| کد مطلب: ۱۱۳۳۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

تیمی که از قهرمانی‌اش دفاع نمی‌کند

امباپه علیه چالش نفرین‌شده رئال مادرید

رئال مادرید از 16 سال پیش نتوانسته دو بار متوالی قهرمان لالیگا شود و همواره در این چالش ناکام مانده است.

امباپه علیه چالش نفرین‌شده رئال مادرید

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، لالیگا برای رئال از فردا شب در سن مویش و برابر مایورکا آغاز می‌شود، یک چالش جدید برای قهرمان فعلی رقابت ها. رئال می‌خواهد بار دیگر برای مهم ترین عنوان فوتبال اسپانیا رقابت کرده و از قهرمانی خود دفاع کند، هدفی که از سال 2008 به آن نرسیده است.

رسیدن به این هدف برای مادریدی‌ها آسان نبوده است. در 12 سال گذشته آنها فقط 5 لیگ داخلی را برده اند، در حالی که در 10 سال گذشته 6 بار فاتح لیگ قهرمانان شده‌اند. بنابراین رئال مادرید هر 1.6 فصل قهرمان اروپا می‌شود و هر 2.4 فصل لالیگا را می‌برد.

جالب اینجاست که آخرین تیم رئال که موفق شد دو قهرمانی متوالی لیگ را به دست آورد، در اروپا حرفی برای گفتن نداشت. این رئال مادرید فابیو کاپلو (07-2006) بود که به خشکسالی سه سال بدون لالیگا پایان داد. رئال در روز آخر با برتری برابر مایورکا قهرمان شد و فصل بعد با برند شوستر از عنوان خود دفاع کرد. رئال ولی نه با کاپلو و نه با شوستر در لیگ قهرمانان موفق نبود و در یک هشتم نهایی حذف شد.

تلاش‌های ناموفق برای حفظ تاج و تخت

پس از آن، رئال مادرید نتوانست از قهرمانی خود در سال‌های 2012 (با ژوزه مورینیو)، 2017 (با سرمربیگری زیدان) و 2020 (زیدان) دفاع کند. رئال در سال 2022 با کارلو آنچلوتی هم لالیگا را برد ولی در 2023 رقابت را به بارسا باخت.

جالب اینکه رئال توانسته سه دوره متوالی بین 2016 تا 2018 فاتح لیگ قهرمانان شود، رکوردی که هیچ تیمی در لیگ قهرمانان اروپا با فرمت جدید ندارد.

رئال امسال با کیلیان امباپه و تیمی قدرتمندی که دارد مدعی اول فتح لالیگاست و باید دید در این چالش نفرین شده موفق خواهد شد یا خیر.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار