| کد مطلب: ۱۱۱۷۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

قدرت‌نمایی بیرانوند در حساس‌ترین مقطع فصل / عکس

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس یکی از بهترین نمایش‌های خود در 5 فصل اخیر را مقابل هوادار تهران ارائه کرد و دروازه تیمش را بسته نگه داشت.

قدرت‌نمایی بیرانوند در حساس‌ترین مقطع فصل / عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، پرسپولیس در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه پاس قوامین تهران میهمان هوادار بود که این مسابقه یکی از جذاب‌ترین بازی‌های فصل بود و دو تیم روی هم رفته توانستند امیدگل 4.60 را به‌ثبت برسانند که رکوردی فوق‌العاده و کم‌نظیر در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود؛ آن‌هم در حالی‌که امیدگل پرسپولیسی‌ها در جدال با هوادار، 3.05 بود و در طرف مقابل هم بنفش‌پوشان امیدگل 1.55 را داشتند.

شاگردان اوسمار ویرا در حالی امیدگل 3.05 را داشتند که تنها 2 بار موفق شدند دروازه هوادار را باز کنند و بی‌دقتی در زدن ضربات آخر باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت نتوانند بردی پرگل را برابر هوادار جشن بگیرند. در آن‌سوی میدان هم شاگردان مسعود شجاعی با وجود ارائه نمایشی شجاعانه در فاز تهاجمی، برحسب امیدگل ثبت شده، مستحق به‌ثمر رساندن حداقل یک گل بودند اما با این وجود تلاش‌شان نافرجام ماند و بزرگ‌ترین سد راه بنفش‌پوشان در مسیر رسیدن به گل، علیرضا بیرانوند بود.

شماره یک سرخ‌ها علیه گلزنی شاگردان شجاعی

بیرانوند که فصل پرفرازونشیبی را چه در عرصه باشگاهی و چه در عرصه ملی پشت سر می‌گذارد، جدال با هوادار را برای درخشش در ترکیب پرسپولیس انتخاب کرد و نشان داد همچنان دروازه‌بان قابل‌اتکایی است. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، برای پاسخ دادن به انتقادات، عملکردی فوق‌العاده برابر هوادار داشت و موفق شد هر 6 شوت در چارچوب بنفش‌پوشان را مهار کند و ضمن ثبت کلین‌شیت و دریافت نمره 8.61، یکی از 3 نمایش برتر خود در طول 5 فصل اخیر لیگ برتر را به اجرا گذاشت.

7c3732fc-603b-4588-96e0-e2abf351072a

4 نمره رویایی در کارنامه بیرانوند

دروازه‌بان پرسپولیس در طول 5 فصل اخیر، در نیمی از مسابقات به دلیل حضور در خارج از فوتبال ایران حضور نداشته اما با این وجود توانسته در مدت زمان حضورش در خط دروازه پرسپولیس، در 4 مسابقه نمره بالاتر از 8 دریافت کند که رکورد فوق‌العاده‌ای است. بهترین عملکرد او در سالیان اخیر فصل گذشته مقابل پیکان تهران بود که بیرانوند با وجود ناکامی در ثبت کلین‌شیت، 5 مهار شوت و 2 عملکرد دفاعی موفق داشت تا نمره 8.83 را دریافت کند. ضمن آنکه دیگر نمره درخشان بیرانوند در دوئل فصل گذشته پرسپولیس مقابل گل‌گهر ثبت شد که بیرانوند هم کلین‌شیت و هم موفق به مهار ضربه پنالتی شد تا نمره 8.76 را دریافت کند.

دستکش طلایی، حسرت بزرگ دروازه‌بان پرسپولیس

علیرضا بیرانوند با ثبت عملکردی خیره‌کننده برابر هوادار توانست هم رکورد بهترین خط دفاعی را در فصل جاری برای پرسپولیس حفظ کند و هم اینکه شمار کلین‌شیت‌هایش را به عدد 12 رساند. با این وجود، دروازه‌بان سرخ‌پوشان پایتخت شانسی برای دریافت دستکش طلایی لیگ بیست‌وسوم ندارد و او در خوشبینانه‌ترین حالت می‌تواند در پایان فصل به رکورد 15 کلین‌شیت برسد؛ آن‌هم در حالی‌که حسین پورحمیدی در حال حاضر 16 کلین‌شیت دارد و حسین حسینی هم با 15 کلین‌شیت در رتبه دوم جدول بیشترین کلین‌شیت‌های لیگ بیست‌وسوم نامش به چشم می‌خورد.

 

منبع : فوتبال360

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار