| کد مطلب: ۱۰۶۴۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد

تکنولوژی چگونه کلوپ و پوچتینو را همزمان سکته داد؟ + عکس

از زمان به‌کارگیری VAR در فوتبال انگلیس، حواشی و ابهامات زیادی در مورد صحنه‌های مشکوک به آفساید به وجود آمده است. در دیدار هفته اول لیورپول و چلسی یک گل هر کدام از دو تیم پس از بازبینی در VAR مردود اعلام و باعث ناراحتی شدید مربیان این دو تیم شد.

تکنولوژی چگونه کلوپ و پوچتینو را همزمان سکته داد؟ + عکس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دیدار تیم‌های لیورپول و چلسی در هفته اول فصل جدید لیگ برتر با تساوی 1-1 به پایان رسید. هر کدام از دو تیم در این دیدار یک گل دیگر هم به ثمر رساندند که پس از بازبینی در VAR مردود اعلام شد.

3yyxncf1

به نقل از ورزش سه، محمد صلاح که در دقیقه 18 پاس گل لوئیز دیاز را داده بود در دقیقه 29 موفق به باز کردن دروازه چلسی شد تا نتیجه 2-0 شود، اما آنتونی تیلور این گل را به دلیل آفساید رد کرد.

مهاجم مصری لیورپول که به نظر می‌رسید از تله آفساید مدافعان چلسی فرار کرده و با رابرت سانچز تک به تک شده مطابق انتظار با یک ضربه دقیق دروازه حریف را باز کرده و شروع به انجام شادی گل کرد، اما داور برای بازبینی صحنه سراغ VAR رفت.

لیورپولی‌ها در این لحظات با استرس بسیار چشم به تیلور و مانیتوری دوخته بودند که میلی‌متری در حال نشان دادن جزئیات کار بود؛ جزئیاتی که در نهایت داور را مجاب به مردود اعلام کردن گل دوم چلسی کرد. طعم این اتفاق تلخ را لیورپولی‌ها هم چند دقیقه بعد چشیدند.

شاگردان یورگن کلوپ در دقیقه 37 توسط اکسل دیساسی گل تساوی را به ثمر رساندند و 2 دقیقه بعد بن چیلول که گل اول را ساخته بود، گل دوم را برای قرمزها زد که این گل هم برای بازبینی به VAR رفت.

بن چیلول در موقعیت تک به تک موفق به دریبل دروازه‌بان چلسی و باز کردن دروازه شد اما تیلور بعد از بازبینی صحنه این گل را هم آفساید تشخیص داد.

در هر دو صحنه تنها بخش کوچکی از بدن بازیکن گلزن جلوتر از آخرین مدافع تیم حریف بود که داور را مجبور به استفاده از تکنولوژی ویدئویی کرد. طبق قوانین لیگ برتر، این جزئیات با وسواس بسیار اندازه‌گیری می‌شوند و تصمیم داوران بر اساس آن اعلام می‌شود.

فناوری داور ویدئویی در طی دو فصل اخیر در زمینه تشخیص آفساید بسیار جنجالی عمل کرده است. چرا که تصمیم داوران را منوط به در نظر گرفتن جزئیاتی می‌کند که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست. برخی به همین علت معتقدند که VAR با وجود دقت بالا، از جذابیت مسابقات فوتبال کاسته است.

بعد از این اتفاقات اعتراض بسیاری از هواداران فوتبال انگلیس در شبکه‌های اجتماعی را شاهد بودیم. آنها خواستار اجرای قانون آفسایدی هستند که قبل از شروع فصل جدید توسط فیفا در ایتالیا، هلند و سوئد اجرا شده و قرار است تغییرات شگرفی در بازی فوتبال ایجاد کند.

طبق قانون جدید که به حالت آزمایشی در حال اجراست، تمام بدن بازیکن مهاجم باید جلوتر از مدافع حریف باشد تا آفساید رخ بدهد؛ قانونی که می‌تواند به‌شدت تعداد آفساید را در بازی‌های فوتبال کاهش داده و به جذابیت کار بیفزاید.

از زمان به‌کارگیری VAR در فوتبال انگلیس، حواشی و ابهامات زیادی در مورد صحنه‌های مشکوک به آفساید به وجود آمده است. در صورتی که قانون جدید به زودی همه‌گیر شود، این حواشی نیز به شدت کاهش خواهد یافت؛ برای مثال در بازی چلسی-لیورپول با قانون جدید هم دو گل بیشتر می‌دیدیم و تنش بسیار کمتر می‌شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار