| کد مطلب: ۱۱۳۶۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

فنونی‌زاده:

در آزادی شاید 5 گل به قرقیزستان می‌زدیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اولین بازی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 صحبت کرد.

در آزادی شاید 5 گل به قرقیزستان می‌زدیم

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، مرتضی فنونی‌زاده بازیکن اسبق تیم ملی درباره مصاف دیروز شاگردان قلعه‌نویی مقابل قرقیزستان به خبرنگار ما گفت: فیفا برای این دوره جام جهانی به نحوی برنامه ریزی کرده که تیم‌های با قدرت کمتر هم شانس رسیدن به این مسابقات را داشته باشند. دهه 70 میلادی فقط یک تیم از قاره آسیا به جام جهانی می‌رفت و این سهمیه به مرور بیشتر شد تا حالا که به عدد 8 رسیده است به همین دلیل شاید این بازی آن حساسیت شدید گذشته را ندارد و این روی کار تیم هم تاثیر گذاشت.

فنونی‌زاده درباره شرایط اردوی تیم ملی عنوان کرد: خوب بود که امیرقلعه‌نویی از بعضی جوانها مثل حزباوی و یوسفی استفاده کرد و به نظر من جای بازیکنان بدون باشگاه هم باید از همان بازیکنان آماده لیگ ایران و لژیونرهای جوانتر استفاده می‌کرد.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص پیش‌بینی نتیجه مصاف ایران و قرقیزستان نیز گفت:

شاید اگر زمین خوب بود و در آزادی بازی می‌کردیم مسابقه را با اختلاف 4 یا شاید 5 گل می‌بردیم. در نظر بگیرید که چون شرایط صعود به صورت گروهی است افزایش تفاضل در چنین بازی‌هایی برایمان خیلی مهم است ولی این اتفاق رخ نداد و در نهایت دیدید که ایران به سختی با همان یک گل از زمین بیرون آمد.

او درباره شرایط ایران در رسیدن به جام جهانی افزود: مسیر رسیدن به جام جهانی 2026 آسان است اما گروهمان سخت است. این تصور برخی‌ها که گروه ایران را آسان جلوه می‌دهند کاملا اشتباه است. مثلا همین کره شمالی. درست است که در مصاف با ایران حرفی برای گفتن نداشته اما هر بار جلوی ما قرار گرفته اذیت کرده است. البته در حال حاضر مسائل زیرساختی علیه تیم ملی عمل می‌کند و این واقعا برای ما زشت است که در چنین زمینی بازی می‌کنیم.

وی در همین رابطه ادامه داد: تاکید می‌کنم که تیم ضعیف در دنیای فوتبال وجود ندارد. قرقیزستان اگر 10 بار دیگر هم با ایران بازی کند نمی‌تواند برنده شود ولی نکته اینجاست که ما نباید از چنین تیمی حتی یک گل دریافت کنیم ولی آنها موقعیت‌های خوبی داشتند. ساده‌تر بگویم اگر از قرقیزستان یک گل بخوری، از هلند 5 گل می‌خوری. قرقیزستان شعبه‌ای از تیم‌های آسیای میانه است و از نظر من تیمی درجه سه به حساب می‌آید. نکته مهم اینجاست که این بازی اولین بازی ما در مرحله مقدماتی بود و از این جهت می‌توانست کار دو تیم کمی سخت شود.

مرتضی فنونی‌زاده در پایان با عرض تسلیتِ درگذشت سارا طاووسی از خبرنگاران سابق ورزش سه، اظهار داشت: مرحومه طاووسی یکی از خبرنگاران فعالی بود که در حوزه ورزش کار می‌کرد. او فارغ از رنگ مورد علاقه‌اش قلم میزد. چندین مصاحبه را خدمت ایشان بودم و ضمن تسلیت به خانواده ایشان باید بگویم که جامعه رسانه ورزشی کشور یکی از بهترین‌هایش را از دست داد.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار