| کد مطلب: ۱۱۳۷۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

برگی‌ از تاریخ؛

تاریخی‌ترین کامبک آسیایی پرسپولیس!

شش سال پیش در چنین روزی، پرسپولیس با نتیجه ۳-۱ از سد الدحیل گذشت.

تاریخی‌ترین کامبک آسیایی پرسپولیس!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، بی‌شک برتری ۳-۱ سرخپوشان با هدایت برانکو ایوانکوویچ برابر الدحیل قطر در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ بود‌.

دیدار جذابی که درست شش سال پیش در چنین روزی و در مقابل دیدگان بیش از هشتاد هزار هوادار پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شد. بازی رفت دو تیم با تک گل العمز علی در قطر به سود الدحیلی‌ها به پایان رسیده بود و پرسپولیس چاره‌ای جز کسب برد مقابل تیم متمول قطری برای صعود به نیمه نهایی نداشت.

بازی با سوت روشن ایرماتوف ازبک آغاز شد. پرسپولیس صاحب توپ و میدان بود اما توان ایجاد موقعیت روی دروازه قطری‌ها را نداشت. در دقیقه ۳۳ بازی، شد آنچه که باید می‌شد و الدحیل برخلاف روند بازی توسط کریم بوضیاف روی دفع ناقص شجاع خلیل‌زاده و با خوش شانسی به گل رسید‌ تا ورزشگاه آزادی غرق در سکوت شود.

نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید. پرسپولیس باید مهره‌های هجومی را به میدان می‌فرستاد اما بازیکنی روی نیمکت نبود که بتواند در چنین پیکار سختی موثر واقع شود چرا که آنها با پنجره بسته راهی فصل ۹۸-۱۳۹۷ شده بودند.

bbv0cptt

در حالی که کمتر هواداری امید به بازگشت داشت، روی ارسال کرنر بشار رسن، سوپرمن آن روزهای پرسپولیس یعنی کاپیتان سیدجلال حسینی، گل مساوی سرخپوشان به ثمر رسید و بازی ۱-۱ شد.

نیم ساعت زمان مانده بود و پرسپولیس نیاز به دو گل دیگر داشت. هواداران حاضر در ورزشگاه حالا سر از پا نمی‌شناختند و انصافا روی سکوها سنگ تمام گذاشتند تا مدافع حریف در دقیقه ۷۶ روی حرکت استثنایی علی علیپور و پاس زمینی او، به اشتباه دروازه خودشان را باز کند و حساب کار ۲-۱ شود.

تنها سه دقیقه از گل دوم گذشت تا گادوین منشا با شروع مجدد عالی بیرانوند، به یاد ماندنی‌ترین گل خود در فوتبال ایران را به از پیش رو برداشتن مدافعان و دروازه‌بان الدحیل به ثمر برساند و ورزشگاه آزادی را منفجر کند.

حالا این پرسپولیس بود که با برتری ۳-۲ در مجموع رفت و برگشت راهی نیمه نهایی می‌شد و هواداران این تیم یک بار دیگر شاهد کامبک غیر قابل پیش‌بینی از سوی تین محبوبشان بودند. هوادارانی که امیدوارند در سال‌روز این بازی تاریخی، پرسپولیس در مصاف با الاهلی نیز به برد برسد و خاطره شیرین دیگری از ۲۶ شهریور در ذهن‌شان هک شود.

 

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار