| کد مطلب: ۱۱۳۲۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

چه داخل زمین و چه روی سکو؛

هادی ساعی هنوز هم برای ایران مدال می‌آورد

در چهار روز گذشته شور و اشتیاق مثال زدنی از هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران و رئیس فدراسیون تکواندو دیده‌ایم.

هادی ساعی هنوز هم برای ایران مدال می‌آورد

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، هنوز با گذشت ۲۴ سال از المپیک ۲۰۰۰ که در آن جوانی ۲۴ ساله از ایران موفق شد مدال برنز مسابقات را کسب کند، خاطراتش هر از چند گاهی در ذهن ورزش دوستان ایرانی مرور می‌شود؛ آن جوان خوش قد و قامت که در دو دوره بعدی مسابقات المپیک، مدال طلا کسب کرد تا تبدیل به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک ایران شود، هادی ساعی بود.

هادی ساعی حالا مدتی است در نقش ریاست فدراسیون تکواندو فعالیت می‌کند و مردی که او را یکی از صاحب نام‌های ورزش ایران می‌دانیم، در این نقش جوانان زیادی را پرورش داده. 

در المپیک پاریس، او ۴ جوان را راهی مسابقات کرد و کادرفنی تشکیل شده از مهروز ساعی، مجید افلاکی و مینو‌ مداح به طوری این ۴ نماینده را پرورش دادند که در طول مسابقات با تمام تلاش و غیرت‌شان برای کسب مدال بجنگند.

آرین سلیمی طلایی شد، ناهید کیانی و مهران برخورداری با نقره به ایران برمی‌گردند و همچنین مبینا نعمت‌زاده با برنز از پاریس برمی‌گردد.

در زمان مرور مدال‌اوران بانوی المپیک ایران، به نام‌هایی باید اشاره کنیم که تمامی آنها تحت تربیت هادی ساعی بودند و همچنین با مدال آوری مبینا نعمت‌زاده در ۱۹ سالگی و آرین سلیمی در ۲۰ سالگی، اکنون جوان‌ترین مدال‌آوران تاریخ ورزش ایران در المپیک همان چهره‌هایی هستند که در کودکی شاهد افتخارآفرینی ساعی بودند.

اگر مبارزه ۴ نماینده ایران را تماشا کرده باشید به خوبی متوجه می‌شوید که هر ۴ نفر آنها اگر چه سن و سال زیادی نداشتند اما لحظه به لحظه حضورشان در مسابقات را به گونه‌ای مدیریت می‌کردند که انگار نه انگار آنها هنوز در ۲۰ سالگی خود هستند.

ساعی با تکواندوی ایران کاری کرد که برای نخستین بار تمامی نفرات یک رشته ورزشی در المپیک با مدال به خانه برگردند که در تاریخ این اتفاق بی‌سابقه بوده است و با این حال جدای از کارهای مدیریتی او، هادی ساعی خودش در دل مسابقه هر چهار نماینده ایران، روی سکوها با شور و شوق خاصی آنها را کوچ می‌کرد و قطعا او خودش هم هر از گاهی خودش را جای جوانان ایرانی روی شیاپ جانگ می‌دید و با آنها تلاش می‌کرد تا پرچم ایران بالا برود.

ساعی در خرداد ماه ۴۸ سال شده ولی هنوز به مانند یک جوان ۲۴ ساله برای لمس مدال المپیک ذوق دارد، هنوز به مانند همان جوان ۲۴ ساله می‌تواند با شور و اشتیاقی متفاوت پسران و دختران را برای مبارزه با سخت‌ترین تکواندوکاران جهان آماده کند و بدون هیچ‌ شکی، هنوز هادی ساعی به مانند تمام روزهای عمرش تنها یک دغدغه دارد: دغدغه بالا بردن پرچم ایران و بس!

ساعی هنوز به مانند یک جوان ۲۴ ساله برای لمس مدال المپیک ذوق دارد، هنوز به مانند یک طلایه‌دار با تجربه با حرف‌هایش تکواندوکاران را آماده می‌کنند و هنوز هادی ساعی به مانند تمام روزهای عمرش تنها یک دغدغه دارد و آن هم بالا بردن پرچم ایران است.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار