| کد مطلب: ۱۰۶۶۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد

وقتی محبوبیت علی دایی زیر سوال می‌رود / ماندگار و محبوب همچون شهریار

آرمان ملی: علی دایی بیش از 4 سال است فعالیتی در فوتبال کشورمان ندارد ولی چه برخی‌ها بخواهند و چه نخواهند فوتبال ایران را با نام شهریار در جهان می‌شناسند و محبوبیت وی تمام نشدنی است.

وقتی محبوبیت علی دایی زیر سوال می‌رود / ماندگار و محبوب همچون شهریار

شهریار در جهان می‌شناسند و محبوبیت وی تمام نشدنی است.

*جدایی از سایپا

اردیبهشت‌ماه سال 1398 بود که علی دایی از باشگاه سایپا اخراج شد. علی دایی در خصوص آینده کاری‌اش گفت: اینکه در فوتبال باشیم یا نباشیم فرقی نمی‌کند، ما زندگی خودمان را داریم و خدا را شاکریم. دایی افزود: تا به‌حال کسی به من اعلام نکرده که نمی‌توانم مربیگری کنم. چه در فوتبال باشیم و چه نباشیم، مهم نیست. برای من مهم است که مردم قبولم داشته باشند. کنار مردم بودن برایم افتخار بزرگی است.

*ماجرای پیشنهاد فولاد

پس از قطع همکاری فولاد و علیرضا منصوریان، مدیران این باشگاه خوزستانی با یک مسئولیت بزرگ مواجه شده‌اند که می‌تواند در نهایت رقم‌زننده سرنوشت تیم محبوب اهوازی‌ها باشد. هفته گذشته مدیران باشگاه فولاد خوزستان در بررسی گزینه‌های موجود برای انتخاب سرمربی تیم‌شان در لیگ بیست‌وسوم را در دستور کار قرار دادند و در این مسیر به دو نام جذاب رسیدند. آنها که شروع خوبی در لیگ برتر نداشتند و بدون سرمربی به مصاف پرسپولیس رفتند امیدوارند از تعطیلات به وجود آمده در لیگ برای هماهنگی سرمربی جدید با بازیکنان استفاده کنند. شنیده شد گزینه‌های نهایی مدیران باشگاه فولاد برای هدایت این تیم، علی دایی و محرم نویدکیا هستند. علی دایی به عنوان اسطوره فوتبال ایران، از لیگ هجدهم به این سو، هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفته است و همواره به پیشنهادات خود پاسخ منفی داده و این بار هم همچنان علاقه‌ای به بازگشت نشان نداد. علی دایی در پاسخ به این سوال که آیا از سوی باشگاه فولاد مذاکره‌ای با او انجام شده است یا خیر؟ گفت: از طریق دوستان نزدیکم به من پیغام دادند، اما چون فعلا نمی‌خواهم در فوتبال کار کنم، هیچ جوابی به پیشنهاد آنها ندادم. البته مدیران فولاد با من صحبت نکردند و از طریق دوستان نزدیکم به من پیغام دادند. او افزود: از مدیران فولاد ممنونم که به یاد من بودند، اما از آنها عذرخواهی می‌کنم چون فعلا نمی‌خواهم در فوتبال کار کنم.

*حمله به مفاخر

صادق کوشکی، استاد دانشگاه که گاه در قامت کارشناس به صداوسیما دعوت می‌شود، در برنامه تلویزیونی زنده شبکه یک سخنانی علیه علی دایی و عادل فردوسی پور مطرح کرد. کوشکی درباره علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و جهان که سال‌ها عنوان آقای گلی فوتبال ایران را یدک می‌کشد، گفت: شهرت یک چیز است محبوبیت یک چیز دیگر؛ ۶ دهه از فوت پهلوان تختی می‌گذرد، اما همچنان محبوب است اما باید ببینیم آیا کسی ۶ دهه پس از مرگ او را می‌شناسد! حالا می‌بینیم که آن آقا محبوب نیست. کوشکی همچنین درباره عادل فردوسی‌پور گفت: در رسانه ‌ملی هم وضعیت همین است. سال‌های سال در این رسانه فردی که هیچ‌کس نبود و رسانه او را به یک فرد مشهور تبدیل کرده بود، برای برنامه‌اش سیاست‌گذاری می‌کرد و برای مدیر شبکه تصمیم می‌گرفت. {در این لحظه مجری برنامه سعی می‌کند توانمندی فردوسی‌پور نادیده گرفته نشود} نخیر! توانمندی نبوده و گستاخی و نمک‌نشناسی آن فرد بوده؛ و البته بی‌تدبیری و عدم عقلانیت مدیریت رسانه. این‌که یک شهروند عادی را تبدیل به یک غول بکند! کار به جایی رسید که رئیس صداوسیما از او حساب می‌برد و درواقع تدارکاتچی او بود. در حقیقت فردوسی‌پور رئیس صداوسیما بود. صادق کوشکی درباره توانایی اجرای عادل فردوسی‌پور هم توضیح داد: اگر قرار بود قانونِ اجرا درباره ایشان عملی شود، ایشان به هیچ جایی نمی‌رسید چون حتی در ادای کلمات مشکل داشت. ما در سینما و رسانه‌ملی با پدیده افسارگسیختگی چهره‌های مشهور پرواربندی‌شده روبه‌رو بودیم.

*فوتبال

علی دایی سال‌ها آقای گل فوتبال جهان بوده و حالا هم پس از رونالدو در رده دومین گلزن برتر فوتبال جهان قرار دارد. اغراق نیست اگر بگوییم فوتبال ایران را به نام علی دایی می‌شناسند. در قرعه کشی رقابت‌های جام‌جهانی علی دایی به عنوان مهمان ویژه حضور دارد و بارها گلزنی وی در رقابت‌های بین‌المللی افتخار آفرینی برای کشورمان به همراه داشته است. از سوی دیگر وی در رقابت‌های ملی نیز رشادت به خرج داده و با انواع درد‌ها و مصدومیت‌ها به میدان رفته است. شهریار فوتبال ایران که بعد از موضع خود علیه مدیریت باشگاه سایپا از هدایت این تیم برکنار شد بعد از آن گزینه باشگاه‌های مختلفی بود که پیشنهادات را رد کرد. از سویی دیگر مدتی شایعه ممنوع‌الکاری علی دایی در فوتبال کشورمان مطرح شد که خود دایی پیش‌تر نسبت به این شایعه واکنش جالبی نشان داده بود: «چنین مسائلی بعید نیست و شاید هم خیلی محتمل باشد، اما من مگر وابسته به فوتبال هستم که بخواهم ناراحت شوم؟ من همیشه حرف حق را می‌زنم و تا آخرش هم پای حرفم هستم. به‌هر‌حال این خبر که عنوان‌ شده، شایعه‌ است، شاید حقیقت داشته باشد. پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق رخ بدهد. خیلی وقت است که تمام هم‌وغم خود را گذاشته‌اند تا امثال من را بین مردم بد و خراب کنند که البته خداراشکر عزت و ذلت را خدا می‌دهد.»

*کار خیر

آقای گل سابق فوتبال جهان همواره در امور خیر پیش‌قدم بوده است. علی دایی یکی از افرادی بود که پس از زلزله کرمانشاه و به خواست مردم، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرد و اقدام به کمک رسانی و ساختن خانه در مناطق زلزله زده کرد.

*نظر گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی بعد از برد پرسپولیس مقابل فولاد در مورد توهین به فوتبالی‌ها در صدا و سیما بیان کرد: خیلی دوست دارم راجع به مسائل فنی بیشتر صحبت کنیم ولی هر بازیکن و مربی که برای مردمش زحمت کشیده باید مورد احترام قرار بگیرد. اسطوره‌هایمان هیچوقت فراموش نمی‌شوند، نمونه‌اش علی دایی. هیچکس نمی‌تواند در آینده یا حال بگوید علی دایی اسطوره نبوده است. اینها عزیز مردم هستند و نام‌شان پاک نمی‌شود. بهتر است احترام‌ها را نگه داریم‌. قدرشناسی که هیچوقت نداریم و اهمیت آنچنانی به آنها که زحمت کشیده‌اند داده نشده و پیشکسوتان الان مشکلات زیادی دارند که زندگی معمولی را برای‌شان سخت می‌کند. از یاد نبریم و سعی کنیم یادشان را زنده نگه داریم. به نفع مردم و همه ماست و امیدوارم دیگر شاهد این مسائل نباشیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار