| کد مطلب: ۱۱۲۱۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد

این 2 استقلالی، قهرمانی را از آبی پوشان گرفتند!

آبی پوشان هر چند فصل موفقی را پشت سرگذاشت و مدتها صدرنشین لیگ برتر بود اما در سه هفته پایانی نتوانست به خوب بودنش ادامه دهد و با یک تساوی قهرمانی را به پرسپولیس هدیه داد.

این 2 استقلالی، قهرمانی را از آبی پوشان گرفتند!

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  مدیران باشگاه استقلال تهران پس از ناکامی در تکرار قهرمانی در فصل بیست و دوم و پس از جدایی «ریکاردو ساپینتو» از هدایت تیم خود با جواد نکونام سرمربی سابق فولاد خوزستان به توافقی ۳ ساله دست یافتند و بازیکن پیشین آبی‌ها هدایت این تیم را عهده دار شد. استقلال تحت هدایت نکونام از همان ابتدای با حاشیه‌هایی مواجه شد و در اولین جلسه تمرینی این تیم که با حضور هواداران برگزار شد حضور افراد غیرعادی و برخورد با هواداران جنجال زیادی را به پا کرد.

استقلال با هدایت نکونام و مدیریت علی خطیر کار خود را در فصل بیست و سوم آغاز کرد و آبی‌پوشان در اولین بازی خود ۱۹ مرداد رو در روی صنعت نفت آبادان قرار گرفتند و موفق شدند این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند. پیروزی برابر ملوان در هفته دوم لیگ برتر باعث شد تا هواداران این تیم بیش از پیش به موفقیت تیم خود در این فصل خوشبین باشند.

قانونی که باعث صدرنشینی استقلال شد

شکست خارج از خانه برابر سپاهان مدعی، رؤیای تکرار قهرمانی بدون شکست را برای هواداران این تیم از بین برد. اما این شکست باعث افت استقلال نشد و شاگردان جواد نکونام با پیروزی برابر همنام خوزستانی خود به کورس رقابت برای صدرنشینی بازگشتند. در پایان هفته چهارم لیگ برتر بود که با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ۴ امتیاز از سپاهان به دلیل نقض قانون سقف بودجه کم شد و آبی‌ها به صدر جدول صعود کردند و این روند آنها تا هفته‌های پایانی لیگ برتر هم ادامه داشت.

جواب رد پیشکسوتان از سوی خطیر و نکونام

یکی از عواملی که باعث ایجاد حاشیه در استقلال شد، اختلافات زیادی بود که در طول فصل بین سرمربی و مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به وجود آمد و حتی چند بار پیشکسوتان و بزرگان استقلال برای از بین رفتن اختلافات پیش قدم شدند اما آشتی نکونام و خطیر چند روز بیشتر دوام نیاورد و بازهم اختلافات بین این دو نفر بالا گرفت.

استقلال در نیم فصل اول بالاتر از سپاهان و پرسپولیس توانست بر سکوی نخست فوتبال ایران قرار گیرد اما با تعطیلی مسابقات اختلاف بین سرمربی و مدیریت بابت جذب بازیکن بالا گرفت. نکونام بارها در مصاحبه‌های خود در آن مقطع عنوان کرد که خواستار جذب «اوستون ارونوف» بازیکنی که توسط پرسپولیس جذب شد بوده اما مدیریت باشگاه از انجام این کار سر باز زده است اما از سوی دیگر خطیر عنوان می‌کرد که تمام بازیکنان مدنظر نکونام جذب شده اند و همین موضوع رابطه تیره این دو فرد را تیره‌تر کرد.

ادامه کشمکش‌ها بین سرمربی و مدیریت استقلال باعث شد تا با روی کار آمدن مالک جدید باشگاه استقلال، علی خطیر خیلی زود از سمت خود کنار رود و آبی‌ها فصل را بدون داشتن مدیرعامل به پایان رساندند و پس از جدایی خطیر کارهای مربوط به مدیریت باشگاه استقلال به عهده فرشید سمیعی که یکی از اعضای هیأت مدیره آبی‌ها هم محسوب می‌شد، سپرده شد.

استقلال نکونام به مجیدی نرسید

استقلال جواد نکونام در حالی عنوان قهرمانی را به تیم رقیب یعنی پرسپولیس واگذار کرد که آنها ۶۷ امتیاز کسب کردند و هیچگاه در نیم فصل دوم دیداری را با شکست به پایان نرساندند و تنها باخت‌ در این فصل به دیدار دور رفت برابر سپاهان بر می‌گشت. آبی‌ها در این فصل در خط دفاعی ثبات خیلی خوبی داشتند و تنها ۱۵ بار دروازه خود را باز شده دیدند. همچنین سید حسین حسینی نیز با ۱۸ بار بسته نگه داشتن دروازه خود در کنار حسین پورحمیدی عنوان بهترین دروازه‌بان فصل بیست و سوم را از آن خود کرد.

گره برابر نساجی و کادر فنی ناتوان

هر چند استقلال هفته ها صدرنشین لیگ برتر بود و از این تیم به عنوان شانس اصلی قهرمانی نام برده می شد اما در هفته های پایانی کار آبی ها در چند بازی گره خورد ولی در دیدار با نساجی در فاصله سه هفته تا پایان مسابقات این گره باز نشد. تساوی برابر تیم شمالی فرصت را به رقیب سنتی داد تا به صدر صعود کند. در این میان کادر فنی و دستیاران نکونام که باید در این دیدار بیشتر از قبل به کمک او می آمدند تا گره بازی را باز کنند و سه امتیاز را بگیرند، تاثیری نداشتند و آبی ها دو امتیاز و قهرمانی را در همان قائمشهر دادند.

امیدواری استقلالی‌ها برای پیشرفت

استقلال جواد نکونام نتوانست از لحاظ امتیازگیری و همچنین عدم شکست در لیگ برتر به استقلال فرهاد مجیدی برسد اما با توجه به پیشرفت آبی‌ها نسبت به سال گذشته، هواداران استقلال می‌توانند به تیم خود برای فصل جدید خوشبین باشند. البته در صورتی که مالکان جدید استقلال تمایل داشته باشند با این سرمربی و کادر فنی اش ادامه دهند. در غیر این صورت باید منتظر اتفاقات جدیدی بود.

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار