| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

خط و نشان علیرضا دبیر برای کشتی گیرها/ با هیچ کس شوخی ندارم

امروز علیرضا دبیر در یک برنامه تلوزیونی حاضر شد و درمورد مسائل روز و مختلف کشتی صحبت کرد.

خط و نشان علیرضا دبیر برای  کشتی گیرها/ با هیچ کس شوخی ندارم

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ پس از اتمام مسابقات المپیک 2024 پاریس و بازگشت کشتی‌گیران از فرانسه، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره مسائل پیرامون کشتی ایران صحبت کرد. او در بخشی از این برنامه در خصوص عملکرد برخی کشتی‌گیران انتقادات تندی را بیان کرد.

او گفت:من استرس و فشار زیادی را در این مسابقات تحمل کردم. یادم می‌آید سر کشتی سعید اسماعیلی وقتی ضربه شد، یک‌گوشه نشستم و از خدا خواستم من را با بچه‌های مردم امتحان نکند. من معجزه دیدم. زمانی که امیرعلی آذرپیرا باخت فقط یک جمله به او گفتم که یک سال است تلاش می‌کنم به او بفهمانم خوب کشتی می‌گیرد. او با باختش این را فهمید درصورتی‌که می‌توانست ببرد. من امیرحسین زارع را دعوا نکردم.

شکست برابر کشتی‌گیر 42ساله نشان می‌دهد کشتی‌گیر ما بی‌عرضه است

در این چند سالی که در کشتی هستم، کشتی‌گیر باشخصیت و باادب‌تر از امین میرزازاده ندیدم؛ ولی هنوز به او تبریک نگفتم. لوپز کی هست! کشتی‌گیر ۴۲ ساله‌ای که کشتی‌گیر ما را شکست می‌دهد نشان می‌دهد کشتی‌گیر ما بی‌عرضه است. امین هیچ تلاشی با لوپز نکرد، او کشتی نگرفت. درحالی‌که او باید طلا می‌گرفت.

  یونس امامی نشان داد کشتی‌گیر درجه دو است

امین کاویانی نژاد زورش به حریف ارمنستانی‌اش نرسید. مهدی محسن نژاد هم همین‌طور، من این موارد را قبول می‌کنم. یونس امامی نشان داد کشتی‌گیر درجه‌دو است و نخواسته درجه یک باشد. باید از جوانان و نوجوانان به وزن ۷۴ کیلوگرم بیاوریم یا خودش را بالا بکشد. من با هیچ کشتی‌گیری تعارف ندارم.

روس‌ها دیگر چه‌کاری می‌توانستند انجام دهند؟

روس دو تا شانس مدال طلا داشت ۹۷ و ۷۴ که در این دو وزن طلا گرفتند دیگر چه کاری می‌توانستند انجام بدهند. امیرعلی درهرحال برنز می‌گرفت. در ۷۴ ما اوت شدیم. بعضی‌ها می‌گویند ۶۵ روس حضور نداشته است درحالی‌که اگر ۱۰ بار دیگر عموزاد با ۶۵ روس کشتی بگیرد خواهد برد. از قدیم می‌گویند نبینید چه کسی می‌گوید ببین چه می‌گوید. آمریکا با کدام تیم دیگر باید می‌آمد. آمار سنی کشتی‌گیران آمریکایی را بررسی کنید ببینید چند ساله هستند. آمریکا از دو سه سال پیش یک دغدغه داشتند که ما در پسا المپیک باید چه کاری بکنیم حالا این پسا المپیک به المپیک رسید. ما پارسال در سال ۲۰۲۳ هر دو تیممان قهرمان دنیا می‌شد اگر امیرعلی آذرپیرا در ۹۲ نمی‌باخت؛ من با امیرعلی حرف نمی‌زدم. گاهی وقت‌ها یک نفر می‌بازد، حریف از او بهتر است؛ آدم می‌گوید باخت؛ به‌عنوان‌مثال امیرمحمد یزدانی در فینال به حریف آمریکایی خود باخت و نتوانست. ولی امیرعلی آذرپیرا می‌توانست آمریکایی را شکست دهد؛ اگر او برده بود تیم کشتی آزاد قهرمان دنیا شده بود. ما آمریکا و روس را قبل از المپیک می‌گرفتیم. کشتی فرنگی تا روز آخر قهرمان دنیا بود؛ کشتی فرنگی هم قهرمان دنیا می‌شد اگر ناصر علیزاده به مدال می‌رسید.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار