| کد مطلب: ۱۱۳۵۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد

رامین رضاییان عوض شده است؟

در لیست قبلی تیم ملی فوتبال که خردادماه سال جاری اعلام شد، رامین رضاییان بلافاصله به دعوت نشدن خود واکنش نشان داد، اما او این بار حداقل تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

رامین رضاییان عوض شده است؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ساعاتی پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر بیست‌وسوم، فهرست تیم ملی برای دو بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ کانادا، مکزیک و آمریکا برابر هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد. در این لیست که ۱۳ خرداد سال جاری اعلام شد، خبری از رامین رضاییان در تفکرات امیر قلعه‌نویی نبود؛ آن هم در شرایطی که رضاییان به لحاظ عملکرد شخصی، فصل درخشانی را با سپاهان پشت سرگذاشته بود. در آن روز‌ها ابهامی وجود داشت مبنی بر اینکه تصمیم قلعه‌نویی صرفاً برای همان اردوست تا به تعدادی از بازیکنان دیگر فرصت حضور در تیم ملی را بدهد یا اینکه سرمربی تیم ملی و کادرفنی‌اش تصمیم قطعی گرفته‌اند و در راستای جوان‌گرایی، چند مهره کلیدی و کهنه‌کار از جمله رامین رضاییان را به اردو دعوت نکرده‌اند.

نکته قابل توجه اینکه در آن مقطع، تصمیم قلعه‌نویی با واکنش رامین رضاییان مواجه شد. او با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «خیلی خوشحالم بابت اینکه در تمام عمر فوتبالی‌ام همیشه با خدای خودم معامله کردم و هیچ وقت از بنده خدا هیچی نخواستم و نخواهم خواست. برای من سن یک عدد است و این را سال‌ها با رفتارم و فوتبالم به همه ثابت می‌کنم.» البته این تنها واکنش مدافع فصل پیش سپاهان نبود و او سه روز بعد، پست دیگری با عکس خود در اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «تمرکز، سکوت و تمرین.» در ادامه مدافع راست سپاهان که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارد، در انتقالی جنجالی راهی استقلال شد تا یکی از یاغی‌های فوتبال ایران نام بگیرد. در این بین او موفق شد به واسطه نمایش درخشان با پیراهن سپاهان، عنوان بهترین بازیکن فصل قبل را در مراسم برترین‌های لیگ برتر، از آن خود کند.

روز‌های شیرین رامین، تلخ شد

با توجه به فرم خوبی که رامین رضاییان در فصل گذشته داشت و البته تمریناتی که دارد، دور از انتظار نبود که این بازیکن با پیراهن استقلال هم به درخشش خود ادامه دهد. اما او پا را فراتر گذاشت و در سه هفته ابتدایی تبدیل لیگ برتر بیست‌وچهارم به ستاره آبی‌ها تبدیل شد. رضاییان در اولین بازی فصل علاوه بر عملکرد فنی خوبی که داشت، توانست در دقایق پایانی، زمینه‌ساز گل پیروزی‌بخش استقلال در مقابل شمس آذر شود و اولین تأثیر مهم خود را با پاس گل ۳ امتیازی ثبت کند. او در دومین بازی استقلال که مقابل ملوان بود، هر دو گل آبی‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا اینطور به نظر برسد که روز‌های شیرین رضاییان ادامه خواهد داشت، اما ماجرا به همین خوبی پیش نرفت. شکست استقلال مقابل استقلال خوزستان و یک روز بعد دعوت نشدن دوباره به تیم ملی.

در هر حال مدافع راست ۳۴ ساله استقلال به رغم آمادگی و حضور در لیست مؤثرترین بازیکنان فصل جدید لیگ برتر، جایی در تفکرات امیر قلعه‌نویی ندارد و به نظر می‌رسد ماجرای او و تیم ملی به پایان خود رسیده است؛ چرا که رامین در لیست جدید تیم ملی برای دیدار مقابل قرقیزستان و امارات درادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ حضور ندارد. این اتفاق در شرایطی می‌افتد که هر دو مدافع راست دعوت شده به تیم ملی از تیم سپاهان هستند؛ صالح حردانی و آریا یوسفی. حردانی پس از ارائه عملکردی ضعیف در دیدار پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا برابر شباب‌الاهلی امارات، فقط در مصاف با چادرملو در ترکیب اصلی تیمش حضور داشت و در دو بازی اخیر سپاهان در لیگ برتر نیمکت‌نشینِ وحدت هنانوف بود. جالب اینکه آریا یوسفی هم در فاز تهاجمی از سوی ژوزه مورایس به میدان فرستاده می‌شود و دعوت از حردانیِ ناآماده و یوسفی که در پستی غیر از دفاع راست در تیم باشگاهی‌اش به میدان می‌رود، باعث ابهامات و البته انتقادات بیشتر از امیر قلعه‌نویی شده است.

با تمام این اوصاف، عدم دعوت از بازیکنانی مثل رضاییان در راستای جوان‌تر شدن تیم ملی است و احتمالاً قلعه‌نویی و دستیارانش به این نتیجه رسیده اند که صالح حردانی ۲۵ ساله و آریا یوسفی ۲۲ ساله، می‌توانند با آزمون و خطا در آینده کمک بیشتری به تیم ملی کنند. با این حال وقتی به مقوله جوانگرایی نگاه می‌کنیم، تغییر محسوسی در سایر پست‌ها دیده نمی‌شود، از جمله دعوت از شجاع خلیل‌زاده ۳۵ ساله در قلب خط دفاعی تیم ملی.

منبع : تابناک

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار