| کد مطلب: ۱۱۲۵۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد

آغاز مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴؛

جنون در قاره سبز ؛ بُکش تا زنده بمانی

مرحله حذفی جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) از عصر فردا (شنبه) آغاز خواهد شد تا جنون فوتبالی در قاره سبز به اوج خود برسد.

جنون در قاره سبز ؛ بُکش تا زنده بمانی

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، یورو ۲۰۲۴ از روز ۲۴ خردادماه با حضور ۲۴ تیم و به میزبانی آلمان آغاز شد. تیم‌های حاضر در ۶ گروه تقسیم شدند و در نهایت ۱۶ تیم جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کردند.

آلمان، اسپانیا، انگلیس، اتریش، رومانی و پرتغال به عنوان سرگروه، سوئیس، ایتالیا، دانمارک، فرانسه، بلژیک و ترکیه با ایستادن در رتبه‌های دوم و اسلوونی، هلند، اسلواکی، گرجستان به عنوان تیم‌های سوم برتر، راهی مرحله حذفی شدند.

اکنون تیم‌ها خود را به مرحله یک‌هشتم‌نهایی رسانده‌اند، مرحله‌ای که جای بهترین‌هاست و تب فوتبال را به اوج خود می‌رساند.

جام ملت‌های اروپا بعد از جام‌جهانی، بزرگترین تورنمنت ملی محسوب می‌شود و اکنون همه در انتظار دیدارهایی تماشایی هستند.

با هم نگاهی به هشت دیدار مرحله یک‌هشتم‌نهایی می‌اندازیم.

شنبه ۹ تیر

سوئیس - ایتالیا/ ساعت ۱۹.۳۰

سوئیس همواره تیمی قابل احترام در اروپا بوده و در گروه نخست با دو تساوی مقابل آلمان و اسکاتلند و برتری مقابل مجارستان با ۵ امتیاز و به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد. تیمی با نفرات باتجربه چون یان زومر، گرانیت ژاکا و رودریگز که همواره خطرناک است.

 

171243131

در سوی دیگر میدان، ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی است که البته نشانی از یک قهرمان و مدعی ندارد. ایتالیا با گل دقیقه ۹۸ زاکانی توانست برابر کرواسی به تساوی یک بر یک رسیده و با چهار امتیاز از گروه خود صعود کند. لاجوردی‌پوشان که مانند گذشته در ترکیب آنها ستاره‌ای دیده نمی‌شود، برابر سوئیس کار سختی خواهند شد.

شاید آنها بتوانند با عبور از این دیدار، روحیه خود را بازیابی کرده و در دیدارهای بعدی، بهتر ظاهر شوند.

آلمان - دانمارک/ ساعت ۲۲.۳۰

آلمان به‌عنوان میزبان و با ارائه فوتبالی حساب شده، یکی از مدعیان جدی جام است. آنها با خط دفاعی مستحکم و خط میانی هنرمند خود که با تونی کروس و گوندوگان برای هر تیمی خطرناک است، می‌خواهند خود را در فینال ببینند.

 

171208403

در سوی دیگر دانمارک سخت‌کوش با سه تساوی متوالی پا به مرحله حذفی گذاشته است. تیمی با شاکله جنگندگی که به راحتی تسلیم نمی‌شود. این دیدار فرصت خوبی برای آلمان است تا انتقام شکست در فوتبال یورو ۹۲ را بگیرد.

یکشنبه ۱۰ تیر

انگلیس - اسلوواکی/ ساعت ۱۹.۳۰

سه‌شیرها که قبل از آغاز مسابقات یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بودند، طرفداران خود را با ارائه بازی‌های ضعیف و کسالت‌آور، ناامید کرده‌اند.

 

171225913

تیم گرت ساوتگیت برخلاف سال‌های اخیر، دیگر نمایش هجومی ندارد و همچنین با ضعف مفرط در میانه میدان و بخش بازی‌سازی مواجه شده که همین امر اعتراض هواداران متعصب آنها را در بر داشته است. شاید انگلیس خوش‌شانس بود که در این مرحله به قرعه اسلوواکی خورد. هرچند حریف نیز در مرحله گروهی فراتر از انتظار نشان داد.

اسپانیا - گرجستان/ ساعت ۲۲.۳۰

ماتادورها بی‌تردید در مرحله گروهی چشم‌نوازترین فوتبال را ارائه و با کسب ۹ امتیاز ممکن جواز صعود را کسب کردند. تیمی متحول شده نسبت به قبل که با نفرات جوان و خلاقش، هر حریفی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

171226343

گرجستان نیز شگفتی‌ساز مرحله گروهی است که در نخستین حضورش در تاریخ یورو توانست راهی مرحله حذفی شود. شاید روی کاغذ گولسیانی و یارانش شانسی برای موفقیت مقابل اسپانیا نداشته باشند، اما آنها تیمی دوست‌داشتنی هستند.

دوشنبه ۱۱ تیر

فرانسه - بلژیک/ ساعت ۱۹.۳۰

حساسترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی بین دو تیم مدعی برگزار می‌شود که البته در دور گروهی، بسیار کمتر از حد انتظار نشان دادند. فرانسه پرستاره با هدایت دیدیه دشان محتاط و حساب‌گر بازی می‌کند.

 

171218619

بلژیک نیز که با خانه‌تکانی و تغییرات اساسی مواجه شده، آن تیم چند سال گذشته نیست و تنها کوین دی‌بروینه به‌عنوان کاپیتان شیاطین سرخ اروپا با خلاقیت چشم‌نوازش، بار تیم را به دوش می‌کشد.

پرتغال - اسلوونی/ ساعت ۲۲.۳۰

تیم کریستیانو رونالدو خیلی زود با دو پیروزی متوالی صعودش را قطعی کرد و قطعا یکی از مدعیان قهرمانی است. تیمی سرشار از استعداد و تکنیک که می‌تواند از زیبایی‌ها جام باشد.

171229722

به‌نظر نمی‌رسد آنها برابر اسلوونی مشکل چندانی داشته باشند.

سه‌شنبه ۱۲ تیر

رومانی - هلند/ ساعت ۱۹.۳۰

رومانی پس از سال‌ها دوباره به تیمی قدرتمند و با کیفیت در قاره سبز تبدیل شده است. رومانی در جام‌جهانی ۹۴ نام خود را به سر زبان‌ها انداخت. تیمی که با گئورگی هاگی، پتروسکیو، رادوچیو و ... فوتبال جهان را تحت‌تاثیر قرار دارد. اکنون دوباره طلایی‌پوشان اروپا با سبک خاص خود، شگفتی‌ساز شده‌اند.

 

171218303

تقابل رومانی با هلند قطعا دیداری تماشایی خواهد بود. هلند مطابق انتظار غیرقابل پیش‌بینی و شکننده نشان داد و قطعا کار سختی مقابل حریف دارد. دیداری که می‌تواند زیبایی‌ها خاصی داشته و البته غیر قابل پیش‌بینی باشد.

اتریش - ترکیه/ ساعت ۲۲.۳۰

بی‌تردید اتریش غیر قابل تصورترین نتایج مرحله گروهی را از آن خود کرد و توانست در گروه چهارم و در حضور فرانسه، هلند و لهستان با ۶ امتیاز به‌عنوان صدرنشین صعود کند. تیمی با سبک و سیاق فوتبال آلمان، حالا چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

 

171227262

تقابل فوتبال منطقی و حساب‌شده اتریش با تیم احساسی و مملو از هیجان ترکیه می‌تواند دیداری زیبا را خلق کند. جدال تفکرات رالف رانکینگ و وینچنزو مونتلا از زیبایی‌ها مرحله یک‌هشتم خواهد بود.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار