| کد مطلب: ۱۱۲۶۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد

مرگ شوک‌آور قهرمان 17 ساله در کمتر از دو دقیقه!

بدمینتون‌باز چینی در حین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا بر اثر تشنج بیهوش شد و جان خود را از دست داد.

مرگ شوک‌آور قهرمان 17 ساله در کمتر از دو دقیقه!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ژانگ ژیجی، بازیکن بدمینتون تیم ملی چین روز گذشته در جریان آخرین مسابقه مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در اندونزی ناگهان روی زمین افتاد و بعد از تشنج چند ثانیه‌ای جان خود را از دست داد!

ژانگ، متولد 30 ژانویه 2007 بود و تنها 17 سال داشت که به طور ناگهانی در جریان آخرین مسابقه مرحله گروهی رقابت‌ها روی زمین افتاد و باعث شوکه شدن حریف خود و همچنین مسئولان برگزاری مسابقات شد.

pinyq1yt

چند ثانیه بیشتر طول نکشید تا پزشکان مسابقات بالای سر این بدمینتون‌باز چینی حاضر شده و مراحل احیای او را آغاز کنند، اما با وجود انتقال سریع به بیمارستان و اقدامات درمانی، ژانگ ژیجی در عین ناباوری در 17 سالگی جان خود را از دست داد.

مسئولان برگزاری مسابقات گزارش دادند که علی‌رغم تلاش‌های فوری تیم چینی و کادر پزشکی مسابقات، ژانگ در ساعت 23:20 به وقت محلی در بیمارستان درگذشت.

فدراسیون بدمینتون چین روز دوشنبه درگذشت ژانگ ژیجی بازیکن آینده‌دار 17 ساله تیم ملی چین را در جریان مسابقه رقابت‌های بدمینتون قهرمانی جوانان آسیا در شهر یوگیاکارتای اندونزی تسلیت گفت. انجمن بدمینتون چین "درد عمیق" خود را ابراز کرد و به خانواده این ورزشکار جوان تسلیت گفت و همچنین از حمایت‌های بخش‌های مختلف جامعه تشکر کرد.

این جوان که اصالتاً اهل جیاکسینگ (استان ژجیانگ شرق چین) است، در سال 2023 وارد تیم ملی نوجوانان شد و عناوین متعددی از جمله قهرمانی انفرادی مردان و قهرمانی تیمی در گروه B مسابقات قهرمانی بدمینتون جوانان 2023 و 2024 چین را به دست آورد.

البته این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی کشور چین انتقادها و بحث‌هایی را در پی داشته است. متخصصان پزشکی از عدم استفاده از برخی دستگاه‌های احیا را در محل مسابقات انتقاد کرده‌اند.

اما در بیانیه‌ای که توسط فدراسیون بدمینتون آسیا و انجمن بدمینتون اندونزی منتشر شد، آمده است که ژانگ ژیجی "در کمتر از دو دقیقه توسط آمبولانس اورژانس موجود به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه تیم پزشکی موفق نشد جان مرد جوان را نجات دهد."

با این حال بیمارستان واقع در اندونزی هنوز علت مرگ را مشخص نکرده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار