| کد مطلب: ۱۱۳۵۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

روزبه چشمی و رامین رضائیان در لیست سیاه قلعه‌نویی

لیست جدید تیم ملی برای دو بازی مقابل قرقیزستان و امارات در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ اعلام شد و بر خلاف پیش‌بینی‌ها نام رامین رضاییان و احسان حاجی‌صفی در فهرست قلعه‌نویی به چشم نمی‌خورد.

روزبه چشمی و  رامین رضائیان در لیست سیاه قلعه‌نویی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، تیم ملی ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، روزهای ۱۵ و ۲۰ شهریورماه به مصاف قرقیزستان و امارات می‌رود. پیروزی در این دو بازی می‌تواند یک آغاز پرقدرت برای تیم ملی ایران باشد. امیر قلعه‌نویی هم بلافاصله بعد از پایان هفته سوم لیگ برتر، لیست ۲۶ نفره‌ خود را ارائه داد که در این فهرست و برخلاف پیش‌بینی‌ها نام چند بازیکن مشهور به چشم نمی‌خورد.

بازگشت حسینی، دعوت از شکوری!

سیدحسین حسینی طی سال‌های اخیر همواره یکی از بازیکنان حاضر در لیست تیم ملی بوده است. او در اردوی قبل غیبت داشت اما حالا دوباره در فهرست امیر قرار گرفته و باید همراه با بیرانوند، نیازمند و آرشا شکوری در تمرینات تیم ملی شرکت کند. حسینی جایگزین پورحمیدی شده که این روزها در تراکتور روی نیمکت می‌نشیند و نمایش علیرضا بیرانوند را تماشا می‌کند. حضور آرشا شکوری در لیست هم مبهم است و به نظر می‌رسد قلعه‌نویی او را تنها برای کسب تجربه بیشتر به اردو دعوت می‌کند.

غیبت رضاییان و حاجی‌صفی

در روزها و هفته‌های اخیر شایعه‌های بسیاری مبنی بر بازگشت احسان حاجی‌صفی و رامین رضاییان به تیم ملی منتشر شد. این دو بازیکن در اردوی قبلی و بعد از فشارهایی که مبنی بر جوانگرایی در تیم ملی به وجود آمد، از لیست قلعه‌نویی خط خوردند. با این حال گفته می‌شد درخشش آنها در ترکیب استقلال و آ.ا.ک آتن باعث می‌شود تا دوباره به تفکرات قلعه‌نویی برگردند. حتی احسان حاجی‌صفی بعد از انتقادهای خداداد عزیزی از امیر قلعه‌نویی، از سرمربی تیم ملی حمایت کرد و همین مسأله گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت او را افزایش داد. با این حال در لیست جدید قلعه‌نویی باز هم اثری از نام حاجی‌صفی و حتی رامین رضاییان نمی‌بینیم. به نظر می‌رسد قلعه‌نویی تصمیم خود را در مورد این دو بازیکن گرفته و شاید آنها دیگر شانسی برای دعوت به تیم ملی نداشته باشند. در سمت چپ خط دفاع، ابوالفضل جلالی و میلاد محمدی حضور دارند و در سمت راست آریا یوسفی و صالح حردانی.

چشمی نیست، کریمی هست!

بدون شک یکی از بازیکنان موثر استقلال در تمام سال‌های اخیر روزبه چشمی بوده است. بازیکنی که هم در خط دفاع کارایی دارد و هم خط میانی. او دو دوره در جام جهانی بازی کرده و عضو تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم بوده است. با این حال امیر قلعه‌نویی در دو اردوی اخیر جایی در لیست قلعه‌نویی نداشته و عجیب است که به تیم ملی دعوت نمی‌شود. کمی آنطرف‌تر نام محمد کریمی را می‌بینیم که عضو سپاهان است و شاگرد قدیمی سرمربی تیم ملی!

محرمی آماده نبود، دعوت نشد

صادق محرمی که در جام ملت‌های آسیا مقابل امارات مصدوم شد، مراحل درمان خود را پشت سر گذاشته و به تمرینات دیناموزاگرب برگشته است. همین موضوع باعث شد تا امیر قلعه‌نویی روی او برای بازی مقابل قرقیزستان و امارات حساب باز کند. مسئولان دیناموزاگرب اما از کادرفنی تیم ملی ایران خواستند تا در این اردو به محرمی استراحت بدهند تا او به شرایط مسابقه بازگردد. سرمربی تیم ملی هم درباره محرمی ریسک نکرد و نامش را در لیست قرار نداد تا از اردوهای بعدی با آمادگی کامل، این مدافع راست ۲۸ ساله را در اختیار داشته باشد.

سامان فلاح چرا خط خورد؟

یکی از تصمیمات عجیب امیر قلعه‌نویی، قبل از حضور در جام ملت‌های آسیا خط زدن محمدامین حزباوی و دعوت از سامان فلاح بود. تصمیمی که انتقادهای فراوانی را به دنبال داشت و کارشناسان بر این عقیده بودند که دعوت از حزباوی توجیه بیشتری داشت تا فلاح. در اردوی قبلی هم نام سامان فلاح در لیست به چشم می‌خورد اما حالا که او به ترکیب اصلی استقلال رسیده و مقابل استقلال خوزستان هم بازی کرده، از لیست خط خورده و جای خود را به علی نعمتی داده است. اتفاقی که در نوع خود مبهم و عجیب است.

احمد نور همچنان در لیست سیاه

یکی دو ماه به جام ملت‌های آسیا مانده بود که تیم ملی در ورزشگاه آزادی دیداری تدارکاتی را برگزار کرد. امیر قلعه‌نویی نام نوراللهی را در لیست ۲۳ نفره قرار نداد و همین موضوع سبب شد تا او با حالتی قهر اردو را ترک کند. از آن روز به بعد نوراللهی هرگز رنگ تیم ملی را ندیده و در لیست سیاه قرار گرفته است. در این مدت البته چندین بازیکن نظیر مهدی طارمی برای بازگشت نوراللهی وساطت کرده‌اند اما پاسخ قلعه‌نویی منفی بود. کادرفنی تیم ملی تنها به شرطی نوراللهی را به اردو دعوت می‌کند که او به طور رسمی عذرخواهی کند. اتفاقی که هنوز رخ نداده و نام کاپیتان این روزهای الوحده باز هم در لیست تیم ملی خالی مانده است.

خبری از حسین‌نژاد نیست

محمدجواد حسین‌نژاد از جمله پدیده‌های فوتبال ایران در یکی دو سال اخیر بوده که البته هنوز نتوانسته توفیقی در پیراهن تیم ملی به دست بیاورد. او آخرین بازیکنی بود که از لیست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خط خورد و نتوانست به قطر سفر کند. حالا که حسین‌نژاد به لیگ روسیه رفته و در ترکیب دینامو ماخاچ قلعه درخشیده، باز هم اثری از نام او در فهرست تیم ملی نمی‌بینیم. به نظر می‌رسد قلعه‌نویی آنچنان که باید اعتقادی به سبک بازی حسین‌نژاد ندارد و به همین دلیل از او در ترکیب تیم ملی استفاده نمی‌کند.

روزهای تلخ لیموچی

یکی از بمب‌های نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران، مهدی لیموچی بود. وینگر تکنیکی آلومینیوم اراک که بعد از درخشش در این تیم مورد توجه قلعه‌نویی قرار گرفت و به اردو دعوت شد. حالا لیموچی بعد از انتقال به سپاهان، نه تنها در لیگ برتر بازی نمی‌کند، بلکه به تیم ملی هم دعوت نمی‌شود. البته عدم دعوت از او توجیه دارد و آن هم دوری از شرایط بازی است. لیموچی که فکر می‌کرد با درخشش در سپاهان می‌تواند جایگاه ثابتی در تفکرات امیر قلعه‌نویی به دست بیاورد، حالا روزهای تلخی را پشت سر می‌گذارد و خلاف این موضوع را تجربه می‌کند.

گذر از قدوس و جهانبخش سخت بود

سامان قدوس و علیرضا جهانبخش دو بازیکنی هستند که هنوز تیم آینده خود را انتخاب نکرده‌اند. هر دو بازیکن عضو باشگاهی نیستند اما حضورشان می‌تواند بار تجربی تیم ملی را بالا ببرد. جهانبخش بعد از عدم دعوت از احسان حاجی‌صفی و کریم انصاری‌فرد، کاپیتان اول تیم ملی است و وجودش به عنوان قدیمی‌ترین بازیکن نیاز است. از طرفی سامان قدوس هم به عنوان یک طراح، در تیم ملی بدون جانشین است و همین مسأله باعث شده تا امیر قلعه‌نویی این دو بازیکن را حتی در روزهای که عضو باشگاهی نیستند، به اردو دعوت و احتمالاً از وجودشان در ترکیب اصلی استفاده کند.

مشکل قایدی حل شد

یک مشکل شخصی باعث شد تا مهدی قایدی برای بازی با ازبکستان در مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی از اردو خط بخورد. حالا شنیده می‌شود مشکل او حل شده و می‌تواند به ایران بیاید و تیم ملی را برای بازی با قرقیزستان همراهی کند. قایدی که طی یکی دو فصل اخیر در ترکیب اتحاد کلباء درخشیده و بازیکنی کلیدی بوده، از جمله بازیکنان مهم تیم ملی نیز محسوب می‌شود. بخصوص برای بازی با امارات، حضور قایدی که آشنایی کاملی با بازیکنان حریف دارد می‌تواند کمک‌حال امیر قلعه‌نویی و تیم ملی باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار