| کد مطلب: ۱۱۲۲۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد

سرپرست کمیته داوران: لک باید اخراج می‌شد، گل پرسپولیس آفساید بود!

دانیال مرادی ، سرپرست کمیته داوران نسبت به عملکرد داوران در هفته‌های پایانی رضایت دارد.

سرپرست کمیته داوران: لک باید اخراج می‌شد، گل پرسپولیس آفساید بود!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دانیال مرادی سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران شده و تا زمانی که پرونده خداداد افشاریان به سرانجام برسد، مرادی مسئولیت انتخاب داوران را بر عهده دارد. در چنین شرایطی مرادی با رادیو ایران گفتگویی تلفنی داشت و در مورد شرایط و وضعیت داوران فوتبال ایران، در پایان فصلی که سپری شد صحبت کرد. او در این گفتگو اظهار داشت: واقعیت این است که آمار نشان می‌دهد اشتباهات داوری در هفته‌های پایانی کمتر شده. در هفته بیست و پنجم، بازی‌های لیگ یک و برتر به صورت همزمان برگزار می‌شد که به لطف خدا تمامی بچه‌ها تمرکز خوبی روی بازی‌ها داشتند و ما کم‌اشتباه‌ترین هفته‌های لیگ را تجربه کردیم.

او ادامه داد: آقای ناظمی بعد از بازی پرسپولیس-استقلال خوزستان که یک بازی پرفشار و سرعتی بود، از ناحیه ران دچار کشیدگی شد و مصدوم شد که پیش پزشک رفت و متوجه التهاب شدید شد برای همین در هفته بیست و نهم به او استراحت دادیم چون برای دویدن توان نداشت و از طرفی هم با توجه به این آسیب دیدگی نمی‌شد قضاوت خوبی هم داشته باشد.

مرادی در توضیح قضاوت داوران در هفته پایانی تاکید کرد: من خودم در بازی پرسپولیس-مس رفسنجان در ورزشگاه حضور داشتم و آنقدر صحنه به ثمر رسیدن گل سریع اتفاق افتاد و واضح نبود، هیچکس در جریان مسابقه متوجه این موضوع نشد. ما چیزی مبنی بر تخلف آفساید ندیدیم و زوایایی هم که از ویدئوها داشتیم، امکان اینکه به صورت 100 درصد بگوییم آفساید بوده وجود نداشت. پروتکل را من آن شب عرض کردم ولی تصویر دیگری که از زاویه عمود و زاویه آفساید لاین بود که در آن خیلی بهتر متوجه شدیم که آفساید بوده. واقعیت این است که آن شب ما زاویه مناسبی نداشتیم و بعد از آن متوجه شدیم.

وی افزود: وقتی توپ از زمین بازی خارج باشد و بازی در جریان نیست، اگر بازیکنی به کسی یورش ببرد، بسته به شدت آن کارت قرمز دارد. وقتی با استوک کفش به بازیکن حریف حمله می‌کند، این حرکت را حرکت خشونت آمیز می‌دانیم و طبق قانون 12 باید اخراج شود چون خشونت ترویج می‌کند. این را هیچکدام از داوران ندیدند و من خودم متوجه نحوه برخورد نبودم. در بازی آخر، 70 هزار نفر در ورزشگاه بودند و بازی پرفشاری بود. همه تلاش کردند که تا تمرکز داشته باشند و اشتباه نکنند. همیشه شعار ما این بوده که عدالت را اجرا کنیم و به آنها هم گفتم که داوران حواسشان باشد که ما نباید تعیین کننده وضعیت تیم‌ها در جدول باشیم. به هر حال بچه‌ها به نحو احسن تلاششان را انجام دادند و اتفاقاتی می‌افتد که در واقع تکنولوژی باید کمک کند.

مرادی تصریح کرد: در یک بازی، چشم مسلح و چشم انسان تصمیم‌گیری را تغییر می‌دهد. اگر یک بازیکن 5 متر در آفساید است از داور می‌توان خرده گرفت اما وقتی به سانتی متر، یک بازیکن در آفساید است یعنی ما به ابزار VAR نیاز داریم.

او در مورد اضافه شدن این سیستم در فصل بعد گفت: ما آموزش را شروع کردیم و آموزش تا پیش از شروع فصل بعد تمام می‌شود و لاینسنس قضاوت در اتاق و در داخل زمین را می‌گیرند اما به موازات آموزش‌ها، ورزشگاه‌ها باید تجهیز شوند. این مسئله به زیرساخت‌ها و اتاق دوربین‌ها مربوط است و منوط به این است که دستگاه‌ها وارد شود تا ورزشگاه‌ها تجهیز شود. ان‌شاءالله مجوز فیفا هم صادر خواهد شد تا بازی‌ها را با این سیستم داشته باشیم. این مشکلات اداری است و به حوزه من مربوط نیست. اکنون آموزش در کشور بر عهده من است که این را پیش خواهیم برد.

مرادی همچنین به مسئله رنگ پیراهن بازیکنان فولاد در بازی با استقلال واکنش نشان داد و گفت: این تصمیم جنجالی نبود و نکته کاملا واضحی بود. داور باید از رنگ البسه دو تیم باید اطمینان حاصل کند تا از یکدیگر متفاوت باشد. در آن بازی، هوا ابری بود و بارندگی داشتیم. در زیر نورافکن، به پیراهن آبی اگر آب بخورد، به رنگ سرمه‌ای می‌رسد و این به داور و کمک داور، در چلنچ‌هایی مثل هند یا اوت و کرنر آسیب می‌زند که آقای بنیادی‌فر به عنوان یک داور بین الملل به درستی این تصمیم را گرفت.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار