| کد مطلب: ۱۱۳۱۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

با جانشین بیرانوند در پرسپولیس آشنا شوید

سرانجام طلسم دروازه پرسپولیس شکسته شد و این باشگاه با جانشین علیرضا بیرانوند به توافق رسید. الکسیس گندوز، دروازه‌بان دورگه فرانسوی - الجزایری، دروازه‌بان جدید پرسپولیس است و قرار است در لیگ برتر بیست‌وچهارم از قفس توری سرخ‌ها حراست کند.

با جانشین بیرانوند در پرسپولیس آشنا شوید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، این دروازه‌بان ۲۸ سال دیروز (چهارشنبه) رسما از بلویزداد الجزایر جدا شد و این باشگاه حضورش در پرسپولیس را هم اعلام کرد. گندوز قرار است به‌زودی راهی ترکیه شود تا در تمرینات پرسپولیس شرکت کند. با جذب این دروازه‌بان ترکیب پرسپولیس یک قدم به کامل شدن نزدیک شد و حالا مدیران این تیم به دنبال جذب یک مدافع چپ برای پر کردن جای عبدالکریم هست خواهند بود.

شروع با سن‌اتین، ادامه در الجزایر

الکسیس گندوز فوتبال خود را ازسن‌اتین آغاز کرد و به تیم اصلی این باشگاه فرانسوی هم رسید ولی هرگز فرصت بازی پیدا نکرد و به‌صورت راهی تیم اف‌سی پو در لیگ ۲ فرانسه شد. او در سن‌اتین با برایان دابو، ستاره سپاهان هم‌تیمی بود ولی هرگز کنار او به میدان نرفت. گندوز ۲ فصل برای اف‌سی پو بازی کرد و طی ۵۷ بازی، ۶۰ گل خورد و ۲۱ بار هم کلین‌شیت کرد. این دروازه‌بان در بازگشت به سن‌اتین باز هم جایی در ترکیب این تیم نداشت و تصمیم به جدایی گرفت.

دروازه‌بان جدید پرپسولیس، سال ۲۰۲۰ راهی فوتبال آفریفا شد و با تیم اتحاد الجزایر قرارداد بست و طی ۲ فصل حضور در این تیم، ۲۳ بازی انجام داد. او در این مدت آمار خوبی داشت و ۱۱ بار کلین‌شیت کرد و ۱۸ گل خورد و در پایان فصل ۲۲-۲۰۲۱ به بلویزداد الجزایر رفت تا بهترین دوران فوتبالی خود تا امروز را با این تیم تجربه کند.

روزهای درخشان در بلویزداد

گندوز در بلویزداد سرانجام به دروازه‌بان شماره یک تبدیل شد و طی ۲ فصل حضور در این تیم روزهای درخشانی را تجربه کرد. او در فصل نخست حضورش قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی الجزایر را تجربه کرد و با آمار درخشان ۱۵ کلین‌شیت در ۲۵ بازی لیگ و تنها ۱۱ گل خورده، نقش به‌سزایی در موفقیت تیمش داشت. گندوز فصل پیش هم در ۲۲ بازی لیگ الجزایر ۱۲ بار کلین‌شیت کرد و ۱۴ گل خورد ولی در نهایت توانست عنوان قهرمانی جدیدی را تجربه کند. این دروازه‌بان در لیگ قهرمانان آفریقا هم برای تیمش به میدان رفته و در مجموع طی ۷۲ بازی برای بلویزداد الجزایر، ۴۲ بار کلین‌شیت کرد و ۴۶ بار هم دروازه‌اش باز شد.

۵ بازی ملی برای الجزایر

جانشین علیرضا بیرانوند، تنها ۵ بازی ملی در کارنامه‌اش دارد که مربوط به مسابقات قهرمانی ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ می‌شود. این مسابقات بدون حضور لژیونرها برگزار شد تا گندوز فرصت حضور در تیم ملی الجزایر را به‌دست بیاورد. او در ۵ مسابقه از ۶ دیدار این تورنمنت به میدان رفت و هیچ گلی هم دریافت نکرد ولی الجزایر در ضربات پنالتی مقابل سنگال شکست خورد و دستش از جام کوتاه ماند. گندوز از آن زمان دیگر به تیم ملی نشده و امیدوار است با درخشش در پرسپولیس، مثل گیورگی گولسیانی فرصت حضور در تیم ملی کشورش را به‌دست بیاورد.

ناکامی عجیب گندوز در پنالتی‌ها

یکی از نکات عجیب کارنامه الکسیس گندوز الجزایری، ناکامی او در مهار ضربات پنالتی است. تاکنون ۱۸ ضربه پنالتی به سمت این دروازه‌بان زده شده که او فقط یکی را مهار کرده و ۱۷ ضربه دیگر تبدیل به گل شده است. او سال ۲۰۱۹ و زمانی که دروازه‌بان پو فرانسه بود توانست یک بار پنالتی بگیرد و بیش از ۵ سال است که حتی یک ضربه پنالتی را هم مهار نکرده است. عملکرد گندوز در ضربات پنالتی دقیقا نقطه مقابل آمار علیرضا بیرانوند است و دروازه‌بان سابق پرسپولیس در مهار پنالتی فوق‌العاده عمل می‌کرد.

در طرف مقابل نکته مثبت گندوز این است که در دوران حرفه‌ای خود با مصدومیت خاصی مواجه نشده و خیال پرسپولیسی‌ها از این نظر می‌تواند کاملا راحت باشد.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار