| کد مطلب: ۱۱۲۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

نکونام استقلال را هجومی‌تر چید!

استقلال در این فصل قرار نیست با سیستم 3دفاعه بازی کند. نکونام با نفرات جدیدش به یک دفاع 4نفره می‌اندیشد

 نکونام استقلال را هجومی‌تر چید!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین،  استقلال فصل گذشته بهترین خط دفاعی لیگ برتر را داشت. با 15گل خورده طی 30بازی و البته با اتکا به ساختار دفاعی تیم نکونام که در آن بازیکنان تمامی خطوط در حفظ دروازه به مدافعان کمک می‌کردند. جواد فصل گذشته برای اولین بار در دوران مربیگری‌اش از سیستم 3دفاعه سود برد.

او در فولاد و نساجی معتقد به سیستم‌های 4دفاعه بود اما در ابتدای فصل گذشته که به استقلال رسید فرصت کافی برای خریدن مهره‌های مورد نیازش پیدا نکرد و بنابراین وقتی دید ابزار لازم را برای اجرای تاکتیک همیشگی‌اش ندارد بلافاصله به سراغ سیستم‌های 3دفاعه رفت. در لیگ گذشته روزبه چشمی 21بار، ایمان سلیمی 18بار، آرمین سهرابیان 17بار، محمدحسین مرادمند 15بار، رافائل سیلوا 10بار و صالح حردانی 4بار در ترکیب خط دفاعی استقلال قرار گرفتند. البته تعداد حضورهای چشمی و حردانی در ترکیب اصلی بیشتر از این اعداد بود که سایر بازی‌ها را در پست‌های دیگری به میدان رفتند.

مرادمند و سهرابیان گلزن هم نفراتی بودند که نکونام اعتقاد زیادی به آنها داشت و اگر در مقاطعی دچار مصدمیت نمی‌شدند بازی‌های بیشتری انجام می‌دادند. با این نفرات و با تکیه به تاکتیک‌های دفاعی جواد نکونام، تیم استقلال در پایان فصل عنوان بهترین خط دفاعی را از آن خودش کرد اما در بخش هجومی و در خلق موقعیت گل، آن تیمی نبود که قهرمانی را برای آبی‌ها به ارمغان بیاورد. شاید در لیگ جدید و با بازگشت نکونام به دفاع 4نفره و چینش‌های موردعلاقه خودش، استقلال بتواند در بخش هجومی هم به موفقیت‌های بیشتری برسد. جواد برای آنکه ترکیب مورد علاقه خودش را در خط دفاعی بچیند تا امروز رامین رضاییان را برای دفاع راست، میلاد زکی‌پور را برای دفاع چپ و سامان فلاح را برای اضافه شدن به مدافعان میانی خریده است.

رامین و میلاد البته جانشین حردانی و جلالی شده‌اند که یکی از آنها جدا شده و دیگری هم احتمالا روانه خدمت سربازی خواهد شد. استقلال سوای از دست دادن این دو مدافع کناری، در دفاع میانی هم با رافائل سیلوا قطع همکاری کرده و درست مانند شروع فصل گذشته شاهد حضور این مدافع برزیلی در ترکیب آبی‌ها نخواهیم بود. باید ببینیم این غیبت این بار تا پایان فصل ادامه پیدا می‌کند یا باز هم مثل پارسال آبی‌ها در نیم‌فصل به سراغ سیلوا می‌روند و او را برمی‌گردانند. خریدهای نکونام در خط دفاعی خریدهای بسیار خوبی بوده‌اند که قطعا همه تیم‌های لیگ آرزوی این بازیکنان را دارند. باید دید با حضور این چهره‌های جدید و با تغییر سیستم استقلال، این تیم فصل آینده را چگونه سپری خواهد کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار