| کد مطلب: ۱۱۳۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

حساس‌ترین رقابت امروز: استارت ناهید کیانی

قرعه در دومین المپیک پیاپی، ناهید کیانی را در مقابل هم‌تیمی قدیمی خود کیمیا علیزاده قرار داده‌ است.

 حساس‌ترین رقابت امروز: استارت ناهید کیانی

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، درست در روزهایی که از دیگر ورزش‌ها برای کسب مدال المپیک ناامید شده بودیم، مبینا نعمت‌زاده در کنار فرنگی کاران کاروان المپیکی ایران خوش درخشید و موفق شد در یکی از اوزان مهم و حساس تکواندو المپیک، با کسب مدال برنز دل مردم ایران را شاد کند و حالا در روز دوم مسابقات تکواندو شرایط کمی متفاوت‌تر است.

در المپیک قبلی ناهید کیانی که نفر دوم این وزن در ایران بود، به عنوان نماینده ما در این وزن اعزام شد. این دو ورزشکار در همان دور اول به هم خوردند و دست کیمیا به عنوان برنده بالا رفت.

در تکواندو اولین شکست به معنی خداحافظی است. دیگر امکان جبران وجود ندارد و ورزشکار حذف می‌شود. دست خود کیمیا هم به مدال نرسید. پس از آن روند رشد و پیشرفت ناهید کیانی به مراتب بیشتر بود.

حالا دوباره در دور اول مسابقات تکواندو در المپیک پاریس ناهید و کیمیا حریف هم شده‌اند، انگار ناف این دو را با رقابت در دور اول بریده‌اند!

 

egjvbej3

کیانی این‌ بار قرار نیست به‌سادگی فرصت رسیدن به افتخارآفرینی در دوران حرفه‌ای‌اش را از دست بدهد. او می‌داند با برتری در اولین مسابقه‌اش تقریبا نیمی از مسیر برای کسب مدال در المپیک را پیموده و مشخص است اگر چنین شود، دومین دختر ورزش ایران لقب می‌گیرد که اسمی از خودش به یادگار گذاشته است.

با وجود تمام حدسیات و محاسبات فنی که می‌شود درباره این جدال حساس ارائه کرد، بازی ناهید و کیمیا همچنان موضوعات جالبی هم در دل دارد. 

شاید مهم‌ترین آن‌ها این باشد که ناهید نه‌تنها با کیمیا بلکه باید با دو ایرانی دیگر هم در این بازی روبه‌رو شود. 

آن‌طور که رئیس فدراسیون تکواندوی بلغارستان خبر داده، کیمیا علیزده را در بازی با ناهید کیانی، داوود اطمینانی و فرزاد ذوالقدری همراهی می‌کنند. اولی به‌عنوان مربی شخصی کیمیا که توانستند با یکدیگر مدال یورو ۲۰۲۴ را به ارمغان بیاورند و دیگری هم به‌عنوان سرمربی تیم ملی تکواندوی بلغارستان.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار