| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

حواشی پشت پرونده بیرانوند: پای همه در میان است

شماره یک در جنجال هم شماره یک است!

یقینا علیرضا بیرانوند یکی از مهم‌ترین فوتبالیست‌های ایران در یک دهه گذشته به شمار می‌آید.

شماره یک در جنجال هم شماره یک است!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، این دروازه‌بان لرستانی سابق تیم نفت تهران از همان اولین روزهای مطرح شدن در فضای رسانه‌ای فوتبال ایران یک چهره قابل توجه محسوب می‌شد. خبرنگاران به یاد دارند روزهایی را که بیرانوند به عنوان دروازه‌بان ذخیره در تیم ملی حضور داشت و هم اتاقی وریا غفوری، هم‌بازی سابقش در نفت تهران، بود؛ روزهایی که او رویای فیکس شدن و گرفتن شماره یک از علیرضا حقیقی را در ذهن می‌پرواند و این اتفاق برای او رخ داد.

بیرانوند در مسیر شماره یک شدن در ابتدا برای عقد قرارداد به باشگاه استقلال مراجعه کرد؛ باشگاهی که به هر حال نسبت به آن بی تفاوت نبوده و به عنوان یک علاقمند به فوتبال گرایش خاصی به آن داشته است، اما با وجود سید مهدی رحمتی، حضور بیرانوند در استقلال کار چندان درستی به نظر نمی‌رسید و بنابراین او مسیرش را پس از یک نیم فصل بازی در نفت تهران به سمت پرسپولیس کج کرد.

او که در زمستان سال اول حضور برانکو در پرسپولیس قصد داشت پیراهن سرخ‌ها را بر تن کند، در اردویی پرماجرا در نفت متوقف شد و اتفاقا در پایان فصل نقش زیادی در قهرمان نشدن شاگردان برانکو ایفا کرد، اما با پایان فصل‌ او به همراه وحید امیری و سید جلال حسینی از جمع زردپوشان جدا شده و به پرسپولیس آمدند و پایه‌های اصلی قهرمانی باشگاهی شدند که در هشت فصل گذشته هفت بار قهرمان لیگ شده است؛ قهرمانی‌هایی که بیرانوند تنها در یکی از آنها حاضر نبوده و بنابراین او را می‌شود جزو یکی از پرافتخارترین بازیکنان فوتبال ایران نیز قلمداد کرد.

[2069840]

بیرانوند در تمام این سال‌ها مهره شماره یک تیم ملی بوده و پیام نیازمند و البته سید حسین حسینی کمتر توانسته‌اند وارد محدوده‌ای که او در آن دروازه‌بانی می‌کند، بشوند. در این بین تنها امیر عابدزاده در دوره دراگان اسکوچیچ مدتی بیرانوند را به طور واقعی تهدید کرد اما با گذشت زمان این بیرو بود که جای خود را در دروازه تیم ملی به دست آورد تا در قاب‌های پایانی آخرین بازی تیم ملی در راه صعود به تیم ملی  تصاویر او و اسکوچیچ در ورزشگاه امام رضای مشهد روی لنز عکاسان نقش ببندد.

بیرانوند در دوران فوتبالش در تیم‌های نفت تهران، پرسپولیس، انتورپ بلژیک، بوآویشتای پرتغال و حالا تراکتور بازی کرده و سال گذشته احتمال حضورش در استقلال در فوتبال ایران جنجال بزرگی آفرید. او یکی از خبرسازترین چهره‌های فوتبال ایران در یک دهه گذشته بوده و حالا هم در معرض یک خبر بسیار بزرگ قرار گرفته است، در حالی که عزم باشگاه پرسپولیس برای محروم کردن او جزم است و آنها می‌خواهند او را به واسطه ترک باشگاه و عدم احترام به قرارداد فی ما بین و فسخ غیرموجه محروم کنند که این ضربه‌ای به تیم مدعی تراکتور و البته یک برد برای رضا درویش و تیم حقوقی‌اش خواهد بود که در جریان جدایی بیرانوند از برخی هواداران پرسپولیس بی‌مهری‌های زیادی دیدند.

 

eoadvuwd

در سمت مقابل پشت بیرانوند به سابقه‌اش در تیم ملی و طبیعتا اهمیت او برای مجموعه فدراسیون و همچنین محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه و هواداران تراکتور، گرم است. ضمن اینکه بیرانوند عقیده دارد هیچ تخلفی انجام نداده و اگر شفافیت درباره پرداختی‌های پرسپولیس به او در دستور کار قرار بگیرد، مشخص می‌شود که اقدام او به فسخ قانونی بوده است.

در اواخر هفته گذشته بحث‌های مربوط به خبر محرومیت بیرانوند بار دیگر بلند شد که واکنش آنی زنوزی را در پی داشت. مالکی که خود جزو اشخاص جنجالی فوتبال ایران محسوب می‌شود و به اصطلاح خوراکش صحبت در این روزها است. کمااینکه او فدراسیون را تهدید کرد که چیزهایی را که می‌داند، به زبان خواهد آورد؛ صحبت‌هایی که تماس وی با مهدی تاج را در بر داشت و صحبت‌هایی که دو طرف ماجرا درباره بیرانوند انجام داده‌اند...

بخش زیادی از آنچه که درباره بیرانوند در حال انجام است یا به سرانجام رسیده، فعلا محرمانه تلقی می‌شود، چراکه پای دو باشگاه بسیار بزرگ و پرطرفدار فوتبال ایران، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و مالک پرسروصدا و مدیرعاملی باسابقه در میان است و هر دو باشگاه با قدرت تمام روی این مسئله آرایش پیدا کرده‌اند، اگرچه به نظر می‌رسد به هر حال تراکتور توان رسانه‌ای پرسپولیس را در این ماجرا نداشته باشد.

[2067252]

پرسپولیسی‌ها تا جایی در پیروزی در این پرونده مطمئن هستند که رضا درویش تاکید کرده اگر رای به نفع سرخ‌ها صادر نشود، سمت خود را ترک خواهد کرد. در طرف مقابل هم علیرضا بیرانوند در‌ پایان مسابقه تیمش مقابل مس رفسنجان روی این نکته تاکید کرد که حتی اگر در جدایی‌اش از پرسپولیس اشتباه کرده باشد، این مسئله تمرکز او را به هم نخواهد زد و این گلر خبرساز با تمرکز بیشتر رو به آینده حرکت خواهد کرد و برای جام‌های بیشتری خواهد جنگید.

این مصاحبه پس از پیروزی دو بر صفر تراکتور و نمایش خوب بیرو مقابل مس رفسنجان در گرمای این شهر کویری اتفاق افتاد، در حالی که در تراکتور فقط یکی دو بازیکن دیگر مقابل میکروفن خبرنگاران حاضر شدند و الباقی ترجیح دادند فعلا با توجه به در پیش بودن بازی پرسپولیس حرفی به زبان نیاورند، اما بیرانوند عاشق بازی‌های رسانه‌های و حرارت و هیجان است و برای اظهارنظر و صحبت احتیاط خاصی انجام نمی‌دهد. پس بی دلیل نبود که او برای دوم پس از جدایی‌اش از پرسپولیس اقدام به مصاحبه کرد، اگرچه این‌بار لحن او کاملا متفاوت بود و به نظر می‌رسید او می‌خواهد در تراکتور روزهای آرامی زا در پیش داشته باشد.

وقتی از آرامش حرف می‌زنیم، باید به یاد بیاوریم این کلمه توصیف وضعیتی است که وقتی پای بیرانوند در بین باشد، اساسا وجود خارجی نخواهد داشت. پس بی دلیل نیست که احتمالا پای افرادی از نهادهایی غیر از فدراسیون فوتبال نیز به وسط این ماجرا باز بشود. این یک پرونده بزرگ و یک جنجال فرا فوتبالی خواهد بود که هر دو طرف برنده شدن در آن را حق خود می‌دانند و البته در این موضوع خاص خبری از شیخوخیت و پادرمیانی نخواهد بود.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار