| کد مطلب: ۱۱۳۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

روز‌های تلخ ۲ ستاره پرسپولیس

بازخوانی عملکرد مهاجمان پرسپولیس نشان می‌دهد که آن‌ها در ۵ بازی اخیر تیم‌شان ناکام در باز کردن دروازه رقبا بوده‌اند.

روز‌های تلخ ۲ ستاره پرسپولیس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مدیران باشگاه پرسپولیس در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، به سراغ تقویت فاز تهاجمی تیم‌شان رفتند و در حالی‌که به جز قطعی‌شدن جدایی مهدی عبدی، تغییر محسوسی در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت رخ نداد، پرسپولیسی‌ها توانستند با علی علیپور به توافق برسند؛ مهاجم باتجربه‌ای که برترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و جذب او در کنار حفظ عیسی آل‌کثیر، هواداران سرخ‌پوش را به ساخت خط حمله‌ای جذاب در فصل جدید امیدوار کرد.

آل‌کثیر فصل گذشته و بعد از جدایی‌اش از سپاهان، نقش پررنگی در مسیر قهرمانی سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ برتر ایفا کرد و امیدوار به تکرار این نقش در فصل جدید لیگ برتر بود. نکته ویژه و جالب‌توجه اینکه خوان کارلوس گاریدو، به استفاده از سیستم ۲ مهاجمه اعتقاد ویژه‌ای دارد و همین مسئله باعث شد تا آل‌کثیر و علیپور، گزینه‌های اصلی حضور در خط حمله پرسپولیس باشند، اما با وجود امیدواری هواداران سرخ‌پوش، این ۲ مهاجم باتجربه فعلاً در مسیر جلب رضایت کادرفنی و البته هواداران تیم‌شان ناموفق بوده‌اند.

ماشین‌های گلزنی ناموفق و گل‌نزن!

گاریدو در بازی اول مقابل ذوب‌آهن، از زوج عیسی آل‌کثیر و علی علیپور استفاده کرد و در هفته دوم برابر تراکتور تبریز، به سراغ نیمکت‌نشین کردن علیپور رفت و از او در قامت یار جانشین بهره برد و این سیاست در قبال عیسی آل‌کثیر در بازی سوم برابر فولاد خوزستان اعمال شد و آل‌کثیر نیمکت‌نشینِ علیپور شد و در نقش بازیکن تعویضی به ترکیب پرسپولیس آمد، اما آنچه کارنامه عیسی آل‌کثیر و علی علیپور نشان می‌دهد، ناکامی مطلق آن‌ها در مسیر گلزنی برای پرسپولیس بوده است.

آل‌کثیر در کارنامه‌اش در فصل جدید لیگ برتر، تنها یک پاس گل دارد که در دیدار هفته اخیر مقابل فولاد خوزستان به‌ثبت رسیده است؛ آن‌هم در حالی‌که او قصد گل‌سازی برای تیمش را نداشت و با خوش‌شانسی، شوت بی‌هدفِ او به پس گل تبدیل شد! جالب آنکه علی علیپور هم در بازی اخیر برابر فولاد خوزستان در نقش گل‌ساز موفق به درخشیدن شد، اما خودنمایی عدد صفر در مقابل شمار گل‌های زده آل‌کثیر و علیپور نشان می‌دهد که آن‌ها نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند.

گاریدو به دنبال جذب مهاجم خارجی

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس بعد از بررسی شرایط عیسی آل‌کثیر و علی علیپور و البته ابوالفضل بابایی که فرصت کوتاهی برای بازی در فصل جدید به‌دست آورده، خواهان جذب مهاجم خارجی شده و گفته می‌شود که رایزنی‌ها در این مسیر در حال انجام است. نکته ویژه و جالب‌توجه کارنامه خط حمله پرسپولیس، عدم توانایی گلزنی مهاجمان این تیم در ۵ بازی اخیر است؛ به‌طوری‌که نه‌تن‌ها در شروع فصل جدید لیگ برتر، خط آتش سرخ‌پوشان خاموش بوده بلکه در هفته‌های پایانی فصل گذشته هم این اتفاق رخ داد!

سرخ‌پوشان در هفته پایانی فصل گذشته در حالی مقابل مس رفسنجان با یک گل پیروز شدند و عنوان قهرمانی لیگ برتر را به‌دست آوردند که گیورگی گولسیانی موفق به گلزنی برای سرخ‌پوشان پایتخت شد و در جریان برتری ۳ گله مقابل شمس‌آذر قزوین در هفته بیست‌ونهم هم اوستون اورونوف و مسعود ریگی و البته علیرضا جعفرپور، دروازه‌بان شمس‌آذر برای پرسپولیس گل زدند! نگاهی دقیق‌تر به آمار و ارقام نشان می‌دهد که عیسی آل‌کثیر در هفته بیست‌وهشتم مقابل استقلال خوزستان موفق به گلزنی شده و در ۵ بازی گذشته، مهاجمان پرسپولیس ناکام در باز کردن دروازه رقبا بوده‌اند که باید دید با جذب مهاجم خارجی، این طلسم شکسته خواهد شد یا همچنان روز‌های بحرانی خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت تداوم پیدا می‌کند.

 

 

 

منبع : فوتبال ۳۶۰

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار