| کد مطلب: ۱۱۲۶۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد

گلر گرجستان یکی از بهترین‌های تاریخ یورو!

گئورگی مامارداشویلی، دروازه‌بان تیم ملی گرجستان، یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ مسابقات یورو شد.

 گلر گرجستان یکی از بهترین‌های تاریخ یورو!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، تیم ملی اسپانیا با پیروزی قاطع ۴-۱ مقابل گرجستان در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴، رویای این کشور کوچک را در اولین حضورش در یک تورنمنت بین‌المللی به پایان رساند. در این میان، علاوه بر خویچا کواراتسخلیا، ستاره بی‌بدیل گرجستان، مامارداشویلی، دروازه‌بان آنها نیز یکی از بهترین‌های تیمش بود و با نمایش‌های برجسته خود جایی در کتاب رکوردهای مسابقات یورو را به دست آورد.

ستاره والنسیا در طول چهار بازی که در این تورنمنت به میدان رفت، ۳۰ سیو انجام داد. بر اساس آمار اپتا، از سال ۱۹۸۰ تنها یک دروازه‌بان توانسته در یک دوره مسابقات یورو تعداد سیوهای بیشتری داشته باشد، ایگور آکینفیف روسی که در یورو ۲۰۰۸ با ۳۲ سیو رکورددار شد. با این حال، آکینفیف یک بازی بیشتر از مامارداشویلی انجام داده بود.

مامارداشویلی همچنین با رکورد فرانچسکو تولدو، دروازه‌بان ایتالیایی، که در یورو ۲۰۰۰ و طی شش بازی به دست آمده بود، مساوی شد. این عملکرد درخشان نشان‌دهنده توانایی‌های فوق‌العاده مامارداشویلی و نقش کلیدی او در تیم ملی گرجستان بود.

گرجستان با وجود شکست در برابر اسپانیا، توانست نشان دهد که تیمی با توانمندی‌های فراوان و بازیکنانی بااستعداد دارد که می‌توانند در آینده موفقیت‌های بیشتری را برای کشور خود به ارمغان بیاورند.

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار