمیل «ذهنیت» ایدئولوژیک زده بر «عینیت» و غالبا بر نقد سیاست‌های اسرائیل و شهرک‌سازیِ بحران‌زا متمرکز است، پیگیری می‌کنم؛ او بی‌پروا سیاست‌پیشگانِ مست قدرت مثل گلدا مائیر و نتانیاهو را نقد و چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کرد و همیشه نسبت به عواقب سیاست‌های تل آویو در تداوم ستم و نایده گرفتن حقوق فلسطینیان و انفجار انبان خشمی تاریخی هشدار می‌داد!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار