| کد مطلب: ۱۱۲۳۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد

باید در فدراسیون فوتبال کلانتری تاسیس کنند / اسم این دو مربی را ابدا برای پرسپولیس نیاورید!

مدافع سابق سرخ ها گفت: بهترین گزینه‌ای که درحال حاضر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند، اسکوچیچ است

باید در فدراسیون فوتبال کلانتری تاسیس کنند / اسم این دو مربی را ابدا برای پرسپولیس نیاورید!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مرتضی فنونی‌زاده درباره شرایط تیم ملی پس از انجام ۲ دیدار مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت: از نظر من تیم ملی ایران کیفیت سابق را نداشت و وقتی مردم از شرایط راضی نبودند به این معنا است که تیم ملی ما از لحاظ فنی خوب نبوده. امیدوارم کادر فنی تیم ملی بازیکنان را برای انجام دیدارهای مرحله بعد به خوبی آماده کند.

باید کادرفنی روی خطوط مختلف به خوبی کار کند

وی ادامه داد: تیم ملی ایران یک بازی معمولی را مقابل هنگ کنگ به نمایش گذاشت و تیمی را که ما می‌توانستیم بدون گل خورده و با به ثمر رساندن گل‌های زیاد شکست دهیم عملکرد نسبتاً ضعیفی را در خطوط دفاعی نشان دادیم. مقابل ازبکستان نیز با توجه به اینکه میزبان بودیم و برگ برنده‌ای، چون هواداران را داشتیم پیروزی کمترین چیزی بود که می‌توانستیم به دست بیاوریم، اما با این تفاسیر مشخص شد که تیم ملی از کیفیت گذشته خود فاصله گرفته است. امیر قلعه نویی مربی بسیار توانمندی است و امیدوارم در مسائل فنی روی تیم بیشتر کار کند تا در مراحل بعد به مشکل بر نخوریم.

پیشکسوت فوتبال ایران در این رابطه تصریح کرد: عجیب است که با وجود چنین کشور پهناوری و وجود استعدادهای بسیار در رشته فوتبال ما این چنین در خطوط دفاعی و هافبک مشکل داریم. از نظر من دلیل آن این است که برخی گزینه‌های خودشان را مطرح می‌کنند و برخی استعدادها اینگونه به بیراهه می‌روند. در بازی مقابل ازبکستان دیدیم که مهدی طارمی به عقب می‌رفت و توپ گیری می‌کرد. هافبک‌های تیم ملی به سختی مهاجمین را صاحب توپ می‌کنند و برای آن‌ها موقعیت می‌سازند. دفاع‌های مرکزی انگیزه و تمرکز کافی را نداشته‌اند و در آخرین دیدار اورونوف بازیکن ازبکستان به سادگی از بین آن‌ها عبور می‌کرد و به سمت دروازه ایران می‌رفت. با وجود قلعه نویی ما قطعاً به جام جهانی صعود می‌کنیم، اما اینکه با شرایط سخت صعود نکنیم باید روی خطوط مختلف به خوبی کار شود چرا که ممکن است به دردسر بیفتیم.

دکان دلالان را ببندید و بهترین گزینه را انتخاب کنید

فنونی‌زاده در رابطه با پرسپولیس با بیان اینکه گزینه‌های خارجی و داخلی موجود هستند و باید بهترین تصمیم گرفته شود، عنوان کرد: اوسمار یک مربی حرفه‌ای و کاربلد بود و طی مدتی که با گل محمدی کار می‌کرد به خوبی به شرایط لیگ برتر آشنا شد و توانست بهترین نتیجه را طبق تجربه کسب کرده بود به دست بیاورد. پس از رفتن او گزینه‌های داخلی و خارجی به تیم تحمیل می‌شوند و درویش باید از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب کند. در بین گزینه‌های ایرانی تارتار می‌تواند خوب باشد، اما دیگر حرف از ربیعی نزنید چرا که باید مربی انتخاب شود که در حد نام باشگاه باشد. به نظرم مربی ایرانی انتخاب نشود ابتدا به صلاح خودش و سپس به صلاح تیم است، چرا که با توجه به قهرمانی یک مربی خارجی در لیگ برتر، در این مقطع انتظارات از مربی ایرانی بالاست و اگر نتیجه نگیرد مورد هجمه قرار خواهد گرفت.

اسکوچیچ امتحانش را در لیگ ایران پس داده

وی در رابطه با حضور اسکوچیچ روی نیمکت سرخ پوشان، متذکر شد: بهترین گزینه‌ای که اکنون می‌تواند به پرسپولیس کمک کند اسکوچیچ است. او آزمون خود را سال‌ها در لیگ برتر پس داده و کیفیت خوبی دارد. باید دست دلالان را در این موضوع کوتاه کرد چرا که طبق اطلاعاتی که دارم متوجه شدم که اسکوچیچ با کمترین مبلغ ممکن هدایت نوجوانان تیم ملی کرواسی را بر عهده گرفته و دادن مبالغ هنگفت به این مربی به ضرر باشگاه خواهد بود. اکنون که بند فساد بالا گرفته دلالان به سرعت مشغول حمیل کردن برخی گزینه‌ها هستند. ماتزاری تنها یک دکان برای دلالان است که یک مربی را معرفی کنند و دودش در چشم هواداران برود. مدیریت باشگاه باید ابتدا طبق منافع باشگاه و سپس خواست هواداران بهترین مربی را انتخاب کنند.

برخی فسادها از افراد قدیمی به جدید تزریق شده

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان با بیان اینکه باید یک کلانتری در فدراسیون فوتبال تاسیس کنند، خاطرنشان کرد: فساد تا حدی به ریشه فوتبال ایران نفوذ کرده که با هیچ افشاگری درست نخواهد شد. وقتی برخی این فسادها را می‌بینند و واکنش نشان نمی‌دهند و یا اینکه به خاطر کوچک‌ترین موضوع مجرمی را مجازات می‌کنند، اما مدیری را به خاطر فساد گسترده مجازات نمی‌کنند باید به حال این فوتبال و این عدالت گریست. در گذشته نیز چنین فسادهایی هم وجود داشت و برخی داوران نامدار ان رشوه‌هایی می‌گرفتند که اکنون اثراتش هنوز در فوتبال ایران مانده و برخی دنباله همان‌ها را گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در این میان بازیکنان و هواداران کسانی هستند که ظلم بسیاری می‌بینند و صدایشان در بیاید جریمه یا محروم می‌شوند. برخی از مدیران ویلموتس را به تیم ملی آوردند و پس از اتفاقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و بزرگ‌ترین ضربه مالی تاریخ فوتبال به کشور، مجدداً پس از برکناری با قدرت به کار خود برگشتند و فسادهای گسترده‌تری را به وجود آوردند. امیدوارم صندلی مدیریت را در فوتبال ایران پاک کنند و افراد سالم‌تری، چون دادکان و یا عابدینی را در راس کار قرار دهند، چرا که اگر یک فرد فوتبالی را در راس کار قرار دهند و فسادی ایجاد شود من خودم اسمم را عوض می‌کنم.

منبع : همشهری آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار