| کد مطلب: ۱۱۳۲۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

روزی شش ساعت تمرین و ده هزار ضربه

حریف ناهید کیانی: هر روز به جهنم می‌رفتم!

کیم یو جین، تکواندوکار کره‌ای، احساساتش را پس از قهرمانی در المپیک بیان کرد.

 حریف ناهید کیانی: هر روز به جهنم می‌رفتم!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین  کیم یو جین در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ با ضربات طلایی خود در وزن ۵۷ کیلوگرم زنان به قهرمانی رسید. او در فینال مسابقات، ناهید کیانی از ایران را شکست داد. او پس از کسب مدال طلا گفت: «دلم برای خوردن سامگیوپسال و سوپ دنجانگ تنگ شده.»

کیم یو جین با قد ۱۸۳ سانتی‌متر، همیشه با چالش کاهش وزن مواجه بوده است. او با مدال طلا بر گردن، در مقابل خبرنگاران گفت:«برای این المپیک باید از قبل وزنم را کنترل می‌کردم و نمی‌توانستم هر چیزی که می‌خواستم بخورم. با رعایت رژیم غذایی و کنترل وعده‌های غذایی، موفق به کاهش وزن شدم.»

با وجود سختی‌های کاهش وزن، وضعیت جسمانی او در بهترین حالت بود. او گفت: «امروز بهترین روزم از نظر توان بدنی و وضعیت جسمانی بود. وقتی بدنم را گرم می‌کردم، احساس کردم امروز می‌توانم کار بزرگی انجام دهم.» کیم یو جین توضیح داد که با تمرینات سخت و منظم توانسته وزن خود را کاهش دهد و وضعیت جسمانی خود را حفظ کند.

او افزود: «من خیلی ورزش می‌کنم، به شدت. وقتی به شدت ورزش می‌کنید، وزن کم می‌کنید. در عین حال، با خوردن مقدار کمی غذا، وزنم را کنترل کردم.»

کیم یو جین روزانه سه بار و هر بار بیش از دو ساعت تمرین می‌کرد. او با لبخند گفت: «فکر می‌کنم هر بار ده هزار ضربه می‌زدم.»

او توضیح داد: «واقعاً روزهایی بود که می‌خواستم ورزش را ترک کنم. هر روز، هر بار که به تمرین می‌رفتم، مثل این بود که به جهنم می‌روم. اما خودم را تحت فشار قرار دادم و به شدت تمرین کردم.» او افزود: «اکنون واقعاً خوشحال هستم. چون خیلی سخت تمرین کرده بودم و آماده شده بودم، به خودم اعتماد داشتم و می‌دانستم کار بزرگی انجام می‌دهم.»

تمرینات سخت در نهایت مدال طلا را برای کیم یو جین به ارمغان آورد. بزرگترین چالش او در نیمه‌نهایی مقابل لو ژونگسی، نفر اول رنکینگ جهانی از چین، بود. او در راند دوم چندین امتیاز از دست داد و با نتیجه ۱-۷ شکست خورد. اما پس از آن، با یادآوری تمرینات سخت خود، تصمیم گرفت که نباید در اینجا شکست بخورد و با تلاش بیشتر به مبارزه ادامه داد.

 

tmneyhli

کیم یو جین که در رنکینگ جهانی در رتبه ۲۴ قرار دارد، از مرحله یک‌هشتم نهایی تا فینال، تکواندوکاران برتر جهان را یکی پس از دیگری شکست داد و به قهرمانی رسید. او گفت: «رتبه بالا به معنای بازی خوب نیست. من اصلاً به رنکینگ توجه نکردم. فقط فکر می‌کردم که نباید خودم شکست بخورم. رنکینگ فقط یک عدد است.»

پس از کسب مدال طلا، اولین چیزی که به ذهنش رسید، چهره مادربزرگش بود که او را بزرگ کرده بود. کیم یو جین گفت: «مادربزرگ! من بالاخره مدال طلا گرفتم. خیلی ممنونم که من را به تکواندو فرستادی!»

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار