| کد مطلب: ۱۱۳۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد

امیر قلعه‌نویی: به تیم ملی زمین نمی‌دهند

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: علاوه بر تیم ملی، دغدغه تیم‌هایی که در باشگاه‌های آسیا بازی می‌کنند را هم دارم.

امیر قلعه‌نویی: به تیم ملی زمین نمی‌دهند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال کشورمان، اظهار داشت: اولین فیفا دی مرحله نهایی جام جهانی است. چه بازیکنان داخلی را که حدود ۱۶ نفر هستند و چه لژیونرها را هر هفته رصد کردیم. لیگ داخلی را با حضور مربیان‌مان و لژیونرها را هم نفر مخصوص داشتیم که بعد از اتمام بازی‌ها گزارش کامل می‌داد.وی افزود: براساس آمادگی و ۳ شاخصه‌ای که داشتیم، بازیکنان را انتخاب کردیم. بازیکنانی را انتخاب کردیم که به افکار تاکتیکی‌مان بخورند، مرحله نهایی جام جهانی خیلی مهم است و همچنین تغییرات و شیب ملایم را لحاظ کردیم. این سه شاخصه و نوع تیم‌هایی که با آن‌ها بازی داریم را در نظر گرفتیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: مثلا بازی با امارات مهم است. در ایران به تیم ملی زمین نمی‌دهند اما آنجا کارهایی مانند اقامت دادن و پاسپورت دادن انجام می‌دهند یا بازیکن خارجی می‌آورند تا نتیجه بگیرند. اینجا من علاوه بر تیم ملی، دغدغه تیم‌هایی که در باشگاه‌های آسیا حضور دارند را نیز دارم.

وی افزود: از مسئولان خواهش می‌کنم به تیم ملی و باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان آسیا هستند و آن‌ها هم تیم ملی حساب می‌شوند، کمک کنند. حیف است تیم‌های پرطرفدار ما برای بازی زمین مناسب ندارند و به نوعی مهمان هستند. امیدوارم این مشکل برای بازی‌های آسیایی برطرف شود.قلعه‌نویی گفت: براساس افکاری که داریم بازیکنان را انتخاب کردیم. درب تیم ملی همیشه بروی همه باز است. سن برای ما یک عدد است. آمادگی و شاخصه‌هایی که اعلام کردیم برایمان مهم است. همه کمک کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد و بتوانیم مردم را خوشحال کنیم.

وی درخصوص انتقاداتی که پیرامون لیست تیم ملی و نبود بازیکنانی مانند سحرخیزان و حسین نژاد مطرح شده، عنوان کرد: در گذشته هم انتقاد بوده و هر لیستی نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد. یک سری علایق وجود دارد و هواداران بر اساس دوست داشتنشان توقع هم دارند. درمورد لیست توضیح دادم. بازیکنان جوانی را که هنوز هیچکس به آن صورت نمی‌شناخت دعوت کردیم و خیلی هم انتقاد کردند.

قلعه‌نویی ادامه داد: یک نمونه همان مینی کمپ بود و در فصل نقل و انتقالات همه باشگاه‌های بزرگ به دنبال آن‌ بازیکنان بودند. براساس شاخصه‌ها و نوع حریف بازیکنان را انتخاب می‌کنیم. سحرخیزان، حسین نژاد و بقیه بازیکنان را هر هفته رصد می‌کنیم. احتمال اینکه در اردوهای بعدی حضور داشته باشند، وجود دارد.سرمربی تیم ملی درمورد بازی در شهر اصفهان، اظهار داشت: از حدادیان تشکر می‌کنم که در این مدت واقعا یار و یاور تیم ملی بود. در استان اصفهان همه بسیج شدند و کمک کردند تا میزبان شایسته‌ای برای قرقیزستان باشیم. جا دارد از مسئولین ذوب آهن، سپاهان، هیات فوتبال اصفهان و اداره تربیت بدنی تشکر کنیم.

همه ایران سرای من است. دوست داشتم این بازی در شهر امام هشتم برگزار شود ولی متاسفانه همکاری‌های لازم نشد. مردم عزیز ایران هیچ وقت پشت تیم ملی‌شان را خالی نمی‌کنند. اصفهانی‌ها هم سرآمد هستند که در مسابقات باشگاهی می‌بینید. امیدواریم در تیم ملی هم این اتفاق بیفتد تا بتوانیم بازی اول را با قدرت شروع کنیم.وی درخصوص اینکه برخی‌ معتقدند گروه ایران آسان است، گفت: طوری صحبت می‌کنند که شاید از فوتبال دور بودند. ما همه انتقادها را می‌پذیریم ولی همین قرقیزستان مقابل عربستان دقیقه ۹ اخراجی داد. دقیقه ۵۲ هم ۹ نفره شد. نتیجه هم ۲ بر صفر شد.

قلعه‌نویی تصریح کرد: فوتبال تیم‌ها در دنیا و آسیا به هم نزدیک شده است. افرادی که اینطور صحبت می‌کنند اطلاعاتشان ضعیف است. نه تنها قرقیزستان بلکه همه حریفان سرسخت هستند. در جام ملت‌های آسیا و اروپا نشان داده شد که فوتبال‌ها به هم خیلی نزدیک شده، باید به همه تیم‌ها احترام بگذاریم و هیچ حریفی را هم دست کم نمی‌گیریم.سرمربی درخصوص اینکه اعلام کرده بود جا به جایی بازیکنان در تیم‌های باشگاهی را هم باید کنترل کنند و آیا الان از وضعیت بازیکنان راضی است، گفت: اردو شرایط خاص خودش را دارد چون اینجا شما برای ۸۰ میلیون ایرانی کار می‌کنید. باید تفکر و نگرش شما ملی باشد. بار مسئولیت همه ما در تیم ملی چند برابر است. بازیکنان هم این مهم را حتما لحاظ می‌کنند.

قلعه‌نویی درمورد اینکه آیا دیداری با دنیامالی وزیر ورزش جدید داشته، عنوان کرد: اولا باید از کیومرث هاشمی نهایت تشکر را داشته باشم. او کارهای مهمی مانند انتقال استقلال و پرسپولیس را انجام داد. با دنیال مالی هم از زمان ملوان افتخار همکاری داشتم و واقعا مثل هاشمی از جنس ورزش است. قرار است به همراه صالحی امیری و یکی دو وزیر دیگر تماشاگر بازی اول ما باشند.وی افزود: امیدواریم با آمدن او تغییر و تحولات بسیار خوبی در ورزش ما به وجود بیاید. اولین نیاز ورزش ما زیرساخت است. اگر بنا درست کنید ۵۰ سال می‌ماند. دنیا مالی هم مدیر اجرایی و هم قانونگذار بوده، هم از عرصه ورزش و فوتبال است. امیدواریم از همه زودتر این استادیوم درست شود تا از بلاتکلیفی خارج شویم.قلعه‌نویی ادامه داد: از روزی که وارد اصفهان شدیم محمدرضا ساکت پای کار بود. همان شب ستاد تشکیل شد و کار را شروع کردیم. دکتر کوهی هم خیلی کمک کرد تا این بازی به نحو احسن برگزار شود.. محمد ربیعی همکار و رفیق خوب من، هم در تمرینات آسیب دید چون زمین تمرینشان را در اختیار ما گذاشتند. هم در جای دیگر بازی می‌کنند. این نشان دهنده ایرانی بودن و اصیل بودن این مجموعه است. کاری که جاهای دیگر برای تیم ملی‌شان انجام ندادند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار