| کد مطلب: ۱۱۳۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد

برترین گلزنان فوتبال اروپا از شروع قرن ۲۱

رونالدو از مسی، لوا و امباپه جا ماند!

از شروع قرن 21، هیچ بازیکنی به اندازه مسی و لواندوفسکی به عنوان بهترین گلزن فصل لیگ های داخلی نرسیده‌اند.

رونالدو از مسی، لوا و امباپه جا ماند!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، فوتبال همان ورزشی است که در شروع قرن بیست و یکم، به واسطه اتفاقاتی که در دهه 90 میلادی رخ داد، تبدیل به یک تجارت پرسروصدا شد و جدای از آن، در طی 24 سال اخیر، شاهد یک دوئل تمام عیار میان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بودیم. این دو فوق ستاره فوتبال جهان به سادگی نفس کشیدن، برای تیم هایشان گلزنی کرده‌اند و با گل‌های بی‌شمار خود بسیاری از آمار و رکوردها را به صورت اختصاصی تصاحب کرده‌اند.

با این حال در طی این مدت، این دو بازیکن در لیگ‌های اروپایی جوایزی زیادی به دست آوردند و موفق شدند به این واسطه لیگ‌ها را نیز به قرق خود درآوردند!

اکنون پیش از شروع فصل جدید نگاهی داریم به رکوردداران تصاحب کفش طلای لیگ‌های اروپایی از شروع قرن بیست و یک، که در آن با اتفاق ویژه‌ای روبرو خواهیم شد.

محمد صلاح - 3 عنوان آقای گلی

صلاح از زمان پیوستن به لیورپول در سال 2017 توانست کیفیت فوق العاده‌ای را از خود به اجرا بگذارد و برای توصیف عملکردش در لیگ جزیره، تنها می‌توانیم دوران سلطنت او را با دوران حکومت فراعنه مصری مقایسه کنیم. او در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر انگلیس، رکورد بیشترین گل زده در یک فصل را به نام خود ثبت کرد و همچنین در این مدت تمامی افتخارات ممکن را به دست آورده است. صلاح به عنوان مهاجم مصری لیورپول این ذهنیت را به وجود آورده که شاید اگر منچسترسیتی، به سراغ هالند نمی‌رفت، در طی 2 فصل اخیر این کفش طلا بازهم با نام صلاح همراه می‌شد ولی به هر ترتیب صلاح با سه کفش طلای اروپایی، یکی از ده آقای گل برتر فوتبال اروپا محسوب می‌شود.

ادینسون کاوانی - 3 عنوان آقای گلی

یک مهاجم کلاسیک که با توجه به اینکه او دانش‌آموخته دهه نخست قرن بیست و یک است، به زیبایی هر چه تمام‌تر، آن چیزی که پای قاب تلویزیون از بزرگترین مهاجمان مرکزی جهان آموخته بود را به نمایش گذاشت. او در دوران بازی برای ناپولی و پاری سن ژرمن روزهای خاصی داشت و پس از آن شرایط در منچستریونایتد و والنسیا اگر چه مطابق انتظارش نبود اما کیفیت او یک امر ذاتی بود. ال ماتادور دومین گلزن برتر تاریخ پی اس جی است و مهاجم اروگوئه‌ای در دنیایی که امباپه، نیمار، زلاتان و مسی زیست داشتند، یکی از برترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

تیری هانری - 4 عنوان آقای گلی

علی‌رغم اینکه هانری در سال 2014 بازنشسته شد و فوتبال‌دوستان از دیدن هنرنمایی‌های او محروم شده‌اند، با این حال او جایگاه قابل توجهی در این لیست دارد. هر چهار جایزه هانری در لیگ جزیره و با پیراهن آرسنال به دست آمد و همچنین او با این 4 جایزه آقای گلی، بیشتر از نفراتی از جمله آلن شرر، هری کین، سرخیو آگوئرو، محمد صلاح و دیگر مهاجمان بزرگ لیگ جزیره، این عنوان را به خود اختصاص داده و نامش در تاریخ جاودانه شده است.

هری کین - 4 عنوان آقای گلی 

شاهزاده انگلیسی یکی از معدودترین بازیکنان جهان است که در مجموع دوران حرفه‌ای خود در جام جهانی، یورو و لیگ قهرمانان اروپا آقای گل شود اما اکنون ما در این مطلب در وضعیت کین در دوران باشگاهی‌اش را مورد بازنگری قرار خواهیم داد. هری کین سه بار در انگلستان آقای گل شد و با توجه به اینکه فصل قبل در بوندسلیگا، آقای گل شد، چهارمین عنوان آقای گلی خود را دور از لندن جشن گرفت.

چیرو ایموبیله - 5 عنوان آقای گلی

او بدون شک یکی از چهره‌های مهمی است که دوران حرفه‌ای‌اش مورد توجه قرار نگرفته و بدون شک، او در طول مدتی که پیراهن آبی آسمانی لاتزیو را به تن می‌کرد، موجب می‌شد تا دروازه‌بانان تیم‌های رقیب با استرس و اضطراب زیادی بازی را شروع کنند. او هشتمین گلزن برتر سری آ است و پیش بینی می‌شد بتواند در طی 2 سال آتی رکورد بهترین گلزن سری آ را نیز تصاحب کند اما با این حال تصمیم گرفت راهی بشیکتاش شود تا سال‌های پایانی فوتبالش را در ترکیه پشت سر بگذارد.

زلاتان ابراهیموویچ - 5 عنوان آقای گلی

کاری که مهاجمان شاغل در لیگ فرانسه انجام می‌دادند را زلاتان طوری انجام می‌داد که یک کار روزمره را انجام می‌دهد. زلاتان با سه عنوان آقای گلی در فرانسه تبدیل به یک بازیکن متفاوت برای این لیگ شد اما پیش از آن، زلاتان دو بار دیگر در شهر میلان تاج پادشاهی را روی سر خود گذاشته بود. او ابتدا در لباس نراتزوری آقای گل فصل شد و پس از آن در قامت مهاجم روسونری دوباره برترین گلزن فصل شناخته شد.

کریستیانو رونالدو - 5 عنوان آقای گلی

شوک برانگیز است اما فوق ستاره تاریخی فوتبال جهان که در دوران حرفه‌ای خود 5 بار توپ طلا را لمس کرده و یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ قهرمانان است، در این لیست به سکو هم نمی‌رسد!

مهاجم پرتغالی آقای گل لیگ قهرمانان اروپاست و به تعداد کفش‌های طلایی که در چمپیونزلیگ کسب کرده، در مجموع لیگ‌های اروپایی آقای گل شده است. او سه بار در لالیگا و در جریان رقابت مستقیم با لئو مسی موفق شد آقای گل شود و پس از آن، در شروع و انتهای مسیرش، با پیراهن منچستریونایتد و یوونتوس نیز آقای گل شد تا همچنین یکی از بازیکنانی باشد که موفق شده در سه لیگ بزرگ فوتبال اروپا حداقل یک بار آقای گل شود.

کیلیان امباپه - 6 عنوان آقای گلی

هیچ بعید نیست این عدد در سالیان پیش‌رو دو رقمی شود؛ او به مانند هری کین می‌تواند صرف آقای گلی در جام ملت‌های اروپا، کلکسیون سه گانه خودش را تکمیل کند ولی مشخص است که امباپه با این ذهنیت باید تمام تلاشش را بکند تا در پیراهن رئال مادرید، آن چیزی را که می‌خواهد به دست بیاورد. امباپه در لیگ یک فرانسه، بی رقیب بود ولی حالا در اسپانیا جدای از رقابتی که با لواندوفسکی باتجربه و یامال جوان خواهد داشت، در رئال مادرید رقابت شدیدی برای گل زدن در جریان است.

رابرت لواندوفسکی - 8 عنوان آقای گلی

اگر لوا اکنون در بایرن مونیخ بود، این لیست تغییرات گسترده‌ای به خود می‌دید. گل زدن برای گلزن مخوف لهستانی یک تفریح است و بازیکنی که 7 کفش طلا از 8 عنوان آقای گلی خود را در بوندسلیگا به دست آورده، قطعا در این لیگ می‌توانست اولین بازیکن تاریخ باشد که ده بار در یک لیگ، بهترین گلزن فصل شناخته می‌‎شود.

لیونل مسی - 8 عنوان آقای گلی

دو مهاجم فعلی و سابق بارسلونا در رتبه نخست این لیست همسایه هستند ولی قطعا هیچکس برای چنین اتفاقی، احتمالی قائل نبود. جای تعجب نیست که هر 8 کفش طلای مسی در بارسلونا به دست آمده و او 672 گل در 778 بازی به ثمر رساند تا در اسپانیا نیز به عنوان بهترین مهاجم تاریخ این لیگ شناخته شود. مسی در پاری سن ژرمن از شرایط آرمانی خود فاصله گرفته بود و این بهترین فرصت برای دیگر مهاجمان اروپایی بود تا بتوانند تعداد جوایز خود را به تعداد عناوین آقای گلی مسی نزدیک کنند.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار