| کد مطلب: ۱۱۳۴۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد

بهبودی شاید پس از پیشرفت علم!

جزییات مصدومیت غیرقابل بازگشت یامگا

پزشک باشگاه استقلال می‌گوید که کوین یامگا پذیرفته است که نمی‌تواند به حضورش در استقلال ادامه دهد و باید خودش را در جای دیگری محک بزند.

جزییات مصدومیت غیرقابل بازگشت یامگا

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، پس از مصدومیت شدیدی که از ناحیه چشم برای کوین یامگا پیش آمد، او تقریبا بینایی یکی از چشمانش را از دست داد و با این حال، خواستار بازگشت به میادین و حضور در زمین فوتبال بود. او حتی در چند بازی دوستانه پیش فصل نیز برای آبی‌ها به میدان رفت و حتی موفق شد یک پاس گل بدهد.

با این حال و با توجه به پر بودن لیست بازیکنان خارجی و بزرگسال استقلال، یامگا راهی تمرینات آلومینیوم اراک شد تا در صورت تأیید نهایی مجتبی حسینی، بتواند برای این تیم به میدان برود که البته هنوز وضعیت این بازیکن برای پیوستن به ایرالکو نامشخص است.

حضور یامگا در تمرینات آلومینیوم این سوال را برای هواداران استقلال به وجود آورد که اگر ستاره فرانسوی قادر به حضور در میادین است، پس چرا برای این تیم به میدان نرود؟ موضوعی که اکنون توسط زارع، پزشک تیم فوتبال استقلال، شفاف سازی شده است.

زارع در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه استقلال در خصوص وضعیت فعلی کوین یامگا گفت: همان‌طور که تمامی علاقه‌مندان به فوتبال و هواداران استقلال در جریان هستند، یامگا در جریان یک تمرین دچار حادثه شدیدی شد که بعد از ارزیابی اولیه، او بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. در بیمارستان بعد از تصویربرداری و مشاوره‌های لازم، با یک گروه بین‌المللی و نخبه که جزء متخصصان چشم به شمار می‌روند، تیمی را تشکیل دادیم تا وضعیت و میزان آسیب‌دیدگی این بازیکن از ناحیه چشم به شکل کامل بررسی شود. آقایان دکتر پاکدل، سنجری، بحرانی، ملک‌نیا و... از اعضای این تیم بودند که همگی در این حوزه صاحب نام و تخصص هستند.

او در ادامه توضیح داد: ساختار کروی چشم بازیکن به کلی آسیب جدی دیده بود. استخوان‌های ناحیه صدمه دیده دچار شکستگی جدی شده بود. کره چشم به نوعی از جای خود کنده شده بود و به سمت بینی رفته بود که حالت بسیار عجیبی به وجود آمده بود. پس از بررسی اولیه تصمیم به عمل جراحی گرفته شد که پنج عمل جراحی انجام شد تا استحکام چشم درست شود.

زارع در ادامه بیان کرد: در ادامه وارد بحث داخل چشم شدیم که پس از هفت نوبت عمل متوجه شدیم شبکیه چشم که اصلی‌ترین قسمت بینایی به شمار می‌رود، دچار پارگی شده بود. به همین علت پس از یک عمل طولانی و پیچیده به مدت هشت ساعت، پزشکان توانستند قسمت‌های مختلف شبکیه چشم را در جای خود قرار دهند تا از شدت صدمه وارده کاسته شود.

وی اضافه کرد: یامگا تصورش این بود با یک یا دو عمل مشکلش برطرف می‌شود، اما وقتی متوجه شد این اتفاق رخ نداده، به این مسئله اعتراض کرد و مدعی شد چرا عمل من موفقیت‌آمیز نبوده است. ما هم به او گفتیم اگر فکر می‌کند جایی دیگر بهتر می‌توانند وی را مداوا کنند، برای انجام پروسه درمان به آن کشور سفر کند تا بینایی خود را به دست آورد. مدیریت وقت باشگاه هم به وی اطمینان داد که همه هزینه‌های مربوط به فرایند درمان وی را پرداخت می‌کند. یامگا هم بعد از این مذاکرات راهی فرانسه شد و از آنجا با من در ارتباط بود.

پزشک تیم فوتبال استقلال ادامه داد: او به من در فرانسه گفت که پزشکان گفته‌اند هیچ کاری برای تو نمی‌توانیم بکنیم. به او گفته بودند همین کارهایی هم که برای تو کرده‌اند را در فرانسه نمی‌توانستیم برای تو بکنیم. به یامگا گفتم بگذار فرایند درمانت در ایران کامل شود و او پذیرفت. در ادامه با تلاش‌ پزشکان مجرب ایرانی و پروسه پزشکی ویژه چشمش به نقطه‌ای رسید که نسبت به نور واکنش داشت و این موضوع در حد یک معجزه بود. بعد از آن همکاران عزیز ما به استناد معاینات تخصصی به وی اعلام کردند که باید از حالا به بعد منتظر زمان بمانیم و نمی‌توان قطعی گفت در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. شاید بدن خودش چشم را ترمیم کند یا شاید با کمک پیشرفت علم اتفاقات خوبی رخ دهد.

او در ادامه گفت: آخرین‌بار که او را معاینه کردم، یامگا حرکاتی که جلویش انجام می‌شد را متوجه می‌شد. این خودش اثبات می‌کند که عمل‌های جراحی موفق بوده و بافت چشم زنده است. امیدوارم که برای او اتفاقات خوبی رخ دهد. یامگا چهره‌ای دوست‌داشتنی برای همه ماست و امیدواریم که بینایی او کاملاً برگردد.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار