| کد مطلب: ۱۱۳۶۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد

ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی با قرقیزستان/ ساعت بازی

امیر قلعه‌نویی در اولین بازی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی تیمش را با تمام قوا برای شکست قرقیزها به زمین خواهد فرستاد.

ترکیب احتمالی تیم ملی در بازی با قرقیزستان/ ساعت بازی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، با توجه به تغییر بزرگ در تعداد تیم‌های حاضر در جام جهانی که قرار است با حضور 48 تیم اولین دوره خود را به میزبانی سه کشور امریکا، کانادا و مکزیک تجربه کند، کار ایران و سایر غول‌های فوتبال آسیا برای رسیدن به این تورنمنت به‌مانند گذشته دشوار نخواهد بود، اما امیر قلعه‌نویی اصلا دوست ندارد شاگردانش در اولین بازی مرحله نهایی با نتیجه‌ای غیر از پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند.

با این وصف انتظار می‌رود کادر فنی بهترین ترکیب خود را برای رویارویی با قرقیزستان در اصفهان انتخاب کند؛ ترکیبی که به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از آن را بازیکنانی که در ادامه نام خواهیم برد، تشکیل بدهند.

*خط دروازه؛ اعتماد به مرد همیشگی

با حضور امیر قلعه‌نویی پیام نیازمند به سنگربان دوم تیم ملی بدل شده و این مربی هم هروقت زمان را مناسب می‌بیند از سایر گلرهای خود استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد در مصاف با قرقیزستان شانس علیرضا بیرانوند برای حضور در ترکیب اصلی بیشتر از سه دروازه‌بان دیگر (نیازمند، حسینی و شکوری) باشد.

*قلب خط دفاعی با شجاع، کنعانی یا...

در قلب خط دفاعی شجاع خلیل‌زاده و  محمدحسین کنعانی‌زادگان در جام ملت‌های آسیا دو مهره مورد نظر امیر قلعه‌نویی برای حضور در قلب خط دفاعی بودند. حالا اما با آمادگی‌ای که امین حزباوی از خود به نمایش گذاشته شرایط متفاوت شده و این بازیکن به‌مانند اضافه شدن سریع و بدون اضافه کاری به ترکیب اصلی سپاهان را امیدوار است در تیم ملی هم تجربه کند. با این وصف شاید در مصاف با قرقیزستان شاهد حضور امین حزباوی در ترکیب اصلی باشیم و البته احتمال استفاده از زوج باتجربه قدیمی نیز در کنار یکدیگر وجود دارد.

*دفاع چپ و راست؛ تازه‌واردها در کنار قدیمی‌ها

در پست دفاع چپ امیر قلعه‌نویی، ابوالفضل جلالی و میلاد محمدی را در اختیار دارد که به نظر می‌رسد شانس میلاد محمدی با توجه به نمایش خوبی که در مصاف با فولاد خوزستان در اولین بازی خود با پیراهن پرسپولیس داشت، بیشتر از همتای استقلالی‌اش باشد.

در پست دفاع راست هم در شرایطی که رامین رضائیان بار دیگر به فهرست امیر قعله‌نویی نرسیده و صادق محرمی هم همچنان مصدوم است، صالح حردانی و آریا یوسفی برای حضور در ترکیب اصلی شانس دارد که به نظر می‌رسد شرایط یوسفی با توجه به نمایش‌هایی که در 4 بازی اخیر سپاهان داشته برای حضور در این پست مهیاتر باشد.

*مرکز میدان؛ نفرات جدید در مسیر هماهنگی بیشتر با قدوس

در این بخش از زمین در شرایطی که سعید عزت‌اللهی به تازگی مصدومیت را پشت سر گذاشته به نظر نمی‌رسد در ترکیب اصلی قرار بگیرد و در این صورت یکی از میان محمد کریمی و امید نورافکن در کنار محمد قربانی قرار می‌گیرد و دو هافبک دفاعی تیم مقابل قرقیزستان خواهند بود. یک خط جلوتر از آنها هم سامان قدوس قرار خواهد گرفت.

*انتخاب مثلث هجومی با دستان باز

در بخش هجومی امیر قلعه‌نویی با در اختیار داشتن بازیکنان با کیفیت پرشمار حسابی دستش برای انتخاب ترکیب برخلاف بخش میانی زمین باز است. با این حال اگر سردار آزمون را مهاجم هدف تیم در نظر بگیریم و مهدی طارمی هم در پست وینگر راست (در آرایش 3-3-4) یا مهاجم سایه (آرایش 2-4-4) بازی کند، از میان سایر عناصر هجومی تیم ملی فقط یک جای خالی می‌ماند که به نظر می‌رسد انتخاب امیر قلعه‌نویی و دستیارانش از میان مهدی قایدی، علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش و حتی مهدی ترابی باشد.

    با این وصف ترکیب احتمالی تیم ملی ایران در مصاف با قرقیزستان را می‌توان به شرح زیر تصور کرد:

    علیرضا بیرانوند – میلاد محمدی، شجاع خلیل‌زاده، امین حزباوی، آریا یوسفی، امید نورافکن، محمد قربانی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون.

دیدار تیم ملی ایران و قرقیزستان در چارچوب دیدار اول مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از ساعت 19:30 دقیقه امروز پنجشنبه با قضاوت داوران ژاپنی و با استفاده از فناوری VAR در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهد شد و ماجراجویی ایران برای رسیدن به هفتمین جام جهانی به صورت رسمی آغاز می‌شود.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار