| کد مطلب: ۱۱۳۶۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

رئال هنوز به کریس افتخار می‌کند

رکورد شگفت‌انگیز رونالدو: 900 گل!

کریستیانو رونالدو با گلزنی برابر کرواسی به رکورد ۹۰۰ گل رسمی در تمامی رقابت‌ها رسید.

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، کریستیانو رونالدو اولین بازیکن مرد تاریخ شد که به رکورد ۹۰۰ گل در مسابقات رسمی دست یافت. او این دستاورد جدید را در دیدار پرتغال در لیگ ملت‌های اروپا مقابل کرواسی در لیسبون به ثبت رساند.

رونالدو این گل تاریخی را در دقیقه ۳۴ با یک ضربه والی روی ارسال نونو مندز به ثمر رساند تا پرتغال را ۲-۰ پیش بیاندازد. پرتغال در نهایت با نتیجه ۲-۱ پیروز شد.

پس از گل ورزشگاه با تشویق و فریادهای هواداران پرتغالی منفجر شد. آنها در حرکتی جالب همگی شعار معروف «سیوو» رونالدو را سر دادند و با اشتیاق این دستاورد سی‌آر‌سون را جشن گرفتند. در شادی گل احساسی، رونالدو در گوشه زمین خود را به زمین انداخت و شروع به اشک شوق کرد. او دستانش را مقابل صورتش قرار داده بود و به این شکل رسیدن به آمار خارق‌العاده ۹۰۰ گل را جشن گرفت.

 

ubpdmpes

این برنده پنج باره توپ طلا، ۵۸ گل از نزدیک‌ترین رقیب خود، لیونل مسی، که ۸۴۲ گل زده، جلوتر است. پله، اسطوره برزیلی، با ۷۶۵ گل در جایگاه سوم قرار دارد. رونالدو همچنین اولین بازیکنی بود که در اواخر سال ۲۰۲۱ و در دوره دوم حضور خود در منچستریونایتد از مرز ۸۰۰ گل عبور کرد.

کاپیتان پرتغال با ۱۳۱ گل ملی در ۲۰۹ بازی نیز بیشترین گل ملی تاریخ را به نام خود ثبت کرده است. مسی در این لیست نیز پشت سر رونالدو قرار دارد؛ او و علی دایی، مهاجم سابق ایران، هر دو ۱۰۹ گل زده‌اند. ۷۶۹ گل رونالدو در رده باشگاهی نیز برای تیم‌های اسپورتینگ لیسبون، منچستریونایتد، رئال مادرید، یوونتوس و النصر به ثمر رسیده است.

 

aue300gm

در بین این تیم‌ها، ارتباط بین کریستیانو و رئال مادرید مانند داستان موفقی است که مشابه ندارد. ستاره پرتغالی به یکی از بزرگترین افسانه‌های این باشگاه اسپانیایی تبدیل شده است. این بار، باشگاه مادریدی در واکنش به ۹۰۰ گله شدن رونالدو کلماتی را بیان کرده که اشک بسیاری از هواداران تیم اسپانیایی را به همراه خواهد داشت: «یک دستاورد تاریخی دیگر: ۹۰۰ گل در دوران حرفه‌ای یکی از بزرگترین افسانه‌های رئال مادرید و فوتبال جهان. تبریک می‌گوییم، کریستیانو عزیز و محترم! رئال مادرید و مادریدی‌ها همیشه به تو افتخار می‌کنند.» رئال مادرید این پیام را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و به کریستیانو بابت رسیدن به ۹۰۰ گل رسمی تبریک گفت.

اسپورتینگ لیسبون نیز با انتشار عکسی قدیمی از زمان به ثمر رسیدن اولین گل رونالدو، این موفقیت را به فوق ستاره سابقش تبریک گفته و نوشته: «اینجا جاییست که همه چیز شروع شد.»

باشگاه النصر نیز با پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به رونالدو تبریک گفته است.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار