| کد مطلب: ۱۱۳۲۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد

بدشانسی برای سنگنورد کشورمان

ثبت رکورد جهانی سنگنوردی با شکست علیپور

سم واتسون از تیم ایالات متحده برنده در رقابت با رضا علیپور برنده مدال برنز سنگنوردی سرعت المپیک شد و در عین حال رکورد جهانی جدید را به ثبت رساند.

ثبت رکورد جهانی سنگنوردی با شکست علیپور

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، سم واتسون در راه رسیدن به مدال برنز المپیک 2024 پاریس، رکورد جهانی صعود سرعت را به نام خود ثبت کرد.

مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال سنگنوردی سرعت مردان ساعاتی پیش برگزار شد. اولین مسابقه روز برای این نوجوان 18 ساله پایانی خوش داشت. او در 5.03 ثانیه از دیوار بالا رفت و با بیش از نیم ثانیه دیوید را شکست داد.

با این حال، سایر دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی یک زنگ هشدار سریع بود. وو پنگ چینی حریف خود را تنها با اختلاف دو هزارم ثانیه شکست داد و در این روند کوردی بهتر از واتسون را ثبت کرد.

 

emcirarc

در نیمه نهایی، واتسون رکورد قبلی وو را با 4.93 شکست داد. با این حال، سنگنورد چینی برای کسب جایگاهی در فینال، بهترین رکورد شخصی خود را ثبت کرد تا واتسون به رده بندی برود. البته امیدهای واتسون برای کسب مدال هنوز زنده بود. او در دیدار رده بندی مقابل رضا علیپور از کشورمان برنز گرفت. واتسون با ثبت رکورد جهانی 4.74 ثانیه به برنز رسید. زمانی که در دور قبل او را به فینال و شاید فهرمانی می‌رساند. ودریک لئوناردو اندونزیایی با برابری با رکورد قبلی واتسون و شکست دادن وو با دو صدم ثانیه برنده مدال طلا شد.

درباره سم واتسون 

سم واتسون در حال حاضر در سالت لیک سیتی زندگی و تمرین می‌کند. او از پنج سالگی کوهنوردی را آغاز کرد.

واتسون در دو دوره قهرمانی جوانان جهان و دو جام جهانی شرکت کرده است. او پس از کسب مدال طلا در بازی‌های پان آمریکن 2023 به المپیک پاریس راه یافت.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار