| کد مطلب: ۱۱۳۳۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

عبور از دردسر بازیکن خارجی با این خرید

علیپور، حضور طارمی طور در پرسپولیس!

علی علیپور می تواند ستاره فصل آینده پرسپولیس باشد.

علیپور، حضور طارمی طور در پرسپولیس!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، از اردوگاه سرخ خبر می رسد علی علیپور آماده ترین بازیکن تمرینات و بازی های دوستانه اخیر این تیم بوده است. 

علیپور که حالا شماره 9 و تک تیرانداز خط حمله پرسپولیس به حساب می آید تا اینجا مهمترین و شاید باکیفیت ترین خرید تابستانی سرخ ها به شمار می آید.  

روزی که بحث بازگشت علیپور به پرسپولیس مطرح شد شاید خیلی از هواداران این تیم رقم خوردن چنین اتفاقی را جدی نگرفتند و این تصور وجود داشت که تور اروپایی مهاجم اهل قراخیل قائمشهر ادامه خواهد داشت یا مانعی به نام پول مانع این انتقال می شود اما علیپور که آمد و هم درویش نفس راحتی کشید هم هواداران پرسپولیس فکر مهاجم نوک خارجی را از سر بیرون کردند.  

علی علیپور چهار  فصل پرنوسان را در فوتبال پرتغال گذراند و از یک مصدومیت طولانی برگشت اما آنچه طی روزهای اخیر از او دیده ایم یا می گویند فقط نکات مثبتی است که شاید گاریدو را هم از فکر جذب یک مهاجم خارجی بیرون بیاورد.  

علیپور را می توان بهترین خرید تابستانی پرسپولیس نامید و البته از حالا می توان روی  اینکه او آخر فصل عنوان بهترین گلزن تیمش را به دست خواهد آورد شرط بست.  

شماره 9 این فصل پرسپولیس طبق آمار در هر 3 بازی داخلی یک گل می زند. 180 بازی در لیگ برتر و 60 گل زده به علاوه 18 بازی در جام حذفی که شش گل برایش به همراه داشته است کارنامه قبل از لژیونر شدن اوست.  

[2067464]

او در لیگ قهرمانان هر چهار بازی یک گل زده، 40 بازی 10 گل زده.  

با احتساب این آمار علیپور در هر سه بازی داخلی و هر چهار بازی آسیایی پرسپولیس یک گل برای تیمش خواهد زد اما همه اینها مربوط به دوران قبل از حضورش در فوتبال اروپاست.  

با ور نظر گرفتن تفاوت های ملموس بین یک جوان انرژیک و گلزنی که در پرسپولیس شماره 70 به تن می کرد و بعضا در نقش مهاجم مکمل به میدان می رفت با شماره 9 ای که حالا اندامی ورزیده تر، بغل پاهایی دقیق تر و حرکاتی پخته تر دارد احتمالا آمار بهتر و پررنگ‌تری از این مهاجم در فصل آینده رقم خواهد خورد.  

علیپور در فصل آخر حضورش در پرسپولیس در سه رقابت لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا طی 36 بازی 17 گل زد. در این تعداد بازی او جمعا 2956 دقیقه به میدان رفته و این یعنی که تقریبا هر 174 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است.  

علیپور خیلی زود در فوتبال ایران مطرح شد و حالا بیشتر از ده سال است که گل می زند. اگر تمام آمار گلزنی اش در تیم های کوچکتر و دوران سخت پرتغال را می خواهید باز هم عدد قابل تحسین است؛ 349 بازی در تمام رقابت‌ها، برای تمام تیم هایی که پیراهن شان را به تن کرده و 94 گل زده. یعنی میانگین یک گل زده یک گل در کمتر از 4 بازی.  

آقای گل سابق فوتبال ایران با پیراهن پرسپولیس در 212 بازی 72 گل زده و 33 پاس گل داده، این یعنی که تقریبا در هر دو بازی او روی یک گل تیمش تاثیر مستقیم داشته و حالا پس از بلوغ در فوتبال پرتغال می توان منتظر آمار بهتری از او نیز بود.  

شماره 9 امسال در 28 سالگی می تواند کاپیتان سوم پرسپولیس باشد و هیچ بعید نیست در برخی بازی ها جلوتر از بقیه وارد میدان شود.  

علیپور به عنوان چهارمین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس برای عبور از مرحوم صفر ایرانپاک فقط 5 گل دیگر می خواهد که شاید این رکورد تا آخر تابستان بعد از چهار پنج بازی لیگ و دو دیدار آسیایی شکسته شود.  

رکورد بعدی عبور از سلطان علی پروین خواهد بود که می تواند هدف عالی علی در پایان فصل پیش رو باشد. علی برای شکستن این رکورد حداقل 24 گل دیگر می خواهد که اگر اینگونه شود احتمالا بعد از بهترین خرید تابستانی و بهترین گلزن تیم، عنوان برترین ستاره پرسپولیس فصل آینده را هم مال خود خواهد کرد.  

البته که عبور از فرشاد پیوس نشدنی است چرا که آقای گل سابق درست به اندازه علی برای سرخ ها بازی کرده(212) اما بیشتر از دو برابر او گل زده(154)، با این حال برای شماره 9 سرخ ها رسیدن به جایگاه دومین گلزن برتر تاریخ باشگاهش می تواند رویایی باشد.  

اتفاقی که اگر با تداوم حضور او در پرسپولیس مثلا تا چهار پنج فصل دیگر همراه باشد او در این جایگاه کاملا دست نیافتنی شده و نام علی علیپور در راس ویترین باشگاه پرسپولیس در میان اسطوره ها برای همیشه ماندگار خواهد شد.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار