| کد مطلب: ۱۱۳۰۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد

هشت ماه حبس برای جاسوس المپیک!

یکی از اعضای کادرفنی تیم فوتبال المپیک کانادا به دلیل جاسوسی از تمرینات نیوزیلند به هشت ماه حبس محکوم شد.

 هشت ماه حبس برای جاسوس المپیک!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین ، دفتر دادستانی سنت اتین روز چهارشنبه اعلام کرد، عضو کادرفنی فوتبال زنان کانادا که روز دوشنبه با پهپاد در تمرین تیم نیوزلند جاسوسی می‌کرد، به هشت ماه زندان محکوم شد. فیفا تحقیقاتی را برای بررسی این حادثه آغاز کرده است.

طبق گفته دادستانی عمومی سنت اتین، این شهروند 43 ساله کانادایی، "بعدازظهر چهارشنبه به عنوان بخشی از جلسه حضوری در مورد اعتراف به گناه (CRPC) محاکمه شد و محکومیت خود را پذیرفت."

همچنین کمیته انضباطی فیفا علیه تیم کانادا و به ویژه این مربی شکایت کرده است. به گزارش فیفا، این پرونده در روزهای آینده برای بررسی در کمیته انضباطی ارائه خواهد شد.

به دنبال این حادثه که روز دوشنبه رخ داد، بورلی پریستمن، سرمربی کانادا، اعلام کرد که در بازی با نیوزلند که در ورزشگاه سنت اتین برگزار می‌شود، روی نیمکت نمی‌نشیند و از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

گفته شد که یکی از اعضای کادرفنی کانادا این اقدام را انجام داده است. پریستمن گفت: "من در نهایت مسئول اجرای برنامه تیم هستم. بنابراین، برای تاکید بر تعهد تیممان به یکپارچگی، تصمیم گرفتم داوطلبانه از مربیگری تیم کنار بروم. با روحیه مسئولیت‌پذیری، این کار را با در نظر گرفتن منافع هر دو تیم انجام می‌دهم تا همه اینطور احساس کنند که اخلاق ورزشی در این مسابقه قابل احترام است."

یکی از اعضای کادرفنی تیم کانادا روز دوشنبه پس از فیلمبرداری با پهباد از یک جلسه تمرینی تیم نیوزیلند قبل از بازی پنج‌شنبه، توسط پلیس دستگیر شد.

به گفته کمیته المپیک نیوزیلند، مدیر تیم نیوزلند با مشاهده یک پهپاد، تمرینات خود را به حالت تعلیق درآورده بود و این حادثه بلافاصله به پلیس گزارش شد.

 بررسی تصاویر پهباد نشان داد که تمرینات روز شنبه آن‌ها نیز فیلمبرداری شده بود. دادستانی سنت اتین تصریح کرد که مظنون در حین بازداشت پلیس اعتراف کرده که "ویدئوها به او اجازه می‌داد تاکتیک‌های تیم حریف را بداند."

به گفته دادستانی، این حکم با توقیف تمام وسایل شخصی او یعنی پهپاد و دستگاه‌های آنالیز ویدئویی الکترونیکی همراه بود. بر اساس بیانیه مطبوعاتی کمیته المپیک کانادا، فردی که این پهپاد را هدایت می‌کند، یکی از اعضای رسمی کادرفنی تیم کاناداست.

این کمیته اعلام کرد که او از تیم المپیک حذف شده و فورا به خانه فرستاده خواهد شد و کارکنان فدراسیون فوتبال کانادا آموزش‌های اخلاقی اجباری را پشت سر خواهند گذاشت.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار