| کد مطلب: ۱۱۳۹۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد

او لایق رفتار بهتری بود

تودهنی به لاماسیا: یک بازنشسته را ترجیح دادند!

بارسلونا با وجود داشتن اینیاکی پنیا، در آستانه جذب دروازه‌بانی قرار دارد که فوتبال را به خاطر بی‌میلی و دلزدگی کنار گذاشته بود.

تودهنی به لاماسیا: یک بازنشسته را ترجیح دادند!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، اینیاکی پنیا تاوان مشکلات دفاعی فصل گذشته بارسای ژاوی را می‌دهد. او در تیمی با مشکلات عدیده دفاعی 32 گل دریافت کرد، متوسط دو گل در هر بازی و حالا قرار است با آمدن وویژیک شزنی به نوعی تنبیه شود.

مصدومیت مارک آندره تراشتگن باعث زلزله‌ای در بارسا شده است. دروازه‌بان آلمانی، بازیکن ثابت دروازه و کاپیتان بارسا، کل فصل را از دست خواهد داد و بارسا به دلیل عدم اعتماد به اینیاکی پنیا تصمیم به جذب گلر جدید گرفته است.

زمانی که آرنائو تناس پس از پایان قراردادش با بارسا به پی‌اس‌جی رفت و به دومین دروازه بان اصلی این تیم تبدیل شد، پنیا دروازه‌بان دوم بارسا بعد از تراشتگن شد، اما در نهایت در فصلی که استحکام دفاعی بارسا کاملاً از بین رفته بود، ضعف‌های او نیز بیش از اندازه مورد توجه قرار گرفت. بارسا سال گذشته پس از مصدومیت کمر تراشتگن به بازار نرفت و برای آن هزینه گزافی پرداخت، زیرا با اینیاکی پنیا سوپرجام اسپانیا را مقابل رئال مادرید باخت، در کوپا دل ری مقابل اتلتیک حذف شد و در لالیگا نیز چند بازی مهم از جمله ویارئال در خانه را از دست داد (3-5).

 

پنیای جوان بسیار قوی شروع کرد، با سیوهای شایسته مقابل پورتو در لیگ قهرمانان اروپا و یک عملکرد نجات بخش مقابل اتلتیکو مادرید. با این حال، با گذشت بازی‌ها، پنیا نتوانست جلوی خونریزی دفاعی را که گریبان تیم ژاوی را گرفته بود، بگیرد. این دروازه‌بان صبورانه و مشتاقانه منتظر فرصت خود بود و با روند منفی بارسا که آینده مربی‌اش را نابود کرد، این امید هم از بین رفت. تیم بارسا فصل را خالی از جام به پایان رساند و اینیاکی پنیا در 17 بازی بین ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه 32 گل دریافت کرد. میانگین تقریباً دو گل در هر بازی که او تنها سه کلین شیت داشت.

از این 17 بازی، بارسا 10 برد به دست آورد، 2 تساوی و 5 بازی باخت نیز متحمل شد. در حالی که از بحرانی به بحران دیگر می‌پرید. در میان شکست‌ها، دو شکست 2-4 مقابل خیرونا و 3-5 مقابل ویارئال در مونتجویک در خاطره‌ها ماند. دو شبی که بارسا از سوی هوادارانش هو شد.

قربانی خونریزی در دفاع

هانسی فلیک در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دروازه، می‌خواست حرف‌های خوبی راجع به اینیاکی پنیا بزند، اما احتمال تقویت این پست را پنهان نکرد: «اینیاکی هم در پیش فصل و هم در تمرینات خیلی خوب کار می‌کند. او یک حرفه‌ای بزرگ است، او سخت تمرین می‌کند. برای دروازه‌بانی مانند او همیشه آماده بودن بسیار دشوار است. ما به پنیا اعتماد داریم. باید ببینیم چه خواهد شد. اما باید توجه داشت که دروازه‌بان‌های ما بسیار جوان هستند. در حال حاضر، ما تحت فشار نیستیم و به اینیاکی اعتماد داریم. باید آن را با دکو در میان بگذاریم. باید به گزینه‌هایی که داریم نگاه کنیم و در حال حاضر هیچ فشاری روی ما نیست. ما با دلا فوئنته صحبت خواهیم کرد که سال‌ها دروازه‌بان‌های کلاس جهانی را تربیت کرده است. او اولین کسی خواهد بود که با او صحبت می‌کنم.» 

 نقش لواندوفسکی در خرید گلر

جوانی گلرهای فعلی و سابقه بد پنیا از فصل قبل، باعث شده بارسا برای خرید دروازه‌بان به بازار برود و به گفته فابریتزیو رومانو، گزینه نهایی وویژیک شزنی است. باشگاه نمی‌خواهد سه ماه با اینیاکی پنیا تا باز شدن بازار ژانویه صبر کند و از آنجایی که تراشتگن به شدت آسیب دیده است، می‌تواند گلر لهستانی را در اختیار بگیرد و طبق گفته لالیگا تا 80 درصد از دستمزد دروازه‌بان آلمانی را برای ثبت قرارداد او استفاده کند.

جانشین جانلوئیجی بوفون در یوونتوس، در ژوئن امسال، با وجود اینکه یک فصل دیگر با این تیم ایتالیایی قرارداد داشت، بازنشسته شد.

او در مورد بازنشستگی‌اش توضیح داده بود: «اگرچه بدن من هنوز برای چالش‌ها آماده است، اما قلبم دیگر آنجا نیست. احساس می‌کنم اکنون زمان آن است که تمام توجهم را به خانواده‌ام معطوف کنم، همسر شگفت‌انگیزم مارینا و دو فرزند زیبای ما لیام و نولیا.»

گلر لهستانی پس از اعلام بازنشستگی در ماربیا اسپانیا اقامت دارد، اما بعد از تماس بارسا و احتمالا صحبت با روبرت لواندوفسکی به نظر می‌رسد شزنی نظر خود را تغییر داده و به فوتبال باز خواهد گشت.

طبق گزارش اسپورت، بارسا باید با پرداخت غرامتی حدود دو میلیون یورویی به یوونتوس او را جذب کند و این مشکلی نخواهد بود. شزنی به طور قطع به جای تراشتگن انتخاب شده است.

حساب روی یک دروازه‌بان بازنشسته که از فوتبال دلزده شده بود، می‌تواند چهره اینیاکی پنیا در بارسا را کاملا خدشه دار کند و نشان می‌دهد که بارسا به او اعتقادی ندارد. به گلر محصول لاماسیا در تیمی پر از بازیکنان این آکادمی، حتی تا ژانویه نیز فرصت اعاده حیثیت داده نشد. بارسا معتقد است بدون تراشتگن و با پنیا قادر به رقابت در بالاترین سطح نیست. ضربه‌ای عظیم به دروازه‌بانی که خودش را لایق چنین رفتاری نمی‌داند.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار