| کد مطلب: ۱۱۳۴۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

گاریدو با پرسپولیس چه می‌کند؟

​خوان کارلوس گاریدو در فصل جدید لیگ برتر رویکرد فنی متفاوتی را به نسبت سایر مربیان پرسپولیس در پیش گرفته است.

گاریدو با پرسپولیس چه می‌کند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، نمایش پرسپولیس گاریدو در دو هفته اول لیگ برتر، با واکنش‌های متفاوتی از سوی هواداران تیم همراه بوده است. بسیاری از هواداران تیم، به درستی معتقد به این موضوع هستند که باید به گاریدو برای پیاده کردن تفکراتش زمان داد و برخی دیگر سرمربی تازه‌وارد اسپانیایی را مسئول نمایش نه‌چندان دلچسب تیم در تبریز می‌دانند‌.

آنچه که می‌توان تا این‌جای فصل به آن اشاره کرد این است که گاریدو، رویکردی کاملاً متفاوت به نسبت یحیی گل‌محمدی و اوسمار ویرا دارد و زیر نظر او باید شاهد تیمی با ایده و آرایش متفاوت در زمین باشیم. حتی یحیی گل‌محمدی با وجود پافشاری بیش‌تر بر فوتبال مالکانه، از همان آرایش ۲-۴-۴ که موردعلاقه برانکو ایوانکوویچ بود استفاده می‌کرد اما گاریدو، برای تغییر آرایش تیم به سبک محبوب خود یعنی ۱-۳-۲-۴، تنها به یک مسابقه زمان نیاز داشت.

پرسپولیس در رقابت‌ با تراکتور، تیمی واکنش‌گرا نشان داد که سعی به خلق موقعیت از طریق انتقال توپ سریع و ضربات شروع مجدد دارد. این موضوع تا حدی با توجه به کیفیت نفرات تراکتور و جو سنگین ورزشگاه یادگار امام قابل‌توجیه است اما زنگ خطر برای پرسپولیس، این بود که تیم در خلق موقعیت در جریان بازی از طریق بازی‌سازی ناکام نشان داد. پرسپولیس در فصول اخیر به عنوان پای ثابت کورس قهرمانی لیگ، تبدیل به یک تیم با تفکر بازی مالکانه شده و اکثر تیم‌های لیگ، با دفاع فشرده و بازی واکنش‌گرایانه مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند. بی‌تردید به جز چند رقابت انگشت‌شمار، این اتفاق در فصل پیش رو نیز رخ می‌دهد و گاریدو، باید در هفته‌های آینده ایده‌های خود برای خلق موقعیت از طریق بازی‌سازی در زمان مالکیت توپ تیم را به نمایش بگذارد.

نگرانی دیگر برای پرسپولیس در این فصل، همگن نبودن سبک بازی گاریدو با لیست بازیکنان پرسپولیس است. بسیاری از بازیکنان لیست فعلی پرسپولیس مانند سروش رفیعی، یاسین سلمانی و اوستون اورونوف با مختصات بازی مالکانه و کنش‌گرای گل‌محمدی و اوسمار نزدیکی بیش‌تری دارند و جا افتادن در سبک گاریدو، معمایی مجهول برای ستارگان حاضر در ترکیب پرسپولیس خواهد بود.

در کنار تمام این نگرانی‌ها اما تیم گاریدو در هر دو بازی نشان داد که توانایی بازگشت به مسابقه و فشار روی تیم حریف پس از دریافت گل را دارد و این، بزرگ‌ترین نقطه قوت سرخپوشان در دو هفته اول لیگ بود. به خصوص در رقابت با تراکتور و جایی که پرسپولیس، با اخراج سروش رفیعی ۱۰ نفره شده بود و تصمیم درست گاریدو برای حضور فرشاد احمدزاده در خط میانی و افزایش فشار روی فاز اول بازی‌سازی تراکتور، به خلق موقعیت برای پرسپولیس و در نهایت گلزنی تیم در تبریز کمک کرد.

برای قضاوت یک سرمربی تازه وارد به فوتبال ایران که هیچ شناختنی از وضعیت فوتبال کشور ندارد، هنوز زود است اما در فصلی که استقلال، تراکتور و سپاهان تا دندان مسلح هستند، برای عقب نماندن از کورس قهرمانی چاره‌ای جز کسب اولین پیروزی فصل مقابل فولاد آماده یحیی گل‌محمدی وجود ندارد و این بازی، بهترین فرصت گاریدو برای مقابله با آغاز یک بحران در تیم خواهد بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار