| کد مطلب: ۱۱۳۳۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

پرواز دوباره یزد در لیگ برتر بعد از ۱۸ سال!

پس از نزدیک به دو دهه بار دیگر علاقه‌مندان به فوتبال در یزد شاهد حضور تیم شهر و استان خود در بالاترین سطح فوتبال ایران خواهند شد.

 پرواز دوباره یزد در لیگ برتر بعد از ۱۸ سال!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، استان یزد آخرین بار در فصل 1384- 1385 در لیگ برتر ایران نماینده داشت؛ تیم شهید قندی یزد بعد از یک فصل حضور در لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد و از آن پس مردم استان یزد دیگر رنگ داشتن تیم لیگ برتری را ندیدند.

حالا چادرملو اردکان بعد از 18 سال انتظارها را خاتمه داد و یزد را صاحب نماینده در لیگ برتر ایران کرد.

سعید اخباری و شاگردانش دومین نماینده استان یزد در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر خواهند بود که البته دوست ندارند مثل شهید قندی خیلی زود به جای قبلی برگردند و علاقه‌مند هستند سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران باقی بمانند.

 

اولین و آخرین حضور نماینده یزد در لیگ برتر مربوط به 18سال قبل است که تیم شهید قندی راهی این لیگ شد و فقط یکسال دوام آورد و باز به لیگ دسته یک سقوط کرد و از آن سال تاکنون این استان هیچ نماینده‌ای در لیگ برتر نداشته است و هواداران متعصب و خونگرم یزدی در حسرت حضور در لیگ مانده بودند.

البته یزدی‌ها پیش‌تر و در دهه ۶۰ نیز با دو تیم منتخب یزد و استقامت در لیگ قدس در فوتبال ایران خودنمایی کردند و درخشش محمد عادل‌زاده که ستاره بی‌چون و چرای آنها بود بر محبوبیت این رشته در یزد افزود. 

اکنون بار دیگر درهای سعادت به روی یزدی‌ها باز شده و این تیم می‌تواند در لیگ برتر فوتبال ایران عرض اندام کند و استعداد جوانان یزدی را به رخ حریفان بکشد اما این آغاز یک راه دشوار است و حساب لیگ برتر با لیگ‌های پایین‌تر متفاوت است و این را خود چادرملویی‌ها و دست اندرکاران این تیم و فوتبال یزد هم به خوبی می‌دانند.

باید دید شروع اخباری و شاگردانش پس از چند هفته آماده‌سازی در اولین بازی لیگ برتری مقابل یک تیم مدعی چطور خواهد بود.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار