| کد مطلب: ۱۱۳۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس بی خیال آفریقایی‌ها نمیشود!

لوکاس ژوآئو، نخستین بازیکن آنگولایی تاریخ پرسپولیس است.

پرسپولیس بی خیال آفریقایی‌ها نمیشود!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، در آخرین روز‌های فرصت نقل‌وانتقالات، سرانجام طلسم جذب مهاجم خارجی پرسپولیس شکسته شد. لوکاس ژوآئو که سابقه بازی در انگلیس و پرتغال را دارد، اولین بازیکن آنگولایی تاریخ پرسپولیس است. پیش از این کارلوس فرناندز، دروازه‌بان فولاد در لیگ هشتم از آنگولا در فوتبال ایران بازی کرده بود.

سومین آفریقایی ترکیب پرسپولیس

خوان گاریدو، سرمربی اسپانیایی پرسپولیس، سال‌ها سابقه مربیگری در شمال آفریقا را دارد. اولین خرید این مربی، ایوب العملودِ مراکشی که قبلاً سابقه همکاری با این مربی را داشت، بود. پس از آن نوبت الکسیس گندوز از الجزایر بود که برای حراست از خط دروازه پرسپولیس به فهرست این تیم اضافه شود و حالا ژوآئویِ آنگولایی به پرسپولیس ملحق شده تا پرسپولیس ۳ بازیکن آفریقایی در این فصل داشته باشد. این در حالی است که پرسپولیس تا پیش از این در مجموع ۱۲ بازیکن آفریقایی در ترکیب خود داشت. این اولین‌بار در تاریخ است که پرسپولیس در یک فصل از ۳ بازیکن آفریقایی استفاده می‌کند.

۳ کشور جدید در مختصات جغرافیایی قرمز‌ها

ایوب العملود اولین بازیکن مراکشی تاریح پرسپولیس است و به همین نحو الکسیس گندوز اولین الجزایری و لوکاس ژوآئو نخستین آنگولایی تاریخ این تیم به شمار می‌روند. با اضافه شدن این ۳ کشور، تعداد کشور‌هایی که در تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر در این تیم بازیکن داشتند، به عدد ۳۰ رسید.

آلن ویتل و بیلی مک‌کلور، نخستین بازیکنان خارجی تاریخ پرسپولیس هستند. این ۲ بازیکن بریتانیایی در اواسط دهه ۱۳۵۰ به پرسپولیس آمدند و با وقوع انقلاب این ۲ بازیکن از ایران رفتند. پس از آن تا ادوار نخست لیگ برتر در استفاده از بازیکن خارجی وقفه ایجاد شد. در تاریخ پرسپولیس، برزیل با ۹ بازیکن بیشترین نماینده را داشته و پس از آن کرواسی و نیجریه با ۴ بازیکن قرار دارند.

منبع : فوتبال 360

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار