| کد مطلب: ۱۱۲۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

تیمی که زیر و رو می‌شود

زلزله امباپه در رئال: شوک بزرگ انتقال قرن!

ورود فوق ستاره فرانسوی به رئال مادرید جنبه‌های مثبت زیادی دارد، ولی این همه ماجرا نیست.

 زلزله امباپه در رئال: شوک بزرگ انتقال قرن!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، ورود امباپه به رئال مادرید از چند جهت مانند یک شوک بزرگ است. از آنجایی که یک ستاره بزرگ در ترکیب قهرمان اخیر اروپا قرار می‌گیرد، شرایطی که در آن طبیعی است که او باید خود را با وضعیت حاکم بر تیم وفق دهد، با این حال بعید است که امباپه برای یافتن جایی در ترکیب تیم با مشکلی مواجه شود.

این برای هر بازیکن تازه‌واردی شاید دشوار باشد اما امباپه بازیکنی متفاوت است و او بازیکن ثابت خواهد شد. انتقال او پایه‌های تیم را از چند منظر متزلزل خواهد کرد، اما نه در جهت بد و این را کارلو آنچلوتی خوب می‌داند. او می‌تواند رئال را از جنبه‌هایی مثبت زیر و رو می‌کند و البته روی چند بازیکن اثر منفی نیز خواهد داشت.

 

mbbj5f1m

طرح تاکتیکی جدید

ورود امباپه اختیارات زیادی برای اصلاح سیستمی ایجاد می‌کند که رئال مادرید با آن در فصل قبل قهرمان لیگ و لیگ قهرمانان اروپا شد. آنچلوتی که ذاتاً مربی‌ای تطبیق پذیر است، مطمئناً سعی خواهد کرد که اول از همه بدون آسیب رساندن به بقیه، ستاره فرانسوی را در ترکیب تیم خود جای دهد. جدایی کروس از این نظر فرصتی را فراهم می‌کند: بلینگام به مرکز زمین بازمی‌گردد و بیشتر روی وظایف سازمانی کار می‌کند، در حالی که وینیسیوس و رودریگو که در فصل قبل متمرکزتر بازی کردند، بیشتر در نقش وینگر کار خواهند کرد. امباپه در هر صورت یک بازیکن ایستا نیست و آنچلوتی به هر سه مهاجم آزادی عمل می‌دهد تا پست‌های خود را عوض کرده و فضاسازی کنند (مربی همیشه می‌گوید که در فاز تهاجمی، چیزی مهمتر از استعداد و خلاقیت نیست).

 

3ieg54ru

با رودریگو چه کنیم؟

رودریگو قبلاً باعث شده آنچلوتی دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد و مرد ایتالیایی این را فراموش نمی‌کند. قهرمانی چهاردهم بدون دو گل او مقابل سیتی در برنابئو ممکن نبود، و در پانزدهمی، هرچند وزن او در حمله محدودتر بود، اما گل او در اتحاد در یک چهارم نهایی، پایه‌ای بود که رئال مادرید روی آن مقاومت را شروع کرد. بازی با سیتی، سخت‌ترین آزمون فصل قبل رئال در لیگ قهرمانان اروپا بود. به همین دلیل است که احتمال اینکه کارلتو با رودریگو در سمت راست فاز تهاجمی فصل را شروع کند، بسیار زیاد است. این پست موردعلاقه ستاره برزیلی نیست، زیرا او دوست دارد در سمت چپ یا در صورت عدم موفقیت در خط میانی به عنوان 9 کاذب بازی کند.

اما در جناح راست او کیفیت‌های بالایی را نشان داده و طبیعی است که کارلتو باید با همین روش ادامه دهد. آنچه مسلم است اینکه با 3-3-4 استحکام دفاعی رئال که فصل گذشته بارز بود، دچار تزلزل خواهد شد و بعید نیست اگر کارلتو با بردن والورده به سمت راست فاز تهاجمی و جای رودریگو، 3-3-4 در حمله و 2-4-4 هنگام دفاع بازی کند. رودریگو در مصاحبه‌های قبل از فینال لیگ قهرمانان اروپا تردیدهایی در مورد آینده‌اش ایجاد کرد که پس از آن فوری آنها را برطرف کرد، اما او می‌داند که آمدن امباپه باعث می‌شود همه در خط حمله، به جز وینیسیوس، یک پله به عقب بروند. شاید با او همه چیز شروع شود.

طبقه‌بندی دستمزدها

بر اساس آماری که در فرانسه منتشر شده، پی‌اس‌جی هر سال با احتساب دستمزد و پاداش و مسائل دیگر 200 میلیون یورو ناخالص برای امباپه هزینه می‌کرد که چنین چیزی در رئال غیرممکن است. رئال دو سال پیش به امباپه دستمزد 30 میلیون یورو خالص پیشنهاد داده بود ولی در قرارداد فعلی، این مبلغ به 15 میلیون خالص کاهش یافته است. اگرچه رئال مادرید این وضعیت را با اعطای 80 درصد از حقوق تصویری به او، جبران کرد (قانون در رئال 50-50 است). از سوی دیگر رئال قصد دارد قراردادهای وینیسیوس و بلینگام را در کوتاه مدت بهبود ببخشد تا شرایط را مساوی کند. در نتیجه حساسیتی در رختکن ایجاد نخواهد شد اما واقعیت این است که یک بازیکن تازه وارد به رئال مادرید آمده و مستقیماً به اولین پله دستمزد رفته است. در هر صورت این پدیده جدیدی نیست: همین اتفاق قبلاً در مورد کریستیانو در سال 2009 یا با هازارد در سال 2019 رخ داده است.

 

k3mjr2rw

خبر بد برای اندریک

امباپه مهمترین خرید تابستانی رئال مادرید در این تابستان خواهد بود، اما او تنها خرید باشگاه نیست. اندریک نیز وارد خواهد شد که در فردا 18 ساله می‌شود و از آن لحظه به بعد عضوی از تیم اول رئال خواهد شد. اول اینکه پس از تصمیم رئال برای تمدید یک ساله با مودریچ، امباپه در فصل پیش رو شماره 9 را می‌پوشد، شماره‌ای که در ابتدا برای اندریک در نظر گرفته شده بود. حضور این بازیکن فرانسوی، قطعا باعث خواهد شد به اندریک کمتر از انتظار اولیه بازی برسد، اگرچه رفتن خوسلو به فوتبال قطر کمی جا برای اندریک را باز کرد. عجله‌ای در مورد اندریک وجود ندارد و او همین حالا نشان داده که یک پدیده آینده‌دار است. اندریک می‌داند که با حضور امباپه نباید انتظار دقایق زیادی داشته باشد ولی کارلتو روی این مهاجم 18 ساله به عنوان ذخیره طلایی حساب کرده است.

تاثیر منفی روی براهیم، ​​گولر و بازیکنان آکادمی

ورود امباپه به وضوح روی رودریگو و اندریک تاثیر منفی می‌گذارد، ولی آنها تنها نیستند. چند بازیکن دیگر رئال نیز با ورود امباپه شرایط سخت‌تری را تجربه خواهند کرد. قطعا از این پس فضا برای براهیم و گولر، تنگ خواهد شد. به آنها باید بازیکنان آکادمی را نیز اضافه کرد. برای مثال تماشای بازی نیکو پاز مانند آنچه در سال 2023 دیده بودیم، دشوار خواهد بود. مصدومیت‌ها و استفاده از سیستم چرخشی می‌تواند کمک برای آنها باشد ولی باید انتظار سال دشواری را داشته باشند.

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار